Autoracing  KL-varaosat

Kerman 740 GLE

  • 41 Vastauksia
  • 14017 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Kerman 740 GLE
« : 15.03.2016, 00:31:38 »
No nyt on aika haastaa ittensä tähän hommaan! Eli tuli hommattua n. viikko sitten tommonen 740 TAAS ja alkoi heti tuntua että tuli jäädäkseen, ainakin toistaiseksi.  :D
Eli ostin auton Turun liepeiltä ja ilmeisesti olen auton viides omistaja. Ensimmäisellä omistajalla auto oli 1988-2011 kunnes ilmeisesti kuoli pois. Huollettu peli tuntuisi olevan kun huoltokirja on merkattu niin pitkälle kuin voi ja ollut vielä sen jälkeen ekalla ukolla pitkään.  :) Ollut hetken uutena englannissa ilmeisesti mutta onneksi ohjaus on vasemmalla.  ;)

Vähän speksejä:
-Vm.88.
-Km lukemema 530tkm ostaessa
-Moottori B230E.
-Laatikkona ZF tomaatti ja peränä toimii 1031 3.73 välitys ilman lukkoa.
-Varustetaso GLE ja mitäs tässä nyt karvalakin päälle onkaan? Ainakin veivattava kattoluukku, penkit mallia liituraita, etusumuvalot, takasumuvalot ja jonkinlainen "HIFI" paketti kaiketi kun takaovissa kajarit ja lukee jotain en muista nyt että mitä. :)

To do lista (toistaiseksi):
-Takaheijastin paneeli
-Kynälokero
-Kirkkaat vilkut
-Maalipintaa täytyis ehostaa ja paikkailla
-Ruosteet kirittyä kiinni
-Kattoverhoilu korjattua.
-Moottorille ainakin remontointi edessä, siitä suunnitelmia lisää myöhemmin.
-Madallusta maltillisesti.
-Alusta ja jarrut pitkälti uusiksi.
-Jonkinasteinen lasien tummennus
-Takaspoileri
-Korisarjaa vakiota myös ajatellut
-Huoranportaat jos jossain tulee vastaan niin tartun.
-Lukkoperä mikäli sitä nyt ei ole.
-Jossain vaiheessa uutta vanne valintaa tietenkin.


Pitäähän sitä nyt muutama kuvakin laittaa näin alkuun.  8)

Tässä auto aikalailla ostokunnossa, jostain syystä en kovin läheltä ottanut silloin kuvia  :D


Heti se oli ainakin pestävä.


Tässä tämän hetkinen tilanne, dracot alle ku ajattelin että sopii?  :) Ja kyllähän omaa silmää miellyttää ainakin niiden peltien jälkeen.


Tällä hetkellä tehtyä on että vaihdoin öljyt ja suodattimen mutta täytyy varmaan keväämpänä vielä paremmat laittaa. P-sulat vaihdoin ja pari polttimoa sekä nuo renkaat. Jos kerta lupasi pakkasia niin pitää varmaan ottaa toinen seiska alle ku siinä talvikumet vielä. :D

To Do listaa en vielä osaa sanoa ku menee varmaan toiselle sivulle mutta pikkuhiljaa yritän puuhata rahan ja vapaa-ajan laittaessa vastaan. :) Hommaa rajottaa ku tuota toistakin seiskaa pitää pitää kunnossa ja sit on tommonen Buickin ryökäle vallanut meikäläisen.  :idiot2:






Toivottavati kuvat toimii ja yritän lisää kirjotella parhaani mukaan. Ja otan mielelläni vastaan kommentteja ja ideoita sekä neuvoja! :) Kaiken teen vaan rahan, ajan ja omien taitojen puitteissa :D
« Viimeksi muokattu: 13.06.2016, 19:55:46 kirjoittanut kerma »
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: Kerman 740 GLE
« Vastaus #1 : 16.03.2016, 02:15:55 »
Joo tänään tuli vaan turailtua uusi ulompi raidetangonpää vasemmalle. Merkkiä TRW jonka edellinen omistaja oli ostanu valmiiksi ja vaihtanut itse kai tuon sisemmän kun oli uusi..
Huomenna pitäs käydä vielä varmuudella laittamassa vanhalla koululla auraukset kohdilleen vaikka melko suoraan tuntuukin menevän.



