Kulkukoira  Proturbo

940 kipinähukassa

  • 5 Vastauksia
  • 1795 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tmu_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
940 kipinähukassa
« : 11.05.2014, 18:54:47 »
Elikkä auto kuoli tossa kesken ajon lähti vielä hetkeksi käymään mutta enää ei starttaa. Mittasin puolalle tulevan jännitteen noin 12 v. Kun laittaa tulpanjohdon ja tulpan kiinni puolaan niin kipinää ei tule. Nyt vaihdoin toimivasta autosta puolan ja sama tilanne.  Ideoita?

Poissa Lentäjä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 kipinähukassa
« Vastaus #1 : 13.05.2014, 19:42:15 »
Tere.
Itselläni ollut sama tilanne,minulla vikana oli kampiakselin asentotunnistin(signaalianturi)
Volvo S80 t6-99,  volvo 940 -98 2.3fk

Poissa coxx

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 kipinähukassa
« Vastaus #2 : 13.05.2014, 20:07:24 »
Minkä ikäinen 940 ??

Noissahan on vuoteen -95 integroitu vikakoodinlukija konehuoneessa kuskin puolella musta mötikkä, ei muuta ku vikakoodeja lukeen....

perusasiat kuten maadoituskin kannattaa tsekata....

+ ääni kampiakselin asentotunnististimelle....
Harraste / käyttis 940 fk
Ex käyttis Volvo 740 b230f vm 90.
Ex harrasteauto 740 b200et.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 940 kipinähukassa
« Vastaus #3 : 13.05.2014, 20:19:04 »
tuleeko polttoainetta?
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Lentäjä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 kipinähukassa
« Vastaus #4 : 13.05.2014, 21:19:08 »
Tere.
Tosiaan,vikakoodit kannattaa lukea.
Jos on tuoreempi malli voi koodit lukea sieltä keskikonsolin pohjalta.
Sieltäkin tulee ne samat koodit,tarvitsee vain irrallisen lukulaitteen.
Täällä foorumeilla niitä on myynnissä muutamalla kympillä.
Volvo S80 t6-99,  volvo 940 -98 2.3fk

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 kipinähukassa
« Vastaus #5 : 14.05.2014, 16:47:24 »
Sytytyksen pääteaste voi olla myös yksi vika kohde. Vikakoodia sen leviäminen ei generoi mutta se jättää tien päälle välittömästi.

Saman tekee asentotunnistin ja se muistaakseni generoi aikanaan vikakoodin, kun startteja on yritetty riittävän pitkään. Tosin tämäkin taisi olla kiinni binäärin versiosta.

Ja tosiaan vikakoodien lukeminen on peruskauraa, mikä pitää tehdä ihan ensimmäisenä.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.0


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Autoracing  KL-varaosat