RallyBaron  Samppasport

850 tdi dmf->smf

  • 29 Vastauksia
  • 10031 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa gogo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: 850 tdi dmf->smf
« Vastaus #15 : 11.02.2012, 12:26:24 »
No niin tässähän ollaan saatu jo kunnon diy ohjeet kasaan  ;)
Mistähän kannattas lähteä etsimään tuota asetelmaa? Tarvikemotista ajattelin ensimmäisenä kysellä tarjousta.
850 2,3 T5

Poissa oldpet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 tdi dmf->smf
« Vastaus #16 : 11.02.2012, 12:50:45 »
No niin tässähän ollaan saatu jo kunnon diy ohjeet kasaan  ;)
Mistähän kannattas lähteä etsimään tuota asetelmaa? Tarvikemotista ajattelin ensimmäisenä kysellä tarjousta.
US partsista itse ostin, ja siellä se taitaa olla Suomen halvin. Niiden nettisivulta muistaakseen näkee suoraan hinnan ja saatavuuden. Levyn ja painelaakerin sai ad varaosamaailmasta tuolloin edukkaimmin.
850tdi -96

Poissa gogo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: 850 tdi dmf->smf
« Vastaus #17 : 11.02.2012, 14:32:52 »
kiitti vinkistä, saadaan projekti pyörimään
850 2,3 T5

Poissa gogo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: 850 tdi dmf->smf
« Vastaus #18 : 17.02.2012, 07:11:56 »
Vaikuttaako nuo tappion poistot miten tasapainoon, että pitäskö käyttää vp koneistamolla?
Samalla reissullahan siitä ottaa siivun pois että saa tuon bmw -618 asetelman paikoilleen.
850 2,3 T5

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6383
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 850 tdi dmf->smf
« Vastaus #19 : 17.02.2012, 08:58:34 »
Vaikuttaako nuo tappion poistot miten tasapainoon, että pitäskö käyttää vp koneistamolla?
Samalla reissullahan siitä ottaa siivun pois että saa tuon bmw -618 asetelman paikoilleen.

Tuskinpa se pelkkä tappien poisto merkittäviä vaikuttaa, mutta varmudeksi kannattaisi painottaa jokatapauksessa, kun ei noista tiedä onko edes uutena ollut tasapainossa :(

618-asetelmaa varten tehtävä siivun poisto on luokkaa 20-25mm, joten uskoisin, että vauhtipyörästä tulee liian kevyt dieselmoottoriin. Parempi vaan laittaa sellainen bolt-on asetelma.

Poissa oldpet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 tdi dmf->smf
« Vastaus #20 : 17.02.2012, 20:23:09 »
Vaikuttaako nuo tappion poistot miten tasapainoon, että pitäskö käyttää vp koneistamolla?
Samalla reissullahan siitä ottaa siivun pois että saa tuon bmw -618 asetelman paikoilleen.
Minä pähkäilin samaa aikoinaan, kun tuota vaihdoin. En tiedä onko jossakin alkuperäisessä asetelmassa reiät noita tappeja varten, mutta ilmeisesti ovat jotakin asentotunnistinta varten.

Yksi vaihtoehto on punnita tapit, ja porata vastapuolelle niitä vastaavat reijät. Itse en tehnyt ongelmalle mitään, ne ei kuitenkaan niin painavat ole. Jos saat semmosen vauhtipyörän mikä on ajossa ollut, niin en ymmärrä miksi sitä pitäisi tasapainottaa.

Tosiaan ite en lähtis myöskään pottapyörään tekemään muutoksia, uskoisin että tuo -763 asetelma riittää aika pitkälle. KG Trimningillä on muuten tuohon asetelmaan sopiva vahvistettu jousitettu levy, mutta en tiedä minkä verran vääntöä kestää.

http://www.kgtrimning.nu/kopplingspec.htm ja tuolta Lamellcentrum special 228mm M90 20-splines organisk fjädrad lamell. LM468 1295:- NYHET
850tdi -96

Poissa gogo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: 850 tdi dmf->smf
« Vastaus #21 : 17.02.2012, 22:03:55 »
Joo tosiaan taidan laittaa ton bolt on asetelman kerta joutuu noin paljon ottamaan pois  :-\
850 2,3 T5

Poissa harhalaukaus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 tdi dmf->smf
« Vastaus #22 : 02.06.2014, 11:15:38 »
Nostellaanpas vanhaa ketjua. Itselläni olisi rakentumassa hyvän potentiaalin omaava tdi. Onko kukaan yrittänyt sovittaa Sachsin SRE 765 -asetelmaa deekun pottapyörän kanssa näihin etuvetoisiin? Olen jälleenmyyjiltä yrittänyt udella mittoja (lähinnä paksuus) vertauksena 763 -asetelmaan, mutta mielenkiinto ei heillä ole siihen riittänyt. Olisi harmi rajoittaa koneesta vääntöjä sinne 500-550nm tienoille minkä tuo 763 sintterin kanssa sietää. Vauhtipyörääkään ei kauheasti viitsisi kevennellä ettei laatikko hajoa samontein.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 tdi dmf->smf
« Vastaus #23 : 30.06.2014, 14:55:30 »
Ei saa sopimaa pottapyörää tota -765 asetelmaa,eikä edes orkkis massapyörään.Itellee tehtii tollanen ratkasu,eli dmf:ään koneistettii uus puolikas mihkä toi asetelma tulee kiinni

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 tdi dmf->smf
« Vastaus #24 : 30.06.2014, 15:03:39 »
Muistelisin kaverin tehneen ihan koti sorvissaan tuon 765 asetelmaan käyvän pottapyörän. Se koko ulkokehän limppu ajetaan pois ja sorvilla pieni ura, mihin poraa reijät ja tekee kierteet.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 tdi dmf->smf
« Vastaus #25 : 30.06.2014, 15:27:20 »
Pottapyörässä ei riitä halkasija tolle -765 asetelmalle.Pottapyörässä 228mm kytkin vrt -765 240mm.On sovitettu.

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 891
  • TDI POWER
Vs: 850 tdi dmf->smf
« Vastaus #26 : 18.07.2014, 19:54:30 »
Kannattaa laittaa Audi 100 tdi vauhtipyörä ja siihen käyvä SRE asetelma. Levyksi joku 240mm ja jousitettu. Pitäs kestää vääntöä ;)

Poissa harhalaukaus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 tdi dmf->smf
« Vastaus #27 : 20.07.2014, 09:26:37 »
Päädyin pitämään kaksoismassan ja vakio kytkimen/asetelman. Deekun potalla väännöt täytyy rajailla suht samoihin lukemiin (toki eri kierrosalueella), kuin vakio kokoonpanollakin, eikä kiinteällä vauhtipyörällä taida saada pidemmän päälle kestävää voimansiirtoa rakennettua. Nuo Audin vauhtipyörät on kiven alla ja liekkö silläkään saisi vaihdelaatikkoa kestämään?

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 891
  • TDI POWER
Vs: 850 tdi dmf->smf
« Vastaus #28 : 20.07.2014, 13:54:28 »
Kestää vaihdelaatikko kunhan on jousitettu levy. Ainakin mulla kestäny jo 50000 km ilman ongelmia deekun vauhtipyörällä.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1404
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 tdi dmf->smf
« Vastaus #29 : 20.07.2014, 15:30:29 »
Ei se vitoskoneella ole niin paha ongelma se värinä kuin neloskoneella, johtuen kampiakselin työtahtien jaosta.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

 

RallyBaron  Samppasport