Autodiagnoosi  Carcom Oy

b6304 meka ruutalla, onko kuin työläs ja turha homma?

  • 4 Vastauksia
  • 2639 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
vapari kolomilitranen kutonen luonnollisesti automaatilla. kytenyt ajatus muuttaa tuo oliko motronic 1.8 mekaruutaan.

saako tuota mekaa ohjaamaan laatikkoa millään opilla?

näistä hommista oon enemmän pihalla kuin lumiukko
pelaako tuo mekaruuta alakuperäsillä antureilla?

luonnollisesti tuon ohjauksen pitäs olla 6 pyttyseen vapariin ja tajuta se että joka pytyllä on oma puola sekä sytkä vahvarit 2kpl.

saako mekasta ajon aikana dataa ylös jos on kytkettynä läppäriin? vai jääkö se  johonki tiedonkeruuseen?

en oo ikinä pelannut näitten kans nii ois kiva oppia tästä moottorinohjaus hommelista jotaki, tiiä vaikka joskus tulee tehtyä jotain kivaa :)

jos ei muuta hyötyä oo koko hommasta nii sais tuon yhen vaivan käyttöautosta selevitettyä että mistä vitusta se kanittaa välillä.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: b6304 meka ruutalla, onko kuin työläs ja turha homma?
« Vastaus #1 : 27.03.2012, 09:08:51 »
Finsquirtin foorumia lukemaan. Ihan ensiksi lukaista läpi Suomenkielinen megamanual.

Poissa Hannu_264

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: b6304 meka ruutalla, onko kuin työläs ja turha homma?
« Vastaus #2 : 27.03.2012, 12:04:33 »
jos ei muuta hyötyä oo koko hommasta nii sais tuon yhen vaivan käyttöautosta selevitettyä että mistä vitusta se kanittaa välillä.

Miten oireilee?

Koneen ja tulipellin välistä kannattaa tarkistaa se asentoanturin liitin... tuppaa vanhenemaan ja murentuu kappaleiksi -> signaali pätkii. Oireilee epätasaisena käyntiä, puolien ja vahvareiden tuhoutumisia jne...

Megan laitto ei ole ihan helppo homma, sen saa toimimaan niillä moottorin orgis antureilla, mutta vaihteiston ohjaukseen pitää kehittää oma systeeminsä tai jättää orgis hoitamaan sitä. Vaatii mm muutoksia megan piirilevylle, että asentoanturi yms tieto saadaan sopivaan muotoon. Vanhemmissa megoissa ei ole 6:ta sytkäohjausta, tuolloin kannattaa yhdistää ohjaukset siten että 1-6, 2-5 ja 3-4 lyövät kipinän yhtäaikaa (tulpat kuluvat sitten puolet nopeammin).

Tässä vaihteiston ohjaukseen sovellettu MS versio (en tiedä toimiiko siihen volvon automaattiin:
http://www.msgpio.com/manuals/mshift/index.html

Megan loggaus toimii siten että läppärin Megatune tai vastaava ohjelma kerää megan arvot kovalevylle mistä niitä sitten voi katsella...

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: b6304 meka ruutalla, onko kuin työläs ja turha homma?
« Vastaus #3 : 01.04.2012, 13:09:44 »
sammuilee lämpimällä koneella.

antureita oon vaihtanut repullisen eikä vaiva lopu millään.

mahollisesti tuo moottorin ohjaus poksi on menny vituiksi.

samalla kun laittas tuon megan nii vois ehkä mennä hieman vähemmällä pensa määrällä.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa s40racing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: b6304 meka ruutalla, onko kuin työläs ja turha homma?
« Vastaus #4 : 09.04.2013, 19:52:20 »
sattui pieni ajatus virhe niin siirretään kysymys oikeaan paikkaan V:>
käytetäämpä tätä aihetta keppihevosena niin ei tarvitse aloittaa uutta aihetta *karkuun->

jos olen oikein ymmärtänyt niin 960:sen b6304 koneessa on motronic 1.8 ohjaus?

kyseinen ohjaushan on lambda korjaava. kuinka paljon ohjaus pystyy säätämään polttoaine määrää?

mietiskelen vain suuttimia laittaako vakio moottorin suuttimet vai kisakoneessa käytössä olleet? toiset varmaan pienet ja toiset isot vakio imusarja kuitenkin kuristaa hengitystä aikalailla :'(

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy