Jäähytin vaihettu ja nyt lämmöt pysyy 88 asteessa. Vanha oli ihan umpitukossa ulkoapäin.
Viimekesänä alkanut vikailu Ruotsissa, jossa Volvo Ruotsissa, sekä korjaamo Imatralla, ehdottivat moottorin vaihtoa. Syllinen oli siis jäähdytin. Syksyn ja talven sisätilan lämmityskenno riitti hoitamaan moottorin jäähdytyksen. Ekat helteet viime kesänä Ruotsissa, sekä nyt Suomessa alotti oireet.
Oireet(lämpöjen heittelyt) olisi tullut huomattua varmasti ajoissa, jos Volvossa olisi järkevä moottorin lämpötilan viisari systeemi digimittaristossa. Nyt se näyttää keskiviivaa, jos lämmöt on 65-115 astetta.
Termostaatti tuli vaihdettua turhaan, mutta olihan sillä jo 420tkm takana. Halvemmaksi tämä silti tuli kuin mooottorin vaihto

Kiitos apuilijoille foorumilla!