RallyBaron  Samppasport

850 tdi dmf->smf

  • 29 Vastauksia
  • 10030 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa gogo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
850 tdi dmf->smf
« : 29.12.2011, 01:59:31 »
Juttua löytyy aiheesta paljon mutta ei oikein selvää vastausta löydy.
Toiset sanoo että käy ja vastaavasti toiset että hajoaa laatikko jne.

Onko kukaan laittanu tuonne jotain kovaa vauhtipyörää ja laatikko ei ole hajonnut?

Laitoin kaverin audiin joka on vastaavalla koneella 100 aat koneesta lähtöisin olevan vp:n ja s2 kytkinpaketin sillä on nytten ajettu yli 20tkm ilman mitään ongelmia paitsi perus "kahinat" tyhjäkäynnillä. vp tasapainoitettiin asetelman kanssa.

Onko nuo volvon laatikot niin huonoja että ne ei kestä vai onko laatikko rikot vain mutuilua  :idiot2:


850 2,3 T5

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 tdi dmf->smf
« Vastaus #1 : 27.01.2012, 22:58:12 »
Tästä oli ainakin vanhan foorumin puolella pitkät pätkät keskustelua. Kannattaa vilasta
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 850 tdi dmf->smf
« Vastaus #2 : 27.01.2012, 22:59:35 »
Tästä oli ainakin vanhan foorumin puolella pitkät pätkät keskustelua. Kannattaa vilasta

Valitettavasti se vanha foorumi on hävinnyt bittien taivaaseen.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6383
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 850 tdi dmf->smf
« Vastaus #3 : 28.01.2012, 09:19:30 »
En tiedä oletko käynyt lukemassa projektiosiota, mutta sinne kirjoitin seuraavaa vauhtipyörän vaihdon jälkeisistä kokemuksista. Kyseessä siis 13kg painava teräspyörä ja 850R:n vakio kytkinsetti jousitetulla keskiöllä olevalla massalevyllä. Tämä on siis takavetoisessa, joten en tiedä onko kokemukset verrattavissa etuvetoisiin.

"Kokemukset hieman ristiriitaisia, mutta keskimäärin ehkä kuitenkin positiivinen tunnelma. Tyhjäkäynnillä ja tasaisessa ajossa eroa ei huomaa ollenkaan, mutta pienellä nopeudella ajettaessa tärinää on havaittavissa selkeästi enemmän. Myös voimakkaammin kiihdytettäessä moottorin äänet kantautuvat voimakkaammin hyttiin, mutta se taitaa olla pelkästään positiivinen asia, kun äänimaailma on aika hieno."

Poissa gogo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: 850 tdi dmf->smf
« Vastaus #4 : 28.01.2012, 21:15:45 »
Joo, topicci on seurannassa ollut. Taitaa pitää hommata tuo audin pyörä tai teetättää alkuperäistä vastaava teräspyörä ja katsella miten se etuvedossa käyttäytyy.
850 2,3 T5

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 tdi dmf->smf
« Vastaus #5 : 29.01.2012, 19:06:34 »
Aiheesta menee vähän ohi mutten kehannut uutta aihetta tästä tehä, elikkäs

Onko kellään tiedossa, eroaako ja miten 850 vaparin ja t5 kovat vauhtipyörät toisistaan?
Ja sitten onko jossakin muussa ( ylempänä puhe audista? ) suoraan käyvä vahtipyörä?
Aika kivenalla näytästäsi olevan nuo t5 vauhtipyörät tai sitten ketään ei vaan kiinnosta myydä omaansa eteenpäin ja pitäsi nyt saaha joku t5sen vastaava vauhtipyörä.

Volvo 960 2.5 -95

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 850 tdi dmf->smf
« Vastaus #6 : 29.01.2012, 19:17:40 »
Ton kulmamiehen projektin lisäksi jotain juttua noista vauhtipyöristä taisi olla täällä:

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7363.0

EDIT: tai ainakin tuon projektin tekijä jossain asiasta jutteli, hmmm.... :)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6383
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 850 tdi dmf->smf
« Vastaus #7 : 29.01.2012, 19:21:28 »
Aiheesta menee vähän ohi mutten kehannut uutta aihetta tästä tehä, elikkäs

Onko kellään tiedossa, eroaako ja miten 850 vaparin ja t5 kovat vauhtipyörät toisistaan?
Ja sitten onko jossakin muussa ( ylempänä puhe audista? ) suoraan käyvä vahtipyörä?
Aika kivenalla näytästäsi olevan nuo t5 vauhtipyörät tai sitten ketään ei vaan kiinnosta myydä omaansa eteenpäin ja pitäsi nyt saaha joku t5sen vastaava vauhtipyörä.

Tässä topikissa oli puhe dieselin vauhtipyörästä, joten tuo Audi viittaus tuli siitä. Diesel kone on VW/Audin tekemä ja bensakone ehtaa Volvoa.

