Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

japon v70 punanen "ferraari"

  • 14 Vastauksia
  • 5962 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa japo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
japon v70 punanen "ferraari"
« : 03.06.2015, 10:27:32 »
Tämmönen "paholainen" tuli vaihdossa syksyllä. Jonkin verran foorumia selanneena arvelin laittaa auton tänne näytille, onhan siinä näköjään aiheeseen liittyvä tekstikin tuulilasissa koristeena edellisen omistajan toimesta :).
Kilometrejä autossa oli minulle tullessa pyöreästi 292 tkm ja puolen vuoden aikana tullut ajettua 12 tkm lisää.
Edellisen omistajan toimesta alle oli laitettu säädettävää alustasarjaa ja muutenkin ilmettä oli vähän muutettu. Mukaan tuli 18" valssit jotka näyttäs ihan suht hyvin käyvän auton ulkonäköön.

Omalta osalta puuhastelu alkoi lisävalojen asennuksella pimeiden syysiltojen ja synkän talven tehdessä tuloaan. Ja kerta hintakaan ei ollut kuin 7.5€ ( tarjosin työkaverille pizzan vastineeksi valoista :D) niin ostos oli erinomainen, näkee huomattavasti paremmin.
Soitinhan vaihtui seuraavaksi Kenwoodin pyörittimeen ja alustaa tuli ruuvattua ylöspäin. 15" talvirenkaat mahtuivat pyörimään mutta noiden 18" kanssa ottivat kiinni käännettäessä sisälokariin. Toistaseksi takaa jätin sisälokarit pois, pitäis muotoilla niitä uudestaan :).

Kauheasti ei ole (vielä) tarvinnut autolle mitään tehä lukuunottamatta öljynvaihtoa, hihnanhan tuohon voisi vaihtaa syksyn aikana, ilmastoinnin huoltaa ja muuta tällaista "peruskauraa".

Ajatus oli päivitellä hifipuolta ja tässä kesäloman aikanahan tuota voisi toteuttaa. Eteen tarkoitus laittaa erillissarja ja kerta kotona joutilaana pyörii MDS:n subi ja lankku, niin näille voisi jonkinlaista koteloa tehdä konttiin.

Ja jos joku on aikasemmin foorumilla törmännyt kyseiseen autoon, niin kertokaa ihmeessä. Mielenkiinnolla lukisin mitä kaikkea auto on kokenut :).


Sopivasti pestynä.


Ja kivasti rapasena.

Lisäillään kuvia sitä mukaa kun jotain oleellista tapahtuu tahi muuten vaan sattuu innostamaan kuvailla :).

Konehan siis 2.5 vapari automaattilaatikolla. Ei mikään raketti mutta kyllä tuolla traktorista ohi pääsee :D.

Edit. numerovirhe.. siis 20v kone kyseessä
« Viimeksi muokattu: 03.06.2015, 11:24:39 kirjoittanut japo »

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: japon v70 punanen "ferraari"
« Vastaus #1 : 03.06.2015, 10:30:05 »
Tyylikäs ja hillitysti laiteltu, ei mitn ylimääräsiä virityksiä ja väri on kyllä paras  S*
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa japo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: japon v70 punanen "ferraari"
« Vastaus #2 : 03.06.2015, 19:17:38 »
Tänään aikani kuluks konttia vaimentelin silent coatilla. Ajatuksena olisi tehdä subbarille kotelo varapyörän paikalle. Asiaa hankaloittaa se että koira matkustaa mukana varsin usein, joten elementin ja lankkujen päälle joutuu tekemään tason ettei koira ja johdot ole sekaisin.
Varmaan reikien/urien tekeminen tasoon parantaisi sointia edes vähäsen, vaikkei se basso pääasia olekkaan.
Samoin kontin pohjaa voi joutua nostamaan että kaikki mahtuu tason alle.
Katellaan mitä tuleman tuo, sillonhan sen näkkee :).

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: japon v70 punanen "ferraari"
« Vastaus #3 : 04.06.2015, 01:55:58 »
Punainen ja musta sopivassa kombossa on kyllä siisti.

