Carcom Oy  Elekma

Kerman 740 GLE

  • 41 Vastauksia
  • 14012 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: Kerman 740 GLE
« Vastaus #30 : 22.08.2016, 17:45:53 »
Dodii täälläkin muisti käydä kirjoittamassa. Isoja ole tapahtunu mutta etu satulat herkistelin ja vähä suihkin väriä, palat ja levyt laitoin eteen 500km ajetut ku levyt oli aika loppu jo.



Sieltä irrottelin mädän jarrukilven ni pitää katella sinne uusi jossain vaiheessa.

Koiranluut vaihoin ku edelliset oli aika hapessa, toinen katkes irrottaessa.






Nyt takasatulat irti ja niille jumppa eessä.
Ikävintä ku ei letkut lähe putkista... Täytyy miettiä mitä niiden kanssa.
Nii ja pöntön taakke vaihtelin ku edellinen oli mätä.





240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

s73

  • Vieras
Vs: Kerman 740 GLE
« Vastaus #31 : 22.08.2016, 18:05:11 »
Vingulla hiot letkun kierteen ohueksi, vaihdat letkun.
irrotusöljyä,  avolenkki putken nipalle ja joku hyvä avain kaveriksi.
 ::)


Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: Kerman 740 GLE
« Vastaus #32 : 26.08.2016, 08:40:41 »
Joo no tänää lomille ni täytyy laittaa kuntoon se. Kuinka uskaltaa lämmitellä että ei ala jarrunesteet kiehumaan?
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Kerman 740 GLE
« Vastaus #33 : 26.08.2016, 09:00:12 »
Joo no tänää lomille ni täytyy laittaa kuntoon se. Kuinka uskaltaa lämmitellä että ei ala jarrunesteet kiehumaan?

Lämmitä "tarpeeks", että saat nipan irti, ja vaihda jarrunesteet... DOT 4 kiehumispiste on 155-230 välillä, riippuen nesteen sisältämästä vesimäärästä.
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Kerman 740 GLE
« Vastaus #34 : 26.08.2016, 23:37:17 »
Voi surutta paistaa ns tosikuumaks, letku räjähtää jossain vaiheessa mutta sen jälkeen on sevverta kuuma että myös lähtee.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: Kerman 740 GLE
« Vastaus #35 : 28.08.2016, 14:09:50 »
Voi surutta paistaa ns tosikuumaks, letku räjähtää jossain vaiheessa mutta sen jälkeen on sevverta kuuma että myös lähtee.
No sitä on hyvä pitää merkkinä kuumentaessa! :D

Joo no tuli otettua pukeille auto ja ruoste reikien paikkaaminen aloteltu. Ja sen jarruletku/putki liitoksen otan auki tänään. Satuloissa sain männät jo liikkeelle.


Akkukotelon ja pisusöiliön kotelon saapi paikkaa



Tulipahan ostettua paremmat hitsausvehkeet ku tuo bilteman 99€ ydintäyte kurakone alko tympiä. Saa vähän parempaa jälkee ja laatua.


240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: Kerman 740 GLE
« Vastaus #36 : 08.09.2016, 21:12:43 »
Joo no tuli tutkittua niitä jarruja ja totesin että putket pyörii mukana. Ei lämpö eikä nitkuttelu auttanu.
Kävin ostamassa jarruputki työkalun että uudet päät pitää tehdä ja nipat taitaa löytyäkki.
Minkälainen pää siihen putkeen kannattaa tehdä?
Paikkaa tullut tehtyä, taakse oikealle roiskeläpän kohille yks paikka ni ei kontti kastu. :)
Pesuneste kotelo paikattu ja suojattu.

Helmaan oikeelle 1, kanttikin on tehty.



Kuskinlattia oli isompi työmaa, sai runkoaki paikata, lattia millisestä ja runkopalkki korjattu 3mm lattaraudasta.



Vielä pitää ruostetta hioa ja suojauksia tehdä.

