Syksyllä tuli edullisesti pelastettua paalaukselta tuollainen pikkuvikainen 740, B200K+M47 kokoonpanolla. Mittarissa 267tkm. Olen nyt tämän kolmas omistaja, ja huoltohistorian perusteella tätä on pidetty kuin kukkaa kämmenellä, jopa vaihdettujen osien hinnat sekä työtunnit ovat ylhäällä!

Pientä käytön jälkeä tietenkin tämän ikäisestä löytyy, sekä varustelista rajoittuu takalasin verhoon ja keskuslukitukseen. Tarkoitus olisi siistiä kaikki ruhjeet ja kulumat, sekä varustella OEM hengen mukaisesti. Käyttöautoksi olisi tarkoitus valjastaa, kuukauden päästä kun olisi ajolupa

Muutama kuva ostokunnosta:



Edellinen omistaja poisti tämän liikennekäytöstä viimekesänä, ilmeisesti palaneen kannentiivisteen takia. Liikkeessä tähän oli uusittu kansipahvi, pako- ja imutiivisteet, sekä termostaatti. Tämän jälkeen ollut vielä hetken ajossa, mutta söi hieman vettä, kävi kylmänä kolmella, sekä pölläytti ripeämmässä kiihdytyksessä. Liike antoi diaknoosiksi haljenneen kannen. Tässävaiheessa auto siirtyi minulle.
Hetken aikaa testailtua ja pähkäiltyäni tulin päätöksen, että vika ei voi olla kannessa. En ole tainnut ikinä kuulla, että vakio vinokoneesta halkeaa kansi normaali ajossa? Letkuihinkaan ei painetta kertynyt, eikä paisarissa poreillut. Varmuuden vuoksi ajattelin kokeilla toista imusarjaa, sillä siellä kiertää vesi, ja sen vuoto selittäisi oireet. jar-iilta ostin toisen imusarjan

, jonka puhdistelin ja maalailin. Imusarja uuden tiivisteen kanssa kiinni, mutta täysin putkeen ei ensimmäinen asennus mennyt. Ilmeisesti imusarja ei asettunut kunnolla ja jäi vuotamaan reilusti, jonka seurauksena auto ei käynyt enää ollenkaan

Irroitus ja takaisin kiinni, taas toimii. Mikälie sitten jäänyt kanittamaan.
Liikenteessä tällä ei ole vielä imusarjan vaihdon jälkeen ajettu, mutta pihassa käytelty senverran, että vika vaikuttaisi olevan poissa. Käynnistyy paremmin, käy heti kaikilla, eikä pölläyttele

Toivotaan nyt että oli vain siitä kiinni.
To Do Listaa-Ruosteiden kiinniotto. Vähän löytyi hitsattavaa, kun naputtelin pohjaa.
-Ruostesuojaus
-Maalipinnan paikkamaalaus ja myllytys
-Kuskin selkänojan pehmusteen vaihto
-Takavalojen vaihto
Tehty-Tuulilasin vaihdatus
-Humppavehkeet vaihtoon ja vaimennusta
-Kuskinpuolen takaoven lukon herkistely, liikkuu raskaasti eikä lukitu keskuslukituksella ilman avitusta
-Uudet kilvet
Tulevia lisävarusteita-Mukitelineellinen käsinoja
Asennettu -Kumispoileri
Asennettu-Kolikkolokero
Asennettu -Vakionopeudensäädin
-Lämmitettävät sähköpeilit
-Mittaristoon ulkolämpötila- ja jännitemittari
-Mahdollisesti sähkölasit?
Myös äänentoistoon tulossa päivitystä.
Tällähetkellä kutakuinkin kuvan mukaisessa kuosissa. Vanteiden keskilätkät vaihtui rosterisiin, ajovalon pyyhkijän laitoin toisellekin puolelle, etuvilkun vaihdoin kiilloitettuna apparin puolelle, nyt samanväriset. Spoileria sovittelin, snowcap eksyi paikalleen ja sisustaan vaihtunut ovipahveihin ehjät muovit

Leima loppui helmikuun lopulla, ei pitäisi olla mahdottomuus saada lisää


Edellisen omistajan hiljattain teettämiä huoltoja
-250107km
-Virranjakajan kansi bosch, pyörijä bosch, puolan ja tulppien johdot, tulpat
-Pakoputken etuosan vaihto
-Venttiilikopan ja pakoputken tiiviste
-252050km
-Jakopää ja kiilahihnat
-Pissapojan moottori
-Raidetangonpää + aurauskulmiensäätö
-253986 km
-Sachs kytkinpaketti
-Kytkinvaijeri
-Kampiakselin takastefa
-Öljyt ja suodatin
-Uudet kesärenkaat
-258785 km
-Raidetangonpää & alapallonivel
-Öljyt & suodatin
-Defa letkulämmitin & sisähaaroitussarja
-Hammastangon suojakumi
-263283 km
-Pakoputki etupätkästä taaksepäin
-264393 km
-Öljyt&suodatin
-Ilmansuodatin
-Polttoainesuodatin
-Laturinremmien vaihto
-Sytytystulpat
-267058 km
-Kannentiiviste
-Pakosarjantiiviste
-Imusarjantiiviste
-Venttiilikopan tiiviste
-Termostaatti & tiiviste
Enempää ei viitsi vanhempia huoltoja laittaa ylös, sillä niitä on täyden huoltokirjan jälkeen vielä noin 20kpl a4 sivua
Tänne olisi sitten tarkoitus laittaa muistiin mitä tullut tehtyä
