Carcom Oy  Elekma

neli ja viis sylinteriset dieselit ja dielen lisäaineet sekä dpf hoitoaineet?

• 20 Vastauksia
  • 693 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jak900

• Turbo
  • www.vrcf.fi
Vanhoissa tuo toimi ja pumpusta näki heti missä oli käytetty, paljon ajetuissakin pumppu kuin uusi, nykyvehkeisiin en laittaisi.

Poissa kestosippi

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Suuttimien puhdistusainetta olen käyttänyt vuosien ajan ja ne tekee ihmeitä. Edellinen auto minulle tullessaan pölläytti käynnistäessä sinistä savua. Suodattimen vaihto ja uuden suodattimen täyttö forten aineilla, ja pölläyttely loppui siihen, eikä palannut 180tkm aikana, kun teki samat temput vuosittain. Tämä ei ole suinkaan ainoa kerta, kun vuotava suutin "korjaantuu" noilla aineilla.

Tuntuu hurjalle, että pienimmissäkin suutinongelmissa foorumeilla tarjotaan aina ensimmäisenä suuttimien vaihtoa, vaikka läheskään aina suuttimen vuodossa ei ole kyse mekaanisesta viasta, vaan paskasta.

En näe mitään syytä, että miksi uudemmat Volvot tekisivät tässä poikkeuksen.
Onko tämä suodatinkipon täyttäminen Fortella sen oikea käyttötapa?

Itse olen lurauttanut sen Forte-putelin litkun vain tankkiin kerran vuodessa. Pieneksi aikaa on naftankulutus ajotietokoneen ilmaisemana hieman pienentynyt. Vollessa kilometreja nyt noin 340 tuhatta.

Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner kyseessä
« Viimeksi muokattu: 12.09.2025, 15:27:45 kirjoittanut kestosippi »
V70 2,4d automaatti  vm.2010 (D5244T14)

Poissa ÄkCee60

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Mitkähän on normaalit volvo dpf filtterin lukemat?
Katselin tuossa analysaattorilla että viime poltosta 66km ja hiilijäännös 5g ja vastapaine tyhjäkäynnillä 0.3kPa 1500rpm 0.45kPa...

Poissa Scraab

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
Vanhoissa tuo toimi ja pumpusta näki heti missä oli käytetty, paljon ajetuissakin pumppu kuin uusi, nykyvehkeisiin en laittaisi.
Näitä ”nykyvehkeitä” veneissäkin on ja laadukkaat 2-tahtiöljyt ovat tuhkautumattomia ja ainakin myyntipuheiden mukaan jopa vähentävät karstoittumista. Toki venemoottoreissa tärkeintä on selvitä talven yli, ei niinkään käyttötunnit.

Poissa T-Row

• De Luxe
  • *
Onko tämä suodatinkipon täyttäminen Fortella sen oikea käyttötapa?

Itse olen lurauttanut sen Forte-putelin litkun vain tankkiin kerran vuodessa. Pieneksi aikaa on naftankulutus ajotietokoneen ilmaisemana hieman pienentynyt. Vollessa kilometreja nyt noin 340 tuhatta.

Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner kyseessä
Käsittääkseni ei ole oikea tapa, mutta yleisesti käytetty jopa korjaamoilla. Sitä en tiedä, että onko korjaamoilta valmistajalta jotain sellaista ohjeistusta, joka ei purkin kyljestä selviä. Suodattimen täytöllä saa tehokuurin kerralla suuttimille. Tuo fortehan on minun käsittääkseni vain rankasti lisäaineistettua dieseliä, enkä ole koskaan kuullut, että tälläinen toimenpide saisi aikaan mitään vahinkoa. Esim. auton käynnissä sitä ei huomaa käynnistyksen jälkeen.

Poissa kestosippi

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Kyllä tuolla käyttöohjeessa näyttää olevan se suodattimen täyttökin valinnaisena käyttötapana. Taidanpa seuraavassa suodatinvaihdossa tehdä tuon vaikka ei mulla mitään vikaa ole ruiskusysteemissä ilmennytkään.

https://www.forte.fi/Download/22148/Advanced%20Diesel%20Fuel%20Conditioner%20esite.pdf
V70 2,4d automaatti  vm.2010 (D5244T14)

Samppasport  Futurez