Tämä "kokemukseni" on erinomainen muistutus siitä, että kaikki sytkän osat pitää olla moitteettomassa kunnossa, kun viinan kanssa lutraillaan! Jos näin ei ole, on tiedossa ongelmia, kuten nykimistä yms. outoa oireilua.
Ja jos tulpat eivät ole puhtaan viti-valkoiset kauttaaltaan, kertoo se siitä tylyä kieltä, ettei kaikki ole sytkän puolella kunnossa. Tai jos epämääräisen haalean harmaa vyöhyke alkaa eristimessä muutamien hassujen millien päässä keski-elektrodista, kertoo se siitä, että tulppa on liian kylmä viinaksille ja ajotavallesi. Pienikin harmatava alue viittaa väärään lämpöarvoon tai muuhun sytkä ongelmaan.
Esim. minulla NGK:n BPR8ES on hitusen kylmä viinalle (bensalla menee) ja nokeentuu viinalla hitusen, jos sitä viinasten tuotosta voi noeksi sanoa. 7 on hitusen liian kylmä, mutta menettelee vielä ja vakiotulppa BPR6ES on ihan loistava valinta viinaksille.