Kysymykseesi en osaa vastata muuta kuin mutuilemalla, eli todennäköisesti vaparissa on pienempihalkaisijainen kytkin, eikä T5 kytkin siihen varmaankaan sovi.

Poissa oldpet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 tdi dmf->smf
« Vastaus #8 : 09.02.2012, 23:49:37 »
Taitaa pitää hommata tuo audin pyörä tai teetättää alkuperäistä vastaava teräspyörä ja katsella miten se etuvedossa käyttäytyy.
Tuohon sopii se d24-pottapyörä "heittämällä" kunhan siitä rälläköi nämä kaks tappia pois

Mul on tuo d24 pyörä, kaverina on SRE -763 asetelma ja 940dieselin 228mm jousitettu massalevy.  Menty vajaa 2 vuotta, ei ole vielä hajonnu. Jonkin verran käynti muuttuu kyllä traktorimaisemmaksi, ja vaihteen vaihto ei ole niin pehmeä kuin 2-massasella.
850tdi -96

Poissa gogo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: 850 tdi dmf->smf
« Vastaus #9 : 10.02.2012, 06:48:04 »
No niin nytten pitää laittaa tuo d24 vp testaukseen nyt näin ensimmäisenä.
Ei varmaankaan ole ollut pito ongelmia vaikka halkaisia pienenee?
850 2,3 T5

Poissa oldpet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 tdi dmf->smf
« Vastaus #10 : 10.02.2012, 11:12:56 »
No niin nytten pitää laittaa tuo d24 vp testaukseen nyt näin ensimmäisenä.
Ei varmaankaan ole ollut pito ongelmia vaikka halkaisia pienenee?
ei ole ollut pito ongelmia tuolla sre asetelmalla kun sille luvattiin muistaakseni 430nm. Vakio d24 asetelma ei tosin varmaan pitäisi vakiossakaan tdissä. Kierretangosta piti tehdä työsylinterille uusi tappi että liikevara saadaan normiksi. Muista tehdä myös uusi nollamerkki vauhtipyörään.
850tdi -96

Poissa gogo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: 850 tdi dmf->smf
« Vastaus #11 : 10.02.2012, 13:25:20 »
Juu, nyt löyty ehkä kaverin purkuautosta vp. Niin pääsee laittamaan systeemit kohdilleen.
d24 pultit vai vakiot?
850 2,3 T5

Poissa oldpet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 tdi dmf->smf
« Vastaus #12 : 10.02.2012, 16:03:46 »
Juu, nyt löyty ehkä kaverin purkuautosta vp. Niin pääsee laittamaan systeemit kohdilleen.
d24 pultit vai vakiot?
Ostin volkkarilta transporterin pultit, jotka lyhensin muistaakseni 23 millisiksi. Syy tuohon se, että sinisellä ei ollut pultteja hyllyssä. D24 pultit varmaankin sopii suoraan, jos kierre on sama. Vanhat pultit käynee myös, mutta koska venyvät asennuksessa, kannattaa laittaa aina uudet ja ruuvilukiteen kera.
850tdi -96

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6383
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 850 tdi dmf->smf
« Vastaus #13 : 10.02.2012, 16:38:06 »
D24 pultit varmaankin sopii suoraan, jos kierre on sama.

Kyllä sopii.


Työsylinterin varren pidentäminen eo ole oikein hyvä juttu, koska irroitinhaarukka menee ihan väärään asentooon. Parempi ratkaisu on laittaa sen haarukan nivelkuulan alle sopiva määrä koroketta. Tarvittavan määrän saa mitattua helposti, kun mittaa uuden ja vanhan vauhtis/kytkin-paketin korkeuseron. Tässä tapauksessa pitää periaatteessa sitä sylinterin vartta jopa lyhentää, niin haarukka pysyy alkuperäisessä asennossa.

Poissa oldpet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 tdi dmf->smf
« Vastaus #14 : 10.02.2012, 21:49:23 »
Kyllä sopii.


Työsylinterin varren pidentäminen eo ole oikein hyvä juttu, koska irroitinhaarukka menee ihan väärään asentooon. Parempi ratkaisu on laittaa sen haarukan nivelkuulan alle sopiva määrä koroketta. Tarvittavan määrän saa mitattua helposti, kun mittaa uuden ja vanhan vauhtis/kytkin-paketin korkeuseron. Tässä tapauksessa pitää periaatteessa sitä sylinterin vartta jopa lyhentää, niin haarukka pysyy alkuperäisessä asennossa.
tuo on kyllä totta että haarukka menee aavistuksen luonnottomaan asentoon tuon eron takia. Taisi olla niin että tuon haarukan paras asento on kohtisuorassa kytkinakseliin nähden. Tuossa kuvassa vasemmalla pottapyörällinen setti ja oikealla dmf setti.
850tdi -96

 

Elekma  Autoracing