Meillä on toinenkin Volvo 740 GL sedan vuosimallia 89, joka on edell. omistajalla jäänyt seisomaan polttoainepulan takia, siis tankista ei tullut bensaa. Saimme sen korjatuksi vaihtamalla polttoainepumpun. Ainiin, se tärkein. Kyseessä on 2.0l kaasutinmoottori. Kaasutin on kai joku Solex sisac tms...
Liikkuminen on vähän ns. nyökkivää, etenkin pintakaasulla ajellessa. Samoin tyhjäkäynti on vähän heikonlainen, välillä käy tutisemalla joku 500rpm, välillä ei käy tyhjäkäyntiä ollenkaan. Mikä peltinen pönttö on imusarjan alapuolella johon bensiiniletkut tulee tankista ja pumpulle, joku saastesysteemeihin liittyvä vai pa-suodin?
Montako kierrosta joutokäynnin seosruuvin pitää olla auki. Muistelen jostain lukeneeni, että 1.5-2 kierrosta. Nyt sitä on avattu joku 4-5 kierrosta, sillä on joutokäyntiä saatu jonkunverran tasaisemmaksi, mutta vieläkin moottori tutisee ja huojuu aika tavalla. Olisikohan joku niin auttavainen et neuvoisi miten moisen saa kuntoon. Ei tarttis aina turvautua korjaamon apuun.