Noniin, (liian) pitkän tauon jälkeen projektin kimppuun käyty jälleen. Elikkäs, talvena ei tullut tehtyä juurikaan mitään muutamista syistä, yksi niistä se että auton säilytyspaikkana / rakentelutilana toiminut pressutalli ei kestänyt 10cm lunta katollaan vaan romahti volvon päälle. Romahduksen seurauksena tuulilasi halki. No, ainakaan ei tarvitse näyttää tuulilasille paljoa armoa irroituksen yhteydessä (tuulilasin alla pesii melkoiset ruosteet jotka näkyy jo tuulilasin alareunastakin). Toinen syy oli keskittyminen opiskeluihin. No, se siitä.

Nyt kuitenkin motivaation hauduttua on taas tullut aika aloittaa projekti uudelleen. Ehkä hieman huono ajankohta, pitäisi nimittäin näin sivumainintana 2 viikon päästä mennä yliopiston pääsykokeisiinkin. No, tärkeintähän on että pääsisi siihen tekemisen meininkiin

Työmaa näyttää siis jotakuinkin tältä tällä hetkellä:

Tekemistä riittää vaikka kuinka. Totesin kuskinpuolen sisä- ja ulkohelmojen olevan molempien niin surkeassa kunnossa ettei olisi mitään järkeä yrittää enää pelastaa niitä, joten hitsasin pilarien väliin tukiraudat pitämään pilaria edes jotenkuten oikeassa asennossa kun molemmat helmat ovat irrallaan. Jotain hyötyä sentään tuosta täyssurkeasta pressuteltasta, noita putkia voisi käyttää johonkin muuhunkin

Jospa nyt ensi viikon aikana saisi tuon kuskinpuolen helma + lattiaoperaation valmiiksi niin voisi siirtyä toiselle puolelle, joka on onneksi paljon paremmassa kunnossa. Vänkärin puolen helma on ilmeisen kovaa tavaraa, ainoastaan takakaaren kohdalla mätää + etuoven kohdalla pieni paikka. Lienee siis pelastettavissa. Onneksi ei kuitenkaan tarvitse kokonaan autoa alusta loppuun rakentaa tuossa pihalla, hitsauksen valmistuttua pitäisi käyttää autoa kaverin työpaikalla hiekkapuhalluksessa ja sitten iskeä pohjamaalit päälle. Ajattelin samalla vaihtaa auton värityksen tylsähkön valkoisesta viininpunaiseksi.
Katsellaan mitä tämä kesä tuo tullessaan, epätodennäköistähän se on että tämä olisi vielä tämän kesän lopuksi ajossa. Ainahan sitä kuitenkin saa toivoa
