0
Etusivu
Ohjeet
Haku
Kalenteri
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hei Vieras!
Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit
Showroom
245 kori- ja ruostetyöt
« edellinen
seuraava »
Tulostusversio
1
2
Siirry alas
245 kori- ja ruostetyöt
21 Vastauksia
1567 Lukukerrat
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
An55i
VRCF Ry jäsen 2025
Grand Luxe
Viestejä: 466
www.vrcf.fi
Vs: 245 kori- ja ruostetyöt
«
Vastaus #15 :
08.09.2025, 09:44:37 »
Komeeta jälkee tulee
Munapussin poisto vähän kirpas
Kirjattu
242 DL -80 B19A
- 244 DL -79 B19A
740 GL -89 | 965 -95 T6 "BiFuel" | 242 DL - 80
244 Turbo - 81 | 245 Turbo - 84 | 244 Turbo - 84
245 Turbo - 84 | 245 Turbo - 84 | 745 GL - 88 | Amazon 4D -66 | Amazon 4D -66
Tomskoi00
De Luxe
Viestejä: 44
Volvo=240
Vs: 245 kori- ja ruostetyöt
«
Vastaus #16 :
09.09.2025, 16:39:45 »
Lainaus käyttäjältä: An55i - 08.09.2025, 09:44:37
Komeeta jälkee tulee
Munapussin poisto vähän kirpas
Kiitos. Virhehän se oli ottaa ne pois mutta tehty mikä tehty. Eipähän kellään muulla ole farkkua jossa niitä ei ole
Kirjattu
Tomskoi00
De Luxe
Viestejä: 44
Volvo=240
Vs: 245 kori- ja ruostetyöt
«
Vastaus #17 :
28.09.2025, 17:02:49 »
Snowcapit hommattu. Yksi kiinnikke rikki, pitää miettiä miten saa varmuudella pysymään. Maalaukset ensin pois alta kuitenkin.
Tehtaan maali vaikutti olleen josta hioin ensin epäkeskon paperilla pehmukkeella p180 -> 240 -> 320 ja maalauspäivänä 320 softilla. Maalimyyjä meinas että 2K hiontavärissä on tarpeeksi tartunta-aineita, niin en laittanut muovipohjustetta hiontavärin alle. Huolellinen rasvanpoisto ennen maalausta ja kaksi märkää kerrosta. Reunoista paloi pikkusen puhki niin neuvoivat että 1K paukkupullo primeri niihin ja näin tein.
Hiontaväri hiottu seuraavana päivänä ja alotin suoraa 600, tavaraa kuitenkin laitoin sen verran maltillisesti etten viitsinyt alottaa 400. 600 kuivahionnan jälkeen 800 viimeistely veden kanssa. Maalauspäivänä vielä kevyt karhennus p800 ja harmaalla villalla.
Kirjattu
Tomskoi00
De Luxe
Viestejä: 44
Volvo=240
Vs: 245 kori- ja ruostetyöt
«
Vastaus #18 :
28.09.2025, 17:10:53 »
Väriä 2 kevyttä ja 1 sumu kauempaa pienemmällä paineella. Lampulla tarkastelu joka puolelta ja näyttäs olevan tasanen väri ja ei rantuja. Lakkaa kaksi märkää reissua. Jälkimmäinen vähän märempi vielä ja hitaammin. Etäisyys oli n. 10cm pienemmällä paineella. Jotain 2-2.2bar.
Pienen pieni pisara jäi valumaksi nurkkaan mutta ihan passelit tuli. Sävy aika osuva alkuperäisen 406 kanssa.
Kirjattu
Tomskoi00
De Luxe
Viestejä: 44
Volvo=240
Vs: 245 kori- ja ruostetyöt
«
Vastaus #19 :
28.09.2025, 17:24:06 »
Takakynnyksen ehostus: pellille pitlkälti ja ruosteet pois. 180p hionta pellille. Epoksin pensselillä. Kapulalla tasaus, pikkukitit. Kittikohat 80. Meni vielä pellille niin vein epoksit n.40pros ohennettuna. Hion sitten kapulalla ja osittain käsin 240 ja 320. Hiontaväri ja rajaus tuohon kynnykseen reunaan mihin vedin värin ja lakan aikasemmin.
Väriä samallai ku snowcapeissa. Viuhkan säätön en koskenut. Maali määrä 5 kierrosta kiinni. Mielestäni sävy osui hyvin.
Lakka loppui kesken ekalla kiekalla niin jäi kuivaksi. Toinen märällä vedolla sa sai pelastettua pinnan. Rajan häivytys epäonnistui kun en ollut varma missä vaiheessa kevyt lakkaohenteen suihkutus pitäisi tehdä. Vetiin siinä vaiheessa kun lakkaan jäi jälki muttei tarttunut sormeen eli oli vielä tahmea. Pyöreäksi raja kuitenkin jäi että ehkö siittä saa ehostettua vielä. Pitää enskerralla rajan sulatus tehä aikaisemmin. Haihutusajat oli lyhemmät nytten kun kylkimaalauksessa. Katoin vaan että pinta 20-30min muut paitsi 1-2 värikerrosten välillä n. 10min kun olivat kevyet kerrokset molemmat.
Kuskin puolen lampun kulman pellit pitää vielä lähitulevaisuudessa vaihtaa niin rajauksen joutuu vielä tekemään. Lakkaan varmaan kokonaan sitten uusiksi. Mutta ihan käypä tuli nytkin.
«
Viimeksi muokattu: 28.09.2025, 20:57:41 kirjoittanut Tomskoi00
»
Kirjattu
sami_k
Grand Luxe
Viestejä: 474
www.vrcf.fi
Vs: 245 kori- ja ruostetyöt
«
Vastaus #20 :
29.09.2025, 07:36:12 »
Tuo häivytys ohennin kannattaa vetää heti lakkauksen jäljeen ja silleen että menee juuri ja juuri märäksi ja pystypinnoilla kannata sumuttaa useampaan kertaan välillä vähän haihduttaen koska valuu todella helposti mutta tekemällä sen oppii
Kirjattu
Tomskoi00
De Luxe
Viestejä: 44
Volvo=240
Vs: 245 kori- ja ruostetyöt
«
Vastaus #21 :
tänään
kello 13:13:08 »
Voisiko joku selittää miten tuota 245 takaluukkua säädetään? Kontinluukku roikku muuteman millin alempana ennen irroitusta. Ei istu oikeastaan mistään hyvin eikä ole istunut aiemminkaan. Menee kuitenkin hyvin kiinni ja muuten toimii.
Missä järjestyksessä säätö kannattaa tehdä?
Kirjattu
Tulostusversio
1
2
Siirry ylös
« edellinen
seuraava »
Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit
Showroom
245 kori- ja ruostetyöt