http://www.skandix.de/en/spare-parts/exhaust/turbocharger/membrane-bypass-valve-turbo/1025678/
Bilian verkkokauppa ei ainakaan samalla osanumerolla tuntenut osia.
Eihän siltä jouselta isoa voimaa vaadita kun ahdoilla molemmin puolin kalvoa on sama paine, kunnes kaasuläppä lävähtää kiinni jolloin venttiiilin pitääkin aueta.
Paine-eroihinhan tuon venttiilin toiminta perustuu.
Paitsi vakiosta isompien ahtojen käytössä suosittelen prikan tai pikkasen vahvemman jousen käyttämistä... Vaikuttaa huomattavasti ahtojen nousuun, ja ahtimen sakkausongelmiin motarinopeuksissa pienellä kaasulla.
During early boost development if there is a great enough difference in outlet pressure from the turbo, vs. intake manifold boost pressure the CBV can leak, this is undesirable as it slows boost development. In most cases this is not a common issue but with higher than stock boost levels the factory intercooler can cause enough boost pressure drop to create pressure differential that, in some cases, can cause the CBV to leak.