Autoracing  KL-varaosat

D5:n kytkinremontti (ent. jarruongelmia ketju.)

  • 25 Vastauksia
  • 13903 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa eki_j

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • S80 -99, V60 -11
    • EeroJaaskelainen.com
Vs: Jarruongelmia (huoltonäytön mukaan)
« Vastaus #15 : 10.06.2011, 22:55:27 »
Kytkimen hydrauliikan voi testata myös näin:
- Auto käyntiin
- Kytkin pohjaan ja vaihde silmään
- Odotellaan... Jos alkaa auto liikkumaan vaikka poljin pohjassa => Kytkimen pää/työsylinteri vuotaa.

Voi siellä jarrupääsylinterikin vuotaa, tällöin menee nesteet tehostimen sisään, eikä välttämättä ulos päin näy. Toki olettaen ettei muualta vuotoja löydy...
Projektipäiväkirjaa: Volvo S80 2.4 -1999

Poissa PS-V70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: Jarruongelmia (huoltonäytön mukaan)
« Vastaus #16 : 10.06.2011, 23:08:59 »
Ahaa, hyvä vinkki. Tuo on tullut käytännössä testattua ihan viimepäivinä. Auto pysyi paikallaan ykkönen päällä ja kytkin pohjassa (ainakin noin 15 sekuntia) kunnes lähdin liikkeelle. Olisikohan toiveita että kytkimen pääsylinteri ei oliskaan rikki ?


Edit. Eikös jarrupääsylinteri ole siinä nestesäiliön alla ? Sen verran katsoin että jarruputkenliitokset oli kuivat siitä päältä.

Edit2. Okei, tarkistan ensin että näkyykö vuotoa satuloissa koneen ja vaihdelaatikon välissä. Mutta miten muuten tuon jarrupääsylinterin vuodon voi tarkistaa ?
« Viimeksi muokattu: 10.06.2011, 23:36:49 kirjoittanut PS-V70 »

Poissa PS-V70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: Jarruongelmia (huoltonäytön mukaan)
« Vastaus #17 : 11.06.2011, 13:20:22 »
Jep, selvis, eli kytkimen työsylinteri vuotaa.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Jarruongelmia (huoltonäytön mukaan)
« Vastaus #18 : 11.06.2011, 17:19:04 »
Jep, selvis, eli kytkimen työsylinteri vuotaa.
Mullakin kytkin toimi aivan normaalisti vaikka vuosi.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa PS-V70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: Jarruongelmia (huoltonäytön mukaan)
« Vastaus #19 : 11.06.2011, 19:05:04 »
Mitä tuonne käytännössä kannattaa vaihtaa, kun joutuu ottamaan vaihdelaatikon irti ?

Alkuperäistä vai tarvikeosaa ?


Vauhtipyörän vaihdosta näyttää olevan monenlaista mielipidettä, eli kannattaako vaihtaa vai ei.

Minun mielestä tuossa omassa ei vauhtipyörä oireile. ei kolise, raklata eikä jurraa vedätyksessä.

Autohan ei ole lastutettu ja ed omistaja ajo sillä noin 160tkm matka-ajoa ja nyt siis mittarissa 225tkm
« Viimeksi muokattu: 11.06.2011, 19:16:43 kirjoittanut PS-V70 »

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Jarruongelmia (huoltonäytön mukaan)
« Vastaus #20 : 11.06.2011, 20:26:15 »
Mitä tuonne käytännössä kannattaa vaihtaa, kun joutuu ottamaan vaihdelaatikon irti ?

Alkuperäistä vai tarvikeosaa ?


Vauhtipyörän vaihdosta näyttää olevan monenlaista mielipidettä, eli kannattaako vaihtaa vai ei.

Minun mielestä tuossa omassa ei vauhtipyörä oireile. ei kolise, raklata eikä jurraa vedätyksessä.

Autohan ei ole lastutettu ja ed omistaja ajo sillä noin 160tkm matka-ajoa ja nyt siis mittarissa 225tkm
Tarvikkeena saat edullisemmin sen työsylinterin joka on sama kuin alkuperäinen. Muut osat orkkista. Senpä näkee sitten on levällään tarviiko vaihtaa vauhtipyörää.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa PS-V70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: Jarruongelmia (huoltonäytön mukaan)
« Vastaus #21 : 12.06.2011, 17:04:36 »
Oletteko tilanneet noita osia ulkomailta ?


Eikös nuo olisi minulle sopivat ?. (auto on siis, 2005, 163hp, D5)


http://www.eurocarparts.com/ecp/c/Volvo_V70_2.4_2005/p/car-parts/car-transmission/clutch-and-associated-parts/flywheel/?336660080&1&0bc2f3505bbf3f4038283a48c38163ffbff860ad&DMFW


http://www.eurocarparts.com/ecp/c/Volvo_V70_2.4_2005/p/car-parts/car-transmission/clutch-and-associated-parts/clutch-kit/?637660030&1&af9170a86be1857293ddc842dfcba9fe992fc917&CLUK

Sitten pari "tyhmää" kysymystä..

Tarkoittaako tuo kytkinpaketin mukana tuleva "CSC " juurikin tuota työsylinteriä, joka minulla vuotaa ?

