Sen verran tuli opittua uutta et vikakoodit piti nollata sekä 2 että 6 röörillä niin myös check engine valo sammui mittaristosta. Mut käynnistyksen jälkeen melko nopeasti syttyi sit uudelleen ja en tsekannut mut luulen et uusi samat koodit. Eli nyt sit: katti ja toi egr uusintaan vai mitä?
Katalysaattorilla ei ole mitään tekemistä noiden vikakoodien kanssa.
Vikakoodi 4-1-3 kertoo siitä, ettei EZK saa signaalia EGR:n lämpötila-anturilta, joten joko anturi tai piuhoitus on rikki.
Vikakoodi 2-3-2 johtuu todennäköisesti vuotamasta putkesta, kun sinulla sellainen kertomasi mukaan on. Jos vuoto on ennen katalysaattoria, niin se imee helposti sieltä ilmaa ja kuvittelee koneen käyvän laihalla ja paksuntaa soppia aika huolella vuodosta riippuen ja kehittelee samalla vikakoodin 2-3-2.
Vikavalo syttyy tuosta EZK voimin (pinni 6) myöskin, vaikka myös 2-3-2 sytyttää LH:n puolelta vikavalon (pinni 2).