Päivitelläänpäs tätäkin, hieman tosiaan jäänyt kirjoitukset vähiin. Tuli prätkä hommattua niin ärrä seisoi 1.5kk tekemättä mitään.
Kun sitten päästiin taas tämän kimppuun, niin kuvailut tuppasi jäämään, jotain kuitenkin napsinut aina silloin tällöin.
Eli viime päivitys loppui kun saatiin moottori tiputettua takaisin.

Siitähän se jatkui sitten vaan kasailuilla.

Jarrujakin tuli laitettua, eteen satuloineen päivineen kaikki uutta.

Tässä kohtaa saatiin myös ekaa kertaa ärrä tulille, ja näppärästi ekalla starttauksella kuin palmun alta

Sen jälkeen sitten alkoikin takapakit, muutaman starttauksen jälkeen napsahti moniurahihna poikki. Selvä, varmaan maanantaimalli, muuta kuin uutta tilalle ja uutta starttia, Luigi oli kattelemassa miltä hihna näyttää. Heti startatessa ilmoitti että "älä enempää", siellä vapaapyörä on hieman vinksallaan, mikä ohjaa hihnaa vinoon. Noo haetaan uusi vapaapyörä. Se paikoilleen(oli työmaa saada vanha pois, pultti otti runkoon kiinni) ja se on edelleen vinksallaan. Tätä sitten menikin jonkin aikaa ihmetellessä, että mikä homma.
Kunnes vahingossa huomasin että tuo teline, missä vapaapyörä jne ovat kiinni, niin sen alla vapaapyörän kohdalla oli asennus vaiheessa mennyt pultti väärälle puolelle, se sitten väänsi koko telinettä hieman vinoon. Ei muuta kuin purkuun, onneksi sen verran pienet kädet että selvisi paikoillaan.

Tässä kohtaa aloteltiin Luigilla keittiöremonttia, joka taas oli pois tallilta muutama vklp.
Kun päästiin jatkamaan, niin värkkäiltiin pakoputki uusiksi, oli aikasempi tehnyt sen niin hienosti, että täytyy jossain kohtaa tuo akselin ylityksen jälkeinen osa tehdä kokonaan uusiksi, nyt ei meinannut enää aika riittää. Jouluksi oli tarkoitus saada ajoon, että päästään pikku miehen kanssa ajelulle(tiedä sitte kumpi odotti sitä enemmän, isi vai poitsu).
Etupuskuri löysi itsensä paikoilleen.

Tässä kohtaa ärrä rupesi olemaan ajovalmis. Ja pitihän se ennen leimaa käyttää ajelulla.

Sitten haettiin päästöt ja säädettiin kulmat kunnon hyvällä vanhan-ajan meiningillä.

Ja kun kaikki oli tehty, niin mitäs muutakaan kuin nokka kohti katsastusta.

Olivat piru vie hommannu nelivetopenkin, niinkuin kuvasta näkyy niin käsijarrusta ja jousista pomppasi. Jousien hylky oli omaan mieleen ehkä hieman outo, katsurin suusta suoraan lainaten "nämä edessä olevat on punaiset, täytyy muutoskatsastaa, takana sulla on mustat, niin tarkista nekin samalla".
Noh, onhan se punainen jousi kai jonkinmoinen "hälytys merkki", mutta hän ei siis mitään mittaillut, vaan ihan pelkästään värin takia hylky.
Ei siinä, purku S70 tolpat ja jouset niin on nopiampi vaihtaa. Käsijarrun kiristys ja uusi yritys.

Kivasti huomautuksitta, ai että kun oli hyvä fiilis!!
Tuosta sitten ajelin tankin kautta Luigille jatkamaan keittiöremppaa, oltiin touhuttu ehkä puolisen tuntia kun mentiin pihalle, ja aivan totaalisen hirveä bensan katku.
Kurkattiin aikaisempaan vuoto kohtaan ja sieltä tiputti.
"Nytkö se bensalinjan korjaus vuotaa".
Ärrä talliin ja illalla takas touhuamaan.
Takapenkit poies ja itse tehty luukku auki..
Ei vuotanut meidän liitos, vaan bensapumpun lukiterenkaan välistä.
Uutta tiivistettä sinne ja takas paikoilleen.
Ei pidä ei, sitten tutkittiin koko pumppusysteemiä tarkemmin.

Aikaisempi omistaja oli tosiaan ilmeisesti käyttänyt pumpun irti, ja todennut että on hyvä idea kemiallisella metallilla paikata se.. Pitihän se tuohon asti..
Tässä vaiheessa elettiin siis 22.12 klo 01.jotain ja aatoksi pitäisi olla ajossa.
Ei muuta kun metsästää että mistä saa tuon koko kotelon ja kupin huomiseksi, siniseltä vasta 26.12, usko loppui jo, kunnes osui netissä silmään Bilteman pumppu, ja siinä tuli mukaan tuo koko paketti, ja se on auki päivällä!
Sieltä sitten heti aamulla paketti hakuun, toki mukana tullut pumppu oli heikompi kuin tuo mikä meillä jo oli, niin piti vaihtaa ne vielä.

Sitten 22.12 illalla talliin, osat kiinni ja bensat ainakin toistaiseksi pysyy sisällä!
Päästiin kuin päästiinkin anoppilaan sitten aatoksi ärrällä.
Nyt on sitten vielä tutkailuja että varmasti pysyy bensat kun tankkaa täyteen, jos pysyvät niin ärrä olisi tälle hetkeä valmis.
Olihan siinä työmaa, 18.12.2022 haettiin ja melkein päivälleen vuosi siitä ja hyväksytysti leimattu.
Tähän vielä muistin virkistys ennen ja jälkeen:

Kiitokset kaikille joita kiinnosteli seurata ja jeesailla.