Kulkukoira  Proturbo

B5244 T3 matalapaineturbo (2,4 5 syl)

  • 4 Vastauksia
  • 2691 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa KariL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • Asioilla on taipumus järjestyä.
B5244 T3 matalapaineturbo (2,4 5 syl)
« : 29.03.2014, 13:10:56 »
Jos B5244 T3 matalapaineturbon jakohihna katkeaa, niin onko siitä seurauksena venttiili- ym vauriot?
Onko siis ko 2,4 bensa koneen puristussuhde ja rakenne sellainen, että mäntä tapaa venttiilit jaon seotessa?

V70 D3 2011 180.000 km

Poissa longjohn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: B5244 T3 matalapaineturbo (2,4 5 syl)
« Vastaus #1 : 30.03.2014, 17:21:34 »
Kyllä siinä venttiilit mennee solmuun. Itelä just kävi sillai että vesipumppu jumahti ja remmi pomppi vituralleen -> venttiilit sökönä  :'(

Poissa KariL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • Asioilla on taipumus järjestyä.
Vs: B5244 T3 matalapaineturbo (2,4 5 syl)
« Vastaus #2 : 30.03.2014, 18:57:37 »
Vaurioituuko nokka-akselit myös, vai pelkästään menee venttiileitä. Kärsiikö kansi muuten?
V70 D3 2011 180.000 km

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: B5244 T3 matalapaineturbo (2,4 5 syl)
« Vastaus #3 : 30.03.2014, 18:57:46 »
Jos on hyvä tuuri niin ei mee montaa venttiiliä, mulla katkes S80:n 24v kutosesta hihna --> 4 imuventtiiliä pikkusen vinossa.  :P
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: B5244 T3 matalapaineturbo (2,4 5 syl)
« Vastaus #4 : 30.03.2014, 19:28:51 »
Yleensä vain imuventtileitä vääntyy eikä kanteen tule vaurioita. Mäntiin tulee jäljet, mutta eivät haittaa. Nokka-akselit eivät kärsi. Uusia venttiileitä löytyy mutta venttiilien säätö on hiukan haasteellisempi homma. Eli nokka-akselien laakeripukkien yläpuoli on yhtäkuin venttiilikansi. Kun kannen irroittaa niin nokka-akselit noiäusevat. Venttiilien ja nokka-akselien välissä on ohjuri, joka on samalla säätöpala. Niitä on eripituisia ja jos siitä haluaa hyvän, niin pitäisi hankkia juuri sopivanmittaisella säädöllä olevat ohjurit.
« Viimeksi muokattu: 30.03.2014, 19:37:26 kirjoittanut Nortti »

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo