0
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Laakerimitoitus ja vipusuhde oli ongelma aikoinaan (n. 1996 ) miksi ei onnistunut valmiit vivut sovittaa B-20:seen . Ruotsista sai jotain ,ne oli liukulaakeroidut , omalle akselille . Ja kalliita. Mulla oli jo paljon aikaisemmin tehty neulalaakerit omiin rautavipuihin ja niille 2mm ohuempi teräsakseli , (alkuperäistä keinuvipuakselia ei onnistu ohentamaan ja karkaisemaan kovaksi neulalaakeria varten ), niin sen akselin hyödyntäminen onnistui omatekemiin rullakeinuvipuihin ,niihin sai saman kokoisen neulalaakerin . Kaveri ajoi cnc koneella vipuja pari sarjaa 7075 alusta .Vivun sisällä on öljylle poraus venttiilipäähän ja säätöruuville . Laakerit on INA RS:t Venttiilipään rulla on GRANE tuote Usa:sta Säätöruuvit on tehty kovista kuusiokoloruuveista ,öljyreikä keskellä ja nitrattu . Venttiiliohjain pääsee ainenkin helpommalla tällä rullamallilla ,etenkin isonostoisia nokkia käytettäessä .