Joskus livenä kiteellä tätä ihastelin tebbanan takana :)

Poissa japo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: japon v70 punanen "ferraari"
« Vastaus #4 : 04.06.2015, 09:56:16 »
Varmaan sillon ollu vielä edellisellä omistajalla :) Sillon tällön itekkii siellä suunnilla pyörin, mut harvoin. Enemmän Rääkkylä - Hammaslahti - Joensuu - Ilomantsi akselilla :)

Poissa japo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: japon v70 punanen "ferraari"
« Vastaus #5 : 08.06.2015, 20:59:00 »
Jaahas. Jotain on tullut tuusailtua parin päivän aikana. Etuovia vaimennettu ja subikoteloa aloitettu tekemään lasikuidusta. Jokunen tovi kun on viimeks kuiduttanu, niin jälki on sen näköstä :D Kivasti pätki sähköjä vähän väliä viikonloppuna, mutta onneks ohtavalon loisteessa pysty hommia jatkamaan :)
Mideille sain tänään tehtyä soviterenkaat etuoviin, sai jäähä yöksi maali kuivumaan niin huomenna vois laittaa paikalleen.


Kontin vaimmennusta.


Etuoviinkin sain vähän mattoa laitettua.


Muutaman ensimmäinen kerros kuivahtanut, niin jouti nostaa pois kontista haisemasta. Jatketaan sitten lattialla :).


Etuoviin sai tehä reikästä elementtiä varten. Olisihan se varmaan mahtunut, mutta mahtaa äänenlaatu olla huomattavasti parempi reikien kanssa.


Siinähä se reikä on.


Tämmöset renkulat tein. Tuolleen sai vähän sunnattuakin elementtiä kuulijaa kohti. Ovipahveista vielä hioin reikiä isommaksi niin ei ota mistään kiinni.

Jatketaan huomenna taas, jospa se auto olis valmiina reissunpäälle perjantaina :)

Poissa comanche

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: japon v70 punanen "ferraari"
« Vastaus #6 : 08.06.2015, 21:21:16 »
Itse tiivistin kauluksen oveen ja erittäin hyvä on sointi!

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Vs: japon v70 punanen "ferraari"
« Vastaus #7 : 09.06.2015, 10:28:46 »



Tämmöset renkulat tein. Tuolleen sai vähän sunnattuakin elementtiä kuulijaa kohti. Ovipahveista vielä hioin reikiä isommaksi niin ei ota mistään kiinni.


Vielä tuo vanerirenkaiden väli umpeen niin toimii 100x paremmin  O0

Poissa japo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: japon v70 punanen "ferraari"
« Vastaus #8 : 09.06.2015, 11:28:06 »
Kiitos vinkistä, täytyypi testata kuha seuraavan kerran käyttää ovipahveja auki :) kerkesin jo kasata  :-[

Poissa wäiski12

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
Vs: japon v70 punanen "ferraari"
« Vastaus #9 : 09.06.2015, 17:48:57 »
Itse tiivistin kauluksen oveen ja erittäin hyvä on sointi!
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Kuinkas korkeet nää rinkulat on? Ja vissiin mahtuu ovi pahvi ja orkkis kaiuttimen suojalevy paikalleen??
Sori ot :)
Nykynen ajokki: volvo s70 vm.97

Poissa japo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: japon v70 punanen "ferraari"
« Vastaus #10 : 09.06.2015, 21:58:27 »
Oisko korkeimmillaan ollu 45-50mm paikkeilla, kehveli ku ei tullu mitattua  :-\ tosiaan ovipahveista suurensin reikää sen minkä uskalsin, mut vähempikin olis riittänyt. Orkkis ritilät säily kanssa paikallaan, ei tarvinnut niille tehdä mittää :)


Tässä vielä kuva elementin kanssa. Tuossa asennossa tuntu elementti parraiten mahtuvan ja piiloonhan se onneks jää :D

Poissa japo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: japon v70 punanen "ferraari"
« Vastaus #11 : 09.06.2015, 22:01:06 »
Kuinkas korkeet nää rinkulat on? Ja vissiin mahtuu ovi pahvi ja orkkis kaiuttimen suojalevy paikalleen??
Sori ot :)

Vastasin sitte ite ku katoin että kysymys oli miulle :D

Poissa wäiski12

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
Vs: japon v70 punanen "ferraari"
« Vastaus #12 : 09.06.2015, 23:44:53 »
Ei se mitään. . pää asia että  joku vastailee :)
Nykynen ajokki: volvo s70 vm.97

Poissa comanche

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: japon v70 punanen "ferraari"
« Vastaus #13 : 10.06.2015, 03:20:00 »
Kuinkas korkeet nää rinkulat on? Ja vissiin mahtuu ovi pahvi ja orkkis kaiuttimen suojalevy paikalleen??
Sori ot :)
Jees eli tein nuo rinkulat liimaamalla kaksi 19mm paksuista rinkulaa yhteen jotka tein MDF levystä. Kiinnitys oveen tapahtuu kahdella kartiokanta m6 pultilla joille "senkattu" kolot kauluksiin ja muttereilla peltiin tehtyjen reikien läpi. Sekä tietty tiivistys.

