Mitä tarkoitat tuolla "uuden ja oikean lastun tekeminen B230F moottoriin ei ole temppu eikä mikään"
Sitä, että pystyn polttamaan kerralla sohvaltakin käsin oikeanlaisen lastun siihen moottoriin, eli sitä ei tarvitse rakentaa tms. säädellä, vaan siihen riittää Ctrl+C ja Ctrl+V ja se on siinä.
Valitsee vain binin sen mukaan minkä sarjan purkki on kyseessä (5xx vaiko 9xx sarjainen).
Tässä ketjussa nyt on niin ristiriitaista tietoa tarjolla tuon pikkufaaraon boksin sopivuudesta, että alkaa oikeasti itseänikin kiinnostaa tämä juttu
Purkaamoiden huudothan noista bokseista liikkuvat naurettavan ja säälittävän välimaastossa.
Boxit sopivat keskenään, mutta lastut eivät. Eli vaikka purkki olisi turbon ja sen LH purkki laitetaan vapariin, niin rauta sopii keskenään, mutta ohjelmisto (lastut) eivät.
B200F polttoaineen pääkorjauskartta on tämän näköinen:

Ja vastaavasti B230F tämän näköinen

Mikähän noiden ezk116k purkkien -175 ja -176 erona on teoriassa/käytännössä 230f moottorissa?
Syttypurkeista en tunne kuin 146/148/207/208/219. 148/208 hyvin pitkälti samaa settiä, mutta toisessa erilaiset kartat ja nakurikastus puuttuu (208), koska se on 16-tappisen bini. Käytän itse 148 turbon biniä ilman EGR-koodia. Vakionahan katiskassani oli 207 purkki/bini.
207/219 ovat samaa settiä ja ohjaavat EGR:ää. Samat toiminnot, mutta täysin erilainen koodi. Täysin identtiset syttykartat ja samat ohjaustoiminnot.
Eli EZK:n puolella eroina ovat syttykartta moottorin mukaan ja nakurikastus on tai ei ole ja toisissa EGR-ohjauskoodi ja toisissa ei. Itse peruskoodi on saattanut erota pirskatinkin paljon eri versioiden välillä vaikka kartat ovat samat.
Viereisessä autossa b230fb toimii hienosti b234f:n pensapurkilla (ja isolla 010-immulla...), tuli ehkä jopa pari hypoteettistä konia lisää.
Isommalla IMMulla ja sille sopivalla linearisointi käppyrällä tehoa tulee ihan mitattavasti lisää.
Kombo näet vaikuttaa kuormatiedon käsittelyyn ja sitä kautta sopitukseen ja syttyennakkoon.