Autoracing  KL-varaosat

740 2.0 turpo -89 Ahtoilman lämpötunnistin Tai siis päästöissä häikkää

  • 7 Vastauksia
  • 2713 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sale

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Joo elikkäs kun auton ajaa lämpimäks niin rupee kolmen tonnin jälkeen paukuttamaan putkessa ihan homona. Otin johdon pois tosta lämpötunnistimesta niin toimii

normaalisti. Vaikuttaako toi päästöihin jos toi on rikki. Ei menny päästöistä läpi. Katastukseen olin menossa ja rupes paukuttamaan, Sit seisoin parkissa reilu puol

tuntia ja ajoin konttoriin. Siellä ei paukuttanut mut ei menny päästöistä läpi. Kuulema kaks viikkoo menee kun uus tulee. Tai siis onko päästöt viturallaan jos ottaa

ton johdon pois siitä ja vie mittauksiin. Mitä virkaa sillä ees on?
« Viimeksi muokattu: 11.07.2011, 20:09:38 kirjoittanut sale »
"Ja nyrkkisääntönä näissä hommissa kannattaa aina muistaa, että budjetti ja aikataulu on aina kerrottava kolmella"

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 2.0 turpo -89 Ahtoilman lämpötunnistin
« Vastaus #1 : 11.07.2011, 18:53:33 »
Ei kauheesti paljon mitään.

Poissa sale

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 2.0 turpo -89 Ahtoilman lämpötunnistin
« Vastaus #2 : 11.07.2011, 19:23:51 »
Ei kauheesti paljon mitään.
Siis mitä?
"Ja nyrkkisääntönä näissä hommissa kannattaa aina muistaa, että budjetti ja aikataulu on aina kerrottava kolmella"

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 2.0 turpo -89 Ahtoilman lämpötunnistin
« Vastaus #3 : 11.07.2011, 19:36:45 »
Siis mitä?
Tällä foorumilla on paljon porukkaa, joiden mielestä imuilman lämpötilalla ei ole mitään merkitystä.
Ihan sama. :buck2:

Poissa sale

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 2.0 turpo -89 Ahtoilman lämpötunnistin
« Vastaus #4 : 11.07.2011, 20:00:34 »
Tällä foorumilla on paljon porukkaa, joiden mielestä imuilman lämpötilalla ei ole mitään merkitystä.
Ihan sama. :buck2:
Niin mutta meinasin että vaikuttaako se niihin päästöihin. Olikohan se CO mikä oli liian korkea. Lappu jäi autoon ja auto ei ole käden ulottuvilla
"Ja nyrkkisääntönä näissä hommissa kannattaa aina muistaa, että budjetti ja aikataulu on aina kerrottava kolmella"

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 2.0 turpo -89 Ahtoilman lämpötunnistin
« Vastaus #5 : 11.07.2011, 20:05:34 »
Niin mutta meinasin että vaikuttaako se niihin päästöihin. Olikohan se CO mikä oli liian korkea. Lappu jäi autoon ja auto ei ole käden ulottuvilla
En ole noihin durboihin perehtynyt, mutta olettaisin, että sillä korjataan moottoriin menevää ilmamassaa(ehkä).
Jos näin on, niin vaikuttaa.

Voihan se vika olla jossain muuallakin.

Poissa sale

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 2.0 turpo -89 Ahtoilman lämpötunnistin
« Vastaus #6 : 11.07.2011, 20:08:35 »
En ole noihin durboihin perehtynyt, mutta olettaisin, että sillä korjataan moottoriin menevää ilmamassaa(ehkä).
Jos näin on, niin vaikuttaa.

Voihan se vika olla jossain muuallakin.
Missä? Sitä tässä yritän kysellä että missähän se vika vois olla :-\ Ku en niin paljon noista tiiä itekkään
"Ja nyrkkisääntönä näissä hommissa kannattaa aina muistaa, että budjetti ja aikataulu on aina kerrottava kolmella"

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 2.0 turpo -89 Ahtoilman lämpötunnistin
« Vastaus #7 : 12.07.2011, 10:08:36 »
Tällä foorumilla on paljon porukkaa, joiden mielestä imuilman lämpötilalla ei ole mitään merkitystä.
Ihan sama. :buck2:
:D
Tässäpä lainaus omasta tekstistäni tuolta faq puolelta: Ahtoilman lämpöanturi ennen kaasuläppää= 20astetta 985-1015 ja 40astetta 1018-1110 ohmia.   

Arvojen on siis oltava melko tarkasti oikein koska vastus ei mitenkään paljoa muutu. Mitähän jos mittaat nuo lukemat?
Jos nuo lukemat ovat huomattavasti matalammat, ruiskuhan saa kylmän ahtoilman tietoa ja antaa enemmän bensaa.
Tuossa sun turbossa on imuilman lämpötunnistin rakennettu sinne läppäimmuun, se on yleisemmin vikaantuva kuin tuo ahtoilman tunnistin.

Tarkista nyt kuitenkin ruiskun lämpöanturin lukemat(ja sen töpsä) ja mahdolliset imuvuodot.
Tulpat ja muut syttyosat on kanssa oltava kunnossa. Tuo johdon irroituksen vaikutus voi olla sattumaa tai sitten johtua jonkin muun lämpötiedon viasta ja tuo johto iroitettuna mukamas korjaantuu... :P

Sullahan mitataan vain joutokäyntikaasut, en ole varma vaikuttaako tuo anturi niihin.

 

Proturbo  Autodiagnoosi