Elikkä kipinän katoamisen jälkeen vaihdoin kaikki sytkäosat kansineen ja pyörijöineen ja johtoineen, ei apuja. Sen jälkeen vaihdoin vielä pääteasteen malliin biltema, jonka jälkeen auto (vm. 91 240, B200F LH:n ruiskulla) käy, mutta puutuu hieman kiihdytettäessä. Ennen siis sammui kokonaan hetken ajon jälkeen, mutta nyt pystyy ajamaan normaalisti.
Huomasin pääteasteen vaihdon jälkeen, että virrat (moottori ei käy) päällä antaa ilmeisesti sytytyssignaalia virranjakajalle, koska jakaja selvästi napsuu ja joskus jopa räiskii, kun liikutin päätteelle tulevaa johtosarjaa ja sen liitintä. Noh, löysin liittimestä viallisen harmaan johdon jonka kuoren ympärille oltiin punottu kuparit ja josta meni musta johto liittimen kantaan harmaan johdon viereen. Se musta johto joka liittyi sen harmaan johdon "kuoren päältä" oli melkein katki ja paljaana, korjasin sen ja ongelma poistui, ei enää räiskinyt.
Nyt tänään sitten huomasin, että räiskiminen taas jatkui itsestään (ilman mitään johtojen liikuttelua), KUN SISÄPUHALLIN ON PÄÄLLÄ, muuten ei napsu eikä räiski, kun sammuttaa puhaltimen. Miten helvetissä nämä kaksi asiaa voivat liittyä toisiinsa!? Puhaltimen johdoissa on selkeästi myös kosketushäiriötä, koska sekin p*ska hyytyy kokonaan välillä ja pitää vähän ihme ääntä toisinaan.
Nyt alkaisi olemaan hieman kiire tämän asian kanssa, joten ihan vapaasti saa tulla vaikka veikkailemaan vikaa! Olisin todella kiitollinen!
Aikaisemmin luulin vian olevan bensapuolella, mutta nyt on paineet mitattu, rele vaihdettu yms. ja tarkistettu, että vika ei ole siellä. Ennen auto siis sammui kokonaan hetken ajon jälkeen, jonka jälkeen lähti taas käymään normaalisti ja sitten taas sammui. Näytti vikakoodia 2-3-2 (seos liian laiha tai rikas tyhjäkäynnillä) Nyt väittää koodien mukaan, että mitään vikaa ei ole. Heti kun vaihdoin sytkäpäätteen ja muut sytkäosat.