Carcom Oy  Elekma

850 kerää paineet paisuntasäiliöön,onko kannentiiviste vika ?

  • 13 Vastauksia
  • 6309 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
850 2,5 20V, Kovat paineet paisuntasäiliöön ja nesteet sitä kautta ulos. Mielestäni nesteessä öljyä seassa. Olisiko kannentiiviste sanonut sopimuksen irti ? Onko tietoa Tampereella sopuhintaista laittajaa ?
volle pelittää !

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1820
  • Vᵒˡᵛᵒ
Jos lämmöt pysyy normaalissa niin tod näkösesti kannentiiviste..

Poissa seppos

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Lämmöt todellakin normaalit.
volle pelittää !

Timmy88

  • Vieras
Jos lämmöt pysyy normaalissa niin tod näkösesti kannentiiviste..

Todennäköisin syy minunkin mielestä, mutta jos pahvissa ei oo selvää vikaa havaittavissa niin mahdollisesti ite kannessa sitte se vika.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1682
Ylös vanha juttu.

850R, konetta uusittu muutama tuhat km takaperin. Nyt tuntuu että kerää kuitenkin painetta jäähdytysjärjestelmään.

Nesteiden väri ja haju mun mielestä ok, eikä ainakaan isommin ole näkynyt katoavan. Ajot ollut vähäiset viallisen ohjaustehostimen vuoksi.

Lämmöt pysyy kuitenkin mun mielestä normaalissa. Vedossa syttyy valo nestepinnan katoamisesta ja kun kaasun päästää niin palautuu. Nesteet menee alarajalle tai alikin kun auto parkissa/käynnissä. Korkkia kun avaa niin painetta tuntuu olevan (mutta onko liikaa?) ja korkkia avaamalla nestepinta palaa taas takaisin sinne n. min ja max puoliväliin missä on ollutkin. max rajalle kun laittaa niin tuntuu että karkailee pihalle ja jää tuohon puoliväliin?  :'(
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1820
  • Vᵒˡᵛᵒ
Ylös vanha juttu.

850R, konetta uusittu muutama tuhat km takaperin. Nyt tuntuu että kerää kuitenkin painetta jäähdytysjärjestelmään.

Nesteiden väri ja haju mun mielestä ok, eikä ainakaan isommin ole näkynyt katoavan. Ajot ollut vähäiset viallisen ohjaustehostimen vuoksi.

Lämmöt pysyy kuitenkin mun mielestä normaalissa. Vedossa syttyy valo nestepinnan katoamisesta ja kun kaasun päästää niin palautuu. Nesteet menee alarajalle tai alikin kun auto parkissa/käynnissä. Korkkia kun avaa niin painetta tuntuu olevan (mutta onko liikaa?) ja korkkia avaamalla nestepinta palaa taas takaisin sinne n. min ja max puoliväliin missä on ollutkin. max rajalle kun laittaa niin tuntuu että karkailee pihalle ja jää tuohon puoliväliin?  :'(
Vähän jännältä kuulostaa.
Itellä kun meni 850 t5r kansipahvi, niin vesiletkut oli melko pulleena ja paisarin korkin välistä tuli kunnnon höyrysuihku..
Kattele mihin neste vois kadota ja koita pitää se pinnan taso lämpimänä maxissa. Pieni paine siellä järjestelmässä kuuluukin olla.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1914
  • 264GLE + 245GL + B10M
Voi siellä olla myös vaan ilmaakin.

Mitä tuo "vähillä ajoilla" sitten tarkoittaa? Mun kokemusten mukaan viimeiset ilmat tulee tyhjennetystä jäähdytysjärjestelmästä vasta parin päivän normaali käytön jälkeen (siis yleensä autoissa, tinavitosesta ei ole ilmauskokemuksia).

