KL-varaosat  Race.fi

940 perä kipeenä

  • 8 Vastauksia
  • 3883 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
940 perä kipeenä
« : 05.08.2014, 12:22:49 »
mitäpä luulette, ko oli menny perävälityksen väliin muutama pikkupyörän hammas.  :-\
niin pinionissa on yhessä hampaassa jälki ja se kohta kanittaa lautaspyörään-> josta johtu ääntäminen.

saisko sitä korjattua vai täytyykö ostatella uutta välitystä?
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 940 perä kipeenä
« Vastaus #1 : 05.08.2014, 12:25:38 »
Jos on pintaroso (hammaspyörän pinta rikki) niin saattaa alkaa siitä kulumaan vaikka hioisikin särmät pois (pintakarkaisu hävinnyt). Oma mielipide on, että uutta/ehjää osaa, mutta tietävemmät/kokeneemmat jatkakoon.

Poissa mestari sarjassaan...

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 perä kipeenä
« Vastaus #2 : 08.08.2014, 12:07:13 »
kai se korjaten menee, mut tuskin siitä täysin hiljasta saa enää.. jos vaihtaa alkaa nii pitää vaihtaa aina molemmat, eli pinioni ja hammaspyörä, jos vaihtaa vaan toisen nii sit se kuluminen vasta alkaakin..
volvot: 940 b230fb+m46,940 b200f+aw71
            740 b200et`viri`,b200f+m47 2kpl
             760 b280e+aw71

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
Vs: 940 perä kipeenä
« Vastaus #3 : 10.08.2014, 19:39:21 »
kai se korjaten menee, mut tuskin siitä täysin hiljasta saa enää.. jos vaihtaa alkaa nii pitää vaihtaa aina molemmat, eli pinioni ja hammaspyörä, jos vaihtaa vaan toisen nii sit se kuluminen vasta alkaakin..

tietysti pareittain vaihellan jos vaihellaan. korjailemaan en rupea, jos kerta piloilla on, toistaseks toimittaa harrastekäyttiksen virkaa eli sais olla hyvä...ja kötöstämällähän ei tuu ko paha mieli ja tuplasti työtä saman ongelman kimpussa.

mites jos oikeen uutta ajamatonta välitystä laittelis, niin passaisko toi "jonku" jeepin takavälitys (eli dana 35 eli 1031/1041 mitoissa)? siinä on pinionissa kardaaninlaipalle 26 hampaiset poorit.

onko miten hankala se välitys vaihella. pinionin kans saa olla tarkkana ettei ylikiristä, mut vissiin sitte pitää hammaskosketus/se välys säädellä... eli saako ite ja millä kaluilla vai onko suosiolla reissu paikalliselle "viisaalle tietäjälle".

syytä pinionin vaihossa varmaan vaihella se kard.laipan stefa, mites kannattaako pinionin laakereita? tämänhetkiset rullaillu joku ~450tkm.
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: 940 perä kipeenä
« Vastaus #4 : 12.08.2014, 18:05:42 »
Kokonaisen akselin hinta b-osana on 50 eur ja kun nuo särkyvät pääasiassa vain tapaturmaisesti, osia on tarjolla paljon. En lähtisi turhaan laittamaan uutta. Aksilakin on helpoin vaihtaa kokonaan. Tosimiehet purkaa kahdesta ja kokoaa toiseen viidessä tunnissa, mutta tämmönen laiskempaan työntekoon tottunut purkaa yhden illan ja kokoaa toisen. Sitten on kolme iltaa vielä varattava kaikkien ilmeentyvien vikojen etsintään.
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1126
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 perä kipeenä
« Vastaus #5 : 13.08.2014, 08:07:46 »
Hieman ot, mutta paljonkohan maksaa tehdasuusi perä 940:iin? Onko kukaan ikinä kysyny? Kaveri kysyi W124 Mersuun veholta tehdasuuden ASD lukolla varustetun perän hintaa ja yllättyi kun n. 1000 euroa verolla vaan hintaa. Sitte myydään kalliiseen hintaan puoli milliä ajettuja periä. Tietysti jos uutta olisi laittamassa Volvoon niin jokin kestävämpi jenkkiperä olisi näppärä.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 940 perä kipeenä
« Vastaus #6 : 13.08.2014, 21:24:47 »
Hieman ot, mutta paljonkohan maksaa tehdasuusi perä 940:iin? Onko kukaan ikinä kysyny? Kaveri kysyi W124 Mersuun veholta tehdasuuden ASD lukolla varustetun perän hintaa ja yllättyi kun n. 1000 euroa verolla vaan hintaa. Sitte myydään kalliiseen hintaan puoli milliä ajettuja periä. Tietysti jos uutta olisi laittamassa Volvoon niin jokin kestävämpi jenkkiperä olisi näppärä.

1041 äkkii katottuna n. 3000€ ja pelkkä G80 lukko n. 1000€
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
Vs: 940 perä kipeenä
« Vastaus #7 : 13.08.2014, 21:37:02 »
Kokonaisen akselin hinta b-osana on 50 eur ja kun nuo särkyvät pääasiassa vain tapaturmaisesti, osia on tarjolla paljon. En lähtisi turhaan laittamaan uutta. Aksilakin on helpoin vaihtaa kokonaan. Tosimiehet purkaa kahdesta ja kokoaa toiseen viidessä tunnissa, mutta tämmönen laiskempaan työntekoon tottunut purkaa yhden illan ja kokoaa toisen. Sitten on kolme iltaa vielä varattava kaikkien ilmeentyvien vikojen etsintään.

joo eihän ne kalliita oo, mutta ei oo vielä tärpänny sopivaa kohalle, kun pitäs olla 3.73 välityksellä.... varastos itseasias yks akseli 4.10 välityksellä, on vää turhan tihee omaan makuun :D
joo akselinhan vaihtaa helposti, varsinki kun käytetty viikkoa aiemmin irti puslaremontin yhteydessä.

mut jos toi jeepin takavälitys passaa, niin ei jää paljoa hintaa, 170e kuluineen yms lupailee ebay. siihen sitte joko vanhat laakerit tai jos hifistelee, niin uudet... uusien kans ei tarvis miettiä enää oman elämän aikana vaihtoa
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1126
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 perä kipeenä
« Vastaus #8 : 14.08.2014, 09:17:54 »
1041 äkkii katottuna n. 3000€ ja pelkkä G80 lukko n. 1000€
Melko kallis on. Varmaan tuo mersun perä on kestävämpi ja lukkokin hieman kehittyneempi.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

 

RallyBaron  Samppasport