Proturbo  Autodiagnoosi

B20 öljysuodatin vuotaa

• 3 Vastauksia
  • 1674 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luchadore

• Grand Touring
B20 öljysuodatin vuotaa
« : 09.08.2016, 00:33:49 »
Eli otin öljyt pihalle, ja kävin tutkimaan kun öljypohjaan taas kerääntynyt öljyvalumia. Vuoto löytyi öljysuodattimesta, pohjastaan ihan öljyssä. No kaikenlisäksi suodatin oli (taas kerran) jumiutunut aivan pirun tiukkaan, vaikka aina kiristän ohjeen mukaisesti. Sain sen sitten auki näpräämällä aikani, ja koko suodattimen tiiviste vaan tipahti välistä maahan :idiot2: Oli ihan epämuodostunut ja alkanut kovettumaan..

Mikähän moista aiheuttaa. Ikinä ei ole suodattimen tiiviste irronnut. Viittaa että tuo suodattimen jumiutuminen johtuu juuri tuosta tiivisteen liimaantumisesta kiinni sinne koneeseen. Tai tarkemmin sanottuna semmoiseen alumiiniseen välilaippaan jossa minulla on antureita kiinni. Suodatin avaamalla hirveää voimaa käyttäen repeää tiiviste irti varmaan sillon tuosta suodattimesta samalla.

Voisikos tuonne tiivisteen ja välilaipan tiivistepintaan laittaa jotain ainetta väliin mikä ehkäisisi tätä oiretta ??? Öljyä olen aina laaminut tiivisteeseen ennen asentamista.

--

Niin ja tärkein kysymys meinasi unohtua ! Eli mitä öljyä suosittelisitte laitettavaksi talven ajaksi koneeseen. On viritelty korkeapuristeinen b20 siis kyseessä ::) Kesän ajan oli mobil peak life sisällä, ja ihan ok pelittikin. Ajattelin laittaa samaa takaisin, tai sitten esim tuo mobilin super3000, olisi vähän ehkä pakkasta ajatellen sopuisampi valinta ??? Mitenkä vaikka joku castrol magnatec tms ?
« Viimeksi muokattu: 09.08.2016, 00:39:57 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa estate

• Grand Luxe Touring
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: B20 öljysuodatin vuotaa
« Vastaus #1 : 09.08.2016, 08:48:41 »
Se alumiinikalikka varmaan lämpölaajenee enemmän kuin valurautainen lohko, joten suodatin kiristyy liikaa. Kokeile jättää suodatin löysemmälle. Joskus taistelin vastaavanlaisen välilaipan kanssa kun putsarit juuttuivat kiinni ja jos jätti sudin löysälle saattoi tiiviste pullahtaa välistä pois. Heitin sitten koko käikäleen mäkeen ja tein lohkon öljykanavaan pari reikää lisää, joihin sain tarvittavat anturit.

Öljymakuja on monia, itse käytän Castrollin tuotteita kun ovat omien kokemusten mukaan parempia kuin esim. Mobilin öljyt.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa luchadore

• Grand Touring
« Vastaus #2 : 09.08.2016, 15:09:57 »
Niin joo, aivan. Inhottaa ottaa aina suodatin irti kun on niin pirullisen tiukassa, ja aiheuttaa näköjään ennemmin tai myöhemmin vuodon.

Itse justiinsa ostin mobil peak lifea :D perustelut että castrolissa on tuo acea c3 luokitus, josta sain käsityksen että ei oikein vanhat koneet tykkää.. mene ja tiedä ??? Aina sen voi vaihtaa onneksi.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Kojontti

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 09.08.2016, 17:56:08 »
Itse olen käyttänyt vaseliinia tiivisteen voiteluun, helpottaa jonkinverran tuota kiinnitarttumista.

Käytän myös ketjumallin suodatinavainta 1/2" vääntiöllä irroitukseen, lähtee tiukatkin suodattimet irti
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Proturbo  Autodiagnoosi