Kyllä tämä pikkuhiljaa etenee. :)
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: Kerman 740 GLE
« Vastaus #37 : 19.09.2016, 09:23:05 »
Juu tossa lomilla tuli niitä jarruja ihmeteltyä, putket laitoin juuresta poikki ja uudet nipat ostin motonetistä.
Niitä ens lomilla koittaa askarella.
Laturin laakerissa pikkuvälys ni se pitää askarrella.
Jakopään ja vesipumpun vaihoin nytten.




Vanha pumppu oli ihan kelvollinen ja hihnakin tuntu hyvältä. Kiristin oli hieman väljä että hyvä ku tuli vaihettua.

Toiselle puolelle nostokohtaan vähä lattarautaa ;)

Huomannu että kaikki osat mitä tässä on ni on volvon leimalla, liekö se vanha ukko alkuperästä käyttänyt aina? :)
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: Kerman 740 GLE
« Vastaus #38 : 04.10.2016, 08:53:49 »
Noni, muistaa taas käydä täälläkin.
Eli paikkoja tullu siihen tehtyä, oisko sen 11 kappaletta ja 2 vielä jäljellä. Eipä se niin ikävää ole ku tolla "uudella" koneella saa hitsata. :)

Joo se vesipumppu minkö ostin motonetistä niin ei tullu mukana kunpaakaan kumi tiivistettä. Vuotaa ja ruotsin tilaukseen meni ne.
Toinen on jarruputket jotka vedän taakse uudet, motonet myy 30cm liian pitkiä! :(
Joudun tekee pienen kiekan konehuoneeseen. Ei se nyt vaarallista ole mutta ärsyttää ku siitä firmasta ei tahdo mitään saada että tulis kerralla ja hyvin kuntoon.


Laturin uusin ku vanhassa oli laakeri väljä, pitää se joskus kunnostella.

Satulat kasailin lopulta.

240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: Kerman 740 GLE
« Vastaus #39 : 10.10.2016, 12:02:48 »
Noni. Autoon vaihdettu nyt uudet vesipumpun tiivistet jotka tuli skandiksilta. Ei vuoda ja konetta käytetty muutaman kerran lämpöseksi, hyvin toimii niin Jakopääkin siis onnistui. :D

Hihnat vaihdoin, oli melko hyvän tuntuset hihnat nämä. Toivottavasti meyle kestää.


Akkukotelon paikka valmis, en tiedä miksi hitsailen molemmat puolet joistakin paikoista :D Tuntuu että vesi menee muuten väliin.


Tänään vielä jotain tehdä ennen kuin lähtö tulee vekaralle.
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: Kerman 740 GLE
« Vastaus #40 : 15.10.2016, 10:57:25 »
Nonni.  Eilen tuli tehtyä vähän enemmän. Sain valovian korjattua, maadotus.
Taakse putket,letkut ja satulat.
Nii ja takakilpi ja Kässäri kamat sekä vetarin sisempi tiiviste.




Akun kiinnitin ja tarkistastelin auton läpi.
No varasin katsastuksen ja kohta hakemaan vika listaa.  ;D
Putkessa vuotoa ja jarruissa vähän ilmaa vielä, oli pakko lähtee tallilta ja en jaksanut perua aikaa. :) katotaan parin tunnin päästä ;)
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: Kerman 740 GLE
« Vastaus #41 : 18.10.2016, 23:05:45 »
Joo eli auto on katsastettu onnistuneesti.  :)
Meni läpi mutta akselin ylityksen uusin ku vuoti ja jarrut meni hyvin arvosanoin mutta vähän ilmaan niitä vielä ni poljin tuntuma paranee. Nyt se huono puoli eli auto on myynnissä, koska rahaa ei ole pitää näin montaa ja tallin maksamiseen tarvitsen rahaa. :/
Foorumilaiselle hinta katsotaan vähän erilailla, löytyy nettiautosta.

240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

 

Kulkukoira  Proturbo