Lainaan vanhaa ketjua, sen verran läheltä liippaa...
Itseltäni siis löytyy vm.2004 s60, 2.4 bensa, manuaalina, ajettu nyt vajaa 210 000km.
Itse olen autolla ajanut nyt noin 30 000km, ja tuona aikana olen joutunut jo kahdesti lisäämään jarrunestettä ajotietokoneen käskystä, ja tänä aamuna taas välähti mutkassa varoitus tuosta nesteen määrästä.
Onko nyt aihetta pelätä vuotoa, vai onko tuo ajotietokone vain ylihuolehtiva ja ilmoittaa vajeesta liiankin aikaiseen? Ensimmäisen kerran kun jouduin nestettä lisäämään ostin 5dl.n pullon, siitä olen nyt kahdesti lisännyt ja jäljellä on ehkä 1-2dl, eli ei tuo normaali vajumiseltakaan kuulosta..? Toisaalta ei tuota samaan tahtiinkaan ole tarvinnut lisäillä kun mitä alkuperäinen kirjoittaja kertoi.
Auto on katsastettu n3kk sitten, ja ainakaan katsuri ei löytänyt vuotoja jarrulinjasta, toki käyn itse tilannetta tarkistelemassa heti kun ennätän.
Edit:
Tarkistin nyt töistä tullessa nestetason, reilun desin lisäsin ja sillä tuli käytännössä piripintaan, täytyy nyt tarkkailla että miten äkkiä tuo tuosta lähtee vajumaan. Samalla koitin kurkkia pääsylinteriä, kuivalta näytti ulkoapäin, eli jos siitä vuotaa niin vuotaa sitten tehostimen sisään.