Miksulta on tullut vankkaa faktaa, kuten tossa yllä - mut mites se oli, mittasiko artikin Pee vain nesteen lämpötilaa, vai olikos se myös joteski riippuvainen ulkolämpötilasta, (muistaakseni käy vain alle +3 astetta ) ja se taas luettaisiin ulkolämpötilan mittarin kautta....
siis se anturi siel puskurin tietämillä...
Tuosta sun mainitsemasta ulkolämpötila anturista tulikin mieleeni, että missään vaiheessa ei olekkaan tullut aiheen aloittajalta esiin, että mitä autoa me tässä koitetaan korjata

Eli jos sen tiedon vielä saisi.
Jos auto on vanhempaa kaliiberia, niin ardic:lla on oma ulkolämpötila-anturi siinä ihan ardic:n ulkopuolella, mutta sitä käytetään ainoastaan siihen, kun ardic käynnistetään automaattisesti moottorin käynnistyessä, ns. pakkokäynnistyksellä napista sillä ulkolämpötilalla ei ole merkitystä.
Tällöin merkitsee ardic:n jäähdytysnesteen lämpötila-anturi, joka on siellä ardic:n kyljessä sen peltikopan alla, n. 70-75 astetta jäähdytysnesteen lämpötila, ardic vielä käynnistyy, lämmettyään n. 90 asteen tietämille, se sammuu ja vain vesipumppu pyörii, kunnes lämpö on taas laskenut tuonne 70-75 asteeseen, sen jälkeen ardic taas käynnistyy ja tuota sykliä jatkaa.. olikohan se pakkokäynnistyksen kyseessä ollessa yhteensä kolme kertaa.
Noi liekkivahdista saadut jännitearvot on juuri niin kuin niiden kuuluukin olla.
Kun lämmitin nyt kerta syttyy ja ylikuumenemistermostaatti vikakoodi tallentuu, niin pystyisikö tuolla käytön hetkellä lukemaan testerillä sitä lämpötilatietoa, jos neste ei kierrä kunnolla tai siellä on ilmaa, niin tuossa 20 sekunin aikana ehtii lämpötila nousta niin ylös, että ylikuumenemistermostaatti lämpenee sinne jonnekkin reiluun 100 asteeseen ja katkaisee käytön.