The moose

  • Vieras
Xc70 teki ittellä tuollasta kans kun oli lämppärinkennossa reikä ja ilmaa systeemiin sitäkautta. Nesteet jos oli lähelläkään max merkkiä ei toiminu yhtään. Sillai pysty ajaan et nestepinnan merkkivalo kun sammu jätti nestepinnan siihen ja korkkia vaan vähän kii. Muutoin tuli kaikki ulos iha sama oliko korkki löysästi jos nesteet min ja max välissä. Ulos tuli. Vesipumppua siitä epäiltiin mut kennon kun ohitti ni ongelmat poistu. Sittemmin sieltä puristeltiin varmaan 20litraa nesteitä äänieristeistä ja matosta.

Edit.. edellisen omistajan aikana nuo aineet lisäilty.. itellä se kävi vain kokeilussa 2kk ja potku perseeseen ja kiertoon.
« Viimeksi muokattu: 29.06.2017, 22:57:12 kirjoittanut The moose »

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1682
Vähän jännältä kuulostaa.
Itellä kun meni 850 t5r kansipahvi, niin vesiletkut oli melko pulleena ja paisarin korkin välistä tuli kunnnon höyrysuihku..
Kattele mihin neste vois kadota ja koita pitää se pinnan taso lämpimänä maxissa. Pieni paine siellä järjestelmässä kuuluukin olla.

Pieni paine joo oliskin ok, mut vaikuttaa että on reippaammin. Pitää viikonloppuna tutkia tarkemmin ja ehkä käydä hakee vielä uus paisarin korkki.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1682
Voi siellä olla myös vaan ilmaakin.

Mitä tuo "vähillä ajoilla" sitten tarkoittaa? Mun kokemusten mukaan viimeiset ilmat tulee tyhjennetystä jäähdytysjärjestelmästä vasta parin päivän normaali käytön jälkeen (siis yleensä autoissa, tinavitosesta ei ole ilmauskokemuksia).

On tällä nyt konerempan jälkeen ajeltu kuitenkin useempi tonni ja oon välillä käytelly ilman korkkia sekä puristellu letkuja kun termari on ollu auki.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1682
Xc70 teki ittellä tuollasta kans kun oli lämppärinkennossa reikä ja ilmaa systeemiin sitäkautta. Nesteet jos oli lähelläkään max merkkiä ei toiminu yhtään. Sillai pysty ajaan et nestepinnan merkkivalo kun sammu jätti nestepinnan siihen ja korkkia vaan vähän kii. Muutoin tuli kaikki ulos iha sama oliko korkki löysästi jos nesteet min ja max välissä. Ulos tuli. Vesipumppua siitä epäiltiin mut kennon kun ohitti ni ongelmat poistu. Sittemmin sieltä puristeltiin varmaan 20litraa nesteitä äänieristeistä ja matosta.

Tää pitääkin tutkia, lämppärin kenno on kyllä uusittu vasta 2v sitten about, mutta eihän sitä tiedä! Tuo on kuitenkin nopea selvittää.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

The moose

  • Vieras
Joo on ite tienpäällä laitoin putken letkujen väliin nippusiteillä kirraamalla.

Poissa Sakki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Moi,
ettei nyt olisi pelkästään tuuletinta ohjaavassa termasissa tai sen piuhoissa taikka muissa tilpehööreissä vikaa? Oma Volle purskautti jäähdytysnesteet pihalle, kun tuuletin ei ymmärtänyt käynnistyä moottorin lämpötilan noustua. Sitä tapahtui lämpimillä keleillä liikennevaloissa. Moottorin lämpötilamittari näytti normaalia lämpöä.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1914
  • 264GLE + 245GL + B10M
Moi,
ettei nyt olisi pelkästään tuuletinta ohjaavassa termasissa tai sen piuhoissa taikka muissa tilpehööreissä vikaa? Oma Volle purskautti jäähdytysnesteet pihalle, kun tuuletin ei ymmärtänyt käynnistyä moottorin lämpötilan noustua. Sitä tapahtui lämpimillä keleillä liikennevaloissa. Moottorin lämpötilamittari näytti normaalia lämpöä.
Tuo kyllä viittaa vialliseen korkkiin, tai todella hauraisiin letkuihin. Ei sinne kovillakaan lämmpöillä pitäisi enempää tulla painetta kuin mitä korkissa lukee.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron