Työmatka-ajotutkimusta täälläkin

:
- aamulla loskainen keli ja tiet osittain jäässä/epätasaista, tallissa lähtiessä +8C
- ulkolämpötila +2C ja työmatka n. 11,5km taajama-ajoa 50-60kmh alueita, muutamat liikennevalot
- sähköä käytteli ihan mukavasti, vaikka akku sökö/ei voi ladata -> jarrutuksista kuitenkin johonkin säilöö
- Volvo Cars -sovellus näyttää, että sähkönkulutus 0,8 kWh ja regenerointi 0,7 kWh
- kulutus yllättävänkin hyvä "vain" 8,5L ja litran näytti nauttivan
-> vertaus eiliseen jolloin oli paljon paremmat tieolosuhteet, mutta n. -5C pakkasta ja silloin kulutus 8,9L sekä sähkönkäytöt molemmat 0,8 kWh
Eli jostain ihmeestä se tuota sähköä saa ajossakin käyttöön ja hieman alentaa kulutuksia, koska muuten olisi varmaan 2-3L enemmän.
Volvo Cars -sovelluksesta "Matkat" ja sieltä heti vierestä se ratintapainen kuvake antaa lukemiksi :
- viikko 10,8L
- kuukausi 9,9L
- yhteensä kohdassa silti vielä kohtuullinen 4,9L vähän reilun vuoden ajalta (vajaa 22tkm ajettuna)
Meillä terveen auton kulutus pyörinyt yleensä 4,5 - 4,7L vuodessa eli vähän reilun tuplat vie nyt ilman akuston täyttä toimintaa ja latauksia... Reissuhommista pitää sitten laittaa loppukuusta tietoa, että mitä vei