Niin ja ovipahvi ei tarvinnut mitään muokkausta, kaiuttimina focal k2 power 165kr hyvin on kartiolla tilaa eikä magneetti ota mihinkään koska pelti puhkaistu.

Suosittelen muuten vetämään oviin uudet johdot jos on vahvistin. Itse tein kokonaan uudet läpiviennit korin ja ovien väliin diskantin ja midin johdoille koska vakio läpivientiä ei pysty hyödyntää.
« Viimeksi muokattu: 10.06.2015, 03:23:16 kirjoittanut comanche »

Poissa japo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: japon v70 punanen "ferraari"
« Vastaus #14 : 14.06.2015, 21:44:30 »
Jatketaas taas tarinaa. Tämä viikko tulikin touhuttua auton parissa varsin ahkerasti, jotain sitä sai jopa aikaankin. Midit saatiin kiinni oviin, diskantit laitoin A-pilarien juureen ja jakosuotimet hanskalokeron alle. Taakse vedin parit rca:t, kaiutinpiuhaa, herätettä ja 50mm2 virtapiuhan, eipähän jää kaapelin ohuudesta kiinni. Lisätään sitte kolmannet rca:t jos tulee joskus taakse kaiuttimia laitettua :).

Suosittelen muuten vetämään oviin uudet johdot jos on vahvistin. Itse tein kokonaan uudet läpiviennit korin ja ovien väliin diskantin ja midin johdoille koska vakio läpivientiä ei pysty hyödyntää.
Ite käytin tuon ovien sisällä olevat pätkät ja läpiviennin hyödyks, hytin puolella sitte kolvasin paksummat johdot. Arvelin että jospa ne ohuemmat piuhat meikäläisen popittelut kestää :D.

Subin kotelosta tuli pyöreesti 70 litranen, kokeillaan eka suljettuna ja jos ei miellytä tekee putkille reijät. Jännä muuten ku elementti oli n. 42 litrasessa refleksi tehaskotelossa. Elementin arvot (mitkä tovin etittyä löysin joltain ruotsalaiselta sivulta) syötettyä WinISD:hen antaa refleksikotelolle tilavuudeksi jotain 180 litran paikkeilla ja suljetulle pyöreesti 80 litraa (jos en ihan väärin muista). Elementti varmasti toimisi paremmin refleksissä, mutta suositus ei ollut kaukana suljetustakaan. Ja tila kun on rajallinen niin päätin kokeilla ekana suljettua.
Vanua kun vielä saisi sisään, niin olisi varmasti hitusen parempi.
Vahvistimet kiinnitin kotelon kanteen ja konkalle tein syvennyksen että edes jotain mahollisuuksia saaha kansilevyjä suojaksi. Kontin pohja kuitenkin nousi kolmisen senttiä ylöspäin että levyt mahtuivat kiinni.
Vähän säätöjä haettiin ja kuunneltiin, jotain saatiin säädettyäkin että kelpasi lähteä viikonlopuksi Lahteen. Mutta vielä olis säädettävä lisää ja haettua omaan korvaan parasta sointia :).
Laitetaas muutama kuvakin sekaan.


Johot vedetty jakosuotimille valmiiksi.


Vähän suojaa johoille.


Syksyn portaikkoremontissa irrotetut lastulevyt pääs hyötykäyttöön, siksi värikin varsin erikoinen :D. Kotelon sisälle vielä pari palaa vaneria pystyyn vahvikkeeksi kantta varten. Teipitkin lähinnä ettei tiivistemassa sotke käsiä.


Nostin kopan kontin puolelle ja mallailin tulevia vermeitä.


Siinä olisi sitten päällystettynä ja palikat paikallaan.




Kanteen tuli alkuperäisten levyjen mukaan pari kääntyvää tasoa, tosin ovat kaikki toisissaan kiinni. Reikiä tulee vielä myöhemmin lisää ja ajatus on myös laittaa pleksiä johonkin kohtaan. Alko aika olemaan sen verran tiukilla ettei kerennyt niitä tekemään tähän hätään.


Diskanteille hain paikat ensin kaksipuolisella teipillä ja sitten mukana tulleet "suuntauskopat" ruuvilla kiinni pilariin.

Jotainhan tuohon jäi vielä tekemistä, lisää vaimennusta ja niitä reikien tekoa. Eihän se missään nimessä näyttelykelponen ole, mut kaippa se itelle välttää :).

 

KL-varaosat  Race.fi