Hetkonen on vierähtänyt, toki jotain on saatu aikaankin:
Väärän kokoinen pääakseli lähetettiin takaisin sumujen saarille, ja kotimaiset apujoukot kehiin: Huittisissa toimiva automaattifirma oli avulias ja koetti etsiä passelia akselia, mutta ei löytänyt kuin yhden koko euroopan kyselykierrokseltaan. Tämä tosin oli sen verran hinnakas, jotta jäi sinne - tosin pajalla oli justiin roskiin lentänyt yksi sopiva akseli, josta oli akselin ja kytkentärummun välinen hitsaus revennyt. Pyysin toimittamaan, josko sille joku seppä saisi jotain tehtyä.

Tuollaiseksikin nuo näkyy menevän joskus: Yli puolen matkaa oli hitsaus revennyt, sieltä kautta sitten lienee päässyt ainakin C1 -kytkimen öljynpaineet harakoille => Kivasti oli palaneet pakat tuolla rummussa...

Tosin tuota ei kukaan vielä ole - inhimilliseen hintaan - alkanut hitsaamaan, ja kun aikataulutkin pakkasivat päälle, laitoin kuitenkin tuon vanhan paikalleen.
Siinä se päivä kuluikin rattoisasti muiden osien niputtamisella. Näin jälkikäteen voisi sanoa, jotta turhaan tuli hankittua nuo kitka- ja teräspakat, nimittäin kaikki olivat vielä uutta vastaavia. 4-5 kytkimen kitkalevyissä näkyivät vielä valmistajan leimatkin.

Puslat ja tiivistesarja olisivat riittäneet tähän kunnostukseen mainiosti.
Loppusutaisuksi suihkautin niskaan vielä kuumakesto-alumiinivärin, ja eipä tuosta enää muuta uupunut, kuin momentinmuunnin nenälle ja pohjaan asti. Niin, tulihan nuo muutkin säätöreiät vielä kairattua tuohon venttiilikoneiston koppaan varmuuden vuoksi.

Asennus kävi sinällään helposti, laatikko nostettiin hollille yläkautta käyttäen moottorin kannatusta hyväksi, ja eipä muuta kuin aski kiinni.

Vetolevyn ja momentinmuuntimen pultit sai kohdikkain pyörittämällä momentinmuunninta vaihteistosta löytyvän reiän kautta.

Siinäpä sitten vielä jokunen tunti kasatessa loppuja hilkkeitä, ja oltiinkin tässä vaiheessa:
http://www.youtube.com/watch?v=8o5AOU_bm5A