Onko tuossa kytkinpaketissa myös painelaakeri mukana ?

Onko kellään tuosta varaosakaupasta kokemuksia ?

Tarvitsenko vielä jotain "ehdottomasti" tuohon pakettiin ?


Kiitoksia jo etukäteen.    :)


Tuolla näyttäisi olevan rahtikulut suomeen 25 puntaa, ja toimitusaika kohtuullinen 4-6 päivää.

-15% alennuskamppanja näyttää olevan myös tämänkuun kytkinpaketeista ja vauhtipyöristä.



« Viimeksi muokattu: 12.06.2011, 20:57:13 kirjoittanut PS-V70 »

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: D5:n kytkinremontti (ent. jarruongelmia ketju.)
« Vastaus #22 : 12.06.2011, 22:03:52 »
CSC voisi tarkoittaa clutch slave cylinder, eli juurikin kytkinsylinteri
Painelaakeri on yhdennetty kytkinsylinteriin, eli sitä ei tarvi erikseen ostaa, eikä sitä erikseen saakkaan.


Kyllähän noi vaikuttaa ainakin tuon sivuston mukaan soveltuvilta, mikäli sulla siis on D5244T moottori, eli 163 heppainen D5 (Uudempi diesel 2.4D on myös 163heppainen, noissa jotkut sekoittaa välillä moottorit keskenään, kun katsoo vain tehoista, mutta toi uudempi taisi tullakkin vasta mallivuoden 2006 autoihin)
Paras keino olla varma tuosta, että on varmasti vanhempi D5 on auton valmistenumero
YV1SW79**********  jossa 79 kertoo sen olevan juuri tuo kone.

Poissa PS-V70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: D5:n kytkinremontti (ent. jarruongelmia ketju.)
« Vastaus #23 : 12.06.2011, 22:17:56 »
Jees, hyvä juttu.

Tarkastan vielä moottorikoodin.

Valmistenumero näyttäisi ainakin otteen mukaan olevan juuri "YV1SW79**********" alkuinen.

Taidan laittaa huomenna osat tilaukseen.


Poissa PS-V70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: D5:n kytkinremontti (ent. jarruongelmia ketju.)
« Vastaus #24 : 22.06.2011, 23:07:06 »
Nonniin. nyt on kytkinremontti tehty.   8)

Toimiihan tuo kytkin ihan eritavalla kuin ennen. Ottaa kiinni huomattavasti aikaisemmin ja terävämmin.

Hyvin tuli osat tuolta --> http://www.eurocarparts.com

Viime keskiviikkona alkoivat käsittelemään tilausta ja tänään oli osat Oulussa ( eli viikko meni toimituksessa ) ja koko setin hinnaksi jäi 650 puntaa. (kytkin + työsylint + vauhtipyörä) rahti nousi 25 punnasta 50 puntaan, mutta mitäpä tuosta.

Kiitokset hyvälle foorumille ja aktiivisille kirjoittelijoille.   :)


Edit: Lisäosina hommasin erikseen. Vauhtipyörän kiinnityspulttisarja n.21€ ja työsylinterin tiivisterengas n.13€ ja toki vaihdelaatikon öljyt meni vaihtoon jne..

« Viimeksi muokattu: 22.06.2011, 23:18:43 kirjoittanut PS-V70 »

Poissa Tommi_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • Volvo S60 2,4 2004
Vs: D5:n kytkinremontti (ent. jarruongelmia ketju.)
« Vastaus #25 : 21.11.2013, 18:51:27 »
Lainaan vanhaa ketjua, sen verran läheltä liippaa...
Itseltäni siis löytyy vm.2004 s60, 2.4 bensa, manuaalina, ajettu nyt vajaa 210 000km.
Itse olen autolla ajanut nyt noin 30 000km, ja tuona aikana olen joutunut jo kahdesti lisäämään jarrunestettä ajotietokoneen käskystä, ja tänä aamuna taas välähti mutkassa varoitus tuosta nesteen määrästä.
Onko nyt aihetta pelätä vuotoa, vai onko tuo ajotietokone vain ylihuolehtiva ja ilmoittaa vajeesta liiankin aikaiseen? Ensimmäisen kerran kun jouduin nestettä lisäämään ostin 5dl.n pullon, siitä olen nyt kahdesti lisännyt ja jäljellä on ehkä 1-2dl, eli ei tuo normaali vajumiseltakaan kuulosta..? Toisaalta ei tuota samaan tahtiinkaan ole tarvinnut lisäillä kun mitä alkuperäinen kirjoittaja kertoi.
Auto on katsastettu n3kk sitten, ja ainakaan katsuri ei löytänyt vuotoja jarrulinjasta, toki käyn itse tilannetta tarkistelemassa heti kun ennätän.

Edit:
Tarkistin nyt töistä tullessa nestetason, reilun desin lisäsin ja sillä tuli käytännössä piripintaan, täytyy nyt tarkkailla että miten äkkiä tuo tuosta lähtee vajumaan. Samalla koitin kurkkia pääsylinteriä, kuivalta näytti ulkoapäin, eli jos siitä vuotaa niin vuotaa sitten tehostimen sisään.
« Viimeksi muokattu: 22.11.2013, 14:12:29 kirjoittanut Tommi_82 »

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron