näyttävät niin uusilta ja hyvä kuntoisilta et en uskois niissä vikaa olevan mut tiedä näistä nyt sitten.
Näyttäminen ei kerro mitään, ellet mittaa piuhoja, vastuspiuhoja kun ovat.
Harvemmin se katkos siellä piuhan sisällä näkyy mitenkään tai läpilyöntikään, ellei pimeässä katsele. Vastuksen kasvamisesta puhumattakaan...

Bensan suodatin ei kyllä tulvimista aiheuta.
Kone lienee kaasarilla?
Päättelemällä voidaan todeta seuraavaa:
Bensa haisee -> Ei polta kaikkea -> joko kipinä kateissa tai polttoaineen syöttö on koko ajan rajusti rikkaalla.
Joten todennäköisimmin vika on kipinän puolella, koska se korjaantui tulppien vaihdolla hetkeksi.
Olet vaihtanut tulpat -> Ei vaikutusta pysyvästi -> Tulpat ok. Epätodennäköistä, että uudet tulpat hajoaisivat heti uudelleen samalla tavalla.
Vaihdettu jakaja ja pyörijä -> Ei vaikutusta -> molemmat ok.
Kosteusongelmat poistuvat 99% varmuudella paikkojen lämmettyä riittävästi -> Ei kosteus ongelma
Koneen lämpeneminen poistaa ajoittaan ongelman -> Viallisen pytyn kipinä palautuu
Vika voisi olla jakajan kannessa -> Vaihdolla ei vaikutusta -> Vika ei jakajan kannessa
Tulpan johdot vaihtamatta -> Vika voi olla yhden pytyn tulpan johdossa, joka alkaa joskus johtamaan lämmetessään.
Ja nimenomaisesti tätä vahvistaa se, että olen vaihtanut tulpat ja vika korjaantui hetkeksi. Tällöin vika löytyy todennäköisesti nimenomaisesti sieltä tulppien puoleisesta päädystä. Koska olet saattanut johtoja takaisin työntäessäsi saada kontaktin palaamaan piuhaan, joka on taasen myöhemmin auennut koneen värinöistä yms. johtuen.
Viallisen pytyn löydät katsomalla kaikki tulpat, sillä sen ongelmaisen pytyn tulppa on nokinen. Mutta yhtä tulpan johtoa ei kannata vaihtaa, vaan kaikki kerrallaan tai sinulla on sama projekti uudelleen edessä jonkin toisen pytyn kanssa vähän myöhemmin.