Samppasport  Futurez

Murheita volvoa 240 kanssa

  • 24 Vastauksia
  • 9407 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3761
  • 195hv/406Nm
Vs: Murheita volvoa 240 kanssa
« Vastaus #15 : 21.04.2012, 21:37:57 »
Kannattaa juu ne sulakkeet sovinnolla vaihtaa... Mulla oli sulakkeen kärki menny puhki nii toimi ku kään vähä mut saatto olla toimimattaki... Eka oli vilkut hukassa vaihdoin sit sulakkeita keskeenään jonku kanssa ja sit ei auto käynnistyny  :D

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 266
  • www.vrcf.fi
Vs: Murheita volvoa 240 kanssa
« Vastaus #16 : 22.04.2012, 02:45:25 »
Jos mittari on hidas, niin kyllä siinä on vikaa silloin. Muutman eri automerkin  mittariston korjannu ja sanoisin jännitteensäätäjä viaksi eli toi vasemmalla näkyvä 3 jalkanen 'lutikka' JAMH kuvassa syypää. Joas JAMH antais lutikan näkyvän tekstin (tyypin) nii vois tilata tukusta noita (olen siis rtv korjaaja) :)

Poissa PenttiL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: Murheita volvoa 240 kanssa
« Vastaus #17 : 22.04.2012, 16:05:19 »
Jos ne sulakkeen kontaktit eivät ole palaneet aivan puhki, niin turha vaihtaa. Kunnon putsaus vaan sekä mekaanisesti hiekkapaperilla/raapekynällä ja sitten sähköspraytä ja kiristys. Ja sulakkeet uusiin. Aika järeetä tavaraa se sulakeboksi kuitenkin, vaikka huono onkin.

Bensamittarivikaan kannattaa tarkistaa takaluukussa kulkeva anturin johtosarja. Siellä on pistoke, joka tykkää hapettua huonoksi, koska takalootassa on monesti vähän kosteutta kuitenkin.

Mistä päin farkun takalootaa kannattaa kontaktionglemaisia liittimiä etsiä? Saattavat olla aika piilossa ja haetuttaa ensin, jos väärästä päästä lähtee etsimään. Veikkaisin, että jostain lokasuojan kohdalta? Varapyörän tai toiselta puolelta?

-Pentti 

Poissa Irual

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
Vs: Murheita volvoa 240 kanssa
« Vastaus #18 : 22.04.2012, 16:11:48 »
Mistä päin farkun takalootaa kannattaa kontaktionglemaisia liittimiä etsiä? Saattavat olla aika piilossa ja haetuttaa ensin, jos väärästä päästä lähtee etsimään. Veikkaisin, että jostain lokasuojan kohdalta? Varapyörän tai toiselta puolelta?

-Pentti

Luulisin että siellä on liitin siinä tankkiasetelmalla, sekä takapaksin ihan vasemmassa laidassa, lattialuukkujen alla, täyttöaukon paikkeilla.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Murheita volvoa 240 kanssa
« Vastaus #19 : 22.04.2012, 16:27:16 »
Mistä päin farkun takalootaa kannattaa kontaktionglemaisia liittimiä etsiä? Saattavat olla aika piilossa ja haetuttaa ensin, jos väärästä päästä lähtee etsimään. Veikkaisin, että jostain lokasuojan kohdalta? Varapyörän tai toiselta puolelta?

-Pentti
Eipä oo iso vaiva kun ottaa sen lattiavanerin irti :) kaks peltiruuvia edessä, ja tais olla kuus etureunassa :)
No kun halvalla sai.

Poissa JAMH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Murheita volvoa 240 kanssa
« Vastaus #20 : 23.04.2012, 11:45:27 »
Jos mittari on hidas, niin kyllä siinä on vikaa silloin. Muutman eri automerkin  mittariston korjannu ja sanoisin jännitteensäätäjä viaksi eli toi vasemmalla näkyvä 3 jalkanen 'lutikka' JAMH kuvassa syypää. Joas JAMH antais lutikan näkyvän tekstin (tyypin) nii vois tilata tukusta noita (olen siis rtv korjaaja) :)

Siinä lukee:

ITT          G
8928
--------------
TCA
700 Y
Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

Poissa PenttiL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: Murheita volvoa 240 kanssa
« Vastaus #21 : 24.04.2012, 10:07:58 »
Siinä lukee:

ITT          G
8928
--------------
TCA
700 Y

Oliskiko ITT:n vuonna -98 viikolla 28 valmistama regulaattori. Todennäköisesti kymmenen voltin, vaikka tuo alempi merkintä ei aukeakaan suoraan. Joskus olen korvannut vastaavan ( jo silloin kun olivat hakkuriperiaaltteela toimivia... :-)   ) TO220 -kannussa olevalla kymmenen voltin regulla. Tämän tyypimerkinä on 7810, miinuspuolen vastaavasti 7910...

-Pentti

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 266
  • www.vrcf.fi
Vs: Murheita volvoa 240 kanssa
« Vastaus #22 : 24.04.2012, 13:16:56 »
Tuo on siis 10V regulaattori 0,22A virta-arvolla eli reunimmaiseen piikkiin syötetään 12-14,4V ja toisesta reunasta ulos 10V tasaisesti riippumatta paljonko virtaa mittaristo vaatii <0,22A. Jännite 10V pysyy siis vakiona. Kattelin omat vanhat varastot ja yhtään 10V regua ei löydy. Tuolta http://www.partco.biz/verkkokauppa/product_info.php?products_id=3053 voit tilata itse tai käyt paikallisessa elektroniikka liikkeessä kysäsemässä. HUOM! Kantajärjestys peilikuva eli asenna tekstipuoli alaspäin!!! Taitaa olla asennettavissa ilman kolvia (vedät vanhan pois liittimestä ja uusi työnnetään tilalle) Helppoa :) Sama ongelma ja osa VAG-konsernin autoissa. 

Poissa kakkosnelone240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Murheita volvoa 240 kanssa
« Vastaus #23 : 09.05.2012, 11:24:22 »
Joo, totta tämäkin. Ja olet oikeassa, että kuumemmalla termarilla se näyttää yli puolenvälin, mutta mahtaako millään näyttää täsmälleen puoltaväliä? Kaverilla oli termari paskana ja tällöin mittari nousi vain n. neljäsosan asteikkoa. Vähän alta puolenvälin on se normaali kylmemmällä termarilla.

Mun omassa 240 B200K koneessa lämpömittari nousee ihan karvan yli puolen välin (termari aukee?) niin sitten menee tasan millilleen puoleen väliin  :o
Kulkupelit Volvo 240 GLi -89, Volvo 244 GLE -82 ja Opel Corsa 1.2s 4D -86

Poissa eliäs

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • www.vrcf.fi
Vs: Murheita volvoa 240 kanssa
« Vastaus #24 : 16.05.2012, 13:12:16 »
Mun omassa 240 B200K koneessa lämpömittari nousee ihan karvan yli puolen välin (termari aukee?) niin sitten menee tasan millilleen puoleen väliin  :o

sama
240

 

Elekma  Autoracing