kai se korjaten menee, mut tuskin siitä täysin hiljasta saa enää.. jos vaihtaa alkaa nii pitää vaihtaa aina molemmat, eli pinioni ja hammaspyörä, jos vaihtaa vaan toisen nii sit se kuluminen vasta alkaakin..
tietysti pareittain vaihellan jos vaihellaan. korjailemaan en rupea, jos kerta piloilla on, toistaseks toimittaa harrastekäyttiksen virkaa eli sais olla hyvä...ja kötöstämällähän ei tuu ko paha mieli ja tuplasti työtä saman ongelman kimpussa.
mites jos oikeen uutta ajamatonta välitystä laittelis, niin passaisko toi "jonku" jeepin takavälitys (eli dana 35 eli 1031/1041 mitoissa)? siinä on pinionissa kardaaninlaipalle 26 hampaiset poorit.
onko miten hankala se välitys vaihella. pinionin kans saa olla tarkkana ettei ylikiristä, mut vissiin sitte pitää hammaskosketus/se välys säädellä... eli saako ite ja millä kaluilla vai onko suosiolla reissu paikalliselle "viisaalle tietäjälle".
syytä pinionin vaihossa varmaan vaihella se kard.laipan stefa, mites kannattaako pinionin laakereita? tämänhetkiset rullaillu joku ~450tkm.