Tuli sitten räpsittyä muutama kuva puhelimella niin näkee vähän minkälainen peli on muualta.















Ja semmonen kysymys olisi että mihin tämän egr? letkun kuuluisi mennä kun on tuosta tulpattu?



Kuvat on kännykkä laatua mutta vois yrittää ottaa tästä pari parempaa kuvaa pestynä jokapuolelta.  :)
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: Kerman 740 GLE
« Vastaus #2 : 16.03.2016, 04:36:04 »
Pulsair on tuo letku. Ilmanputsarin kotelon kanteen.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Kerman 740 GLE
« Vastaus #3 : 16.03.2016, 10:46:58 »
Aiettä, tuo on hiukan vaaleampaa väriä ja vammalaatikkoa lukuunottamati samanlainen kun tuo mun seiska minkä ostin 11v takaperin  S*. On vaan koriltaan aika pirusti siistimpi.

EGR muuten löytynee kanssa, pakosarjasta lähtee takaosastaan metalliputki joka kiertää koneen takaa imusarjan alle, se on syytä tulpata jos tässä versiossa EGR on. Tuon pulsairin letkun voit vaikka vetää takaisin ilmanputsarikoteloon jos tykkäät orggiksemmasta lookista, se systeemi vain syöttää ilmaa pakokanavaan eli ei sotke moottoria tai vaikuta vetoon tahi kulutukseen mitenkään.

Takavalopaneeli piristää kivasti eikä oo hinnan kiroissa oleva osa, ja toisaalta sullakin näkyy jo valmiiksi olevan eriparitakavalot  ;D.

Itselläni on ollut konepellin alla tuo vakio B230E, perään B230ET, sitten ET:n ruiskulla B230FT ja nyttemmin LH-jetillä "B234GT", ja täytyy sanoa että vasta viimeinen evoluutio on semmonen että tekisin uudestaan jos olisi helppo tie tehdaskuosiin.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: Kerman 740 GLE
« Vastaus #4 : 16.03.2016, 15:42:13 »
Pulsair on tuo letku. Ilmanputsarin kotelon kanteen.

Ahaa.. Taidankin tietää paikan, kiitos. :)

No onhan tämä siedettävä mutta jälkiä on kyllä sielä täällä mitä ois tarkoitus korjailla, otan kuvia myöhemmin. :) Täytyypä sitä egr hommaa tutkia ku meen tallille..
Ja joo se paneeli olisi kyllä ostoslistalla jossain vaiheessa, eikö tässä pitäis koromi nauhalla olla molemmat valot? :D

Toi moottori homma on käyny mielessä ku kaveri toitottaa että hommaat ET rojut nyt ja kelasin ensin jos kunnostais tän moottorin ja vaihtais 13mm veivit sisään. Nyt tuntuu pirusti 200äffää hurjemmalta mutta äkkiä siihen turtuu :D Kuitenkin yli 500tkm mittarissa eikä ed.omustaja löytänyt sitä ruutuvihkoa ni ei tiiä onko mosalle mitä tehty.  :-[ Hyvin vetää mielestäni eikä öljyäkään parilla tonnilla ole hävittänyt :D
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Kerman 740 GLE
« Vastaus #5 : 16.03.2016, 16:57:20 »
Älä laita ainakaan sen ET-koneen ruiskua. Toi nykynen kone on oikeesti tosi hyvä vapariksi ja jos haluaa oikeen hieroa ja päästä kohtuullisella niin hankit toisen 530 kannen, LH-jettiläiselle tarkoitetun version, kaivelee hiukan kanavia ja tekee seetityöt jne, nykyisestä kannesta nokka, vaihtaa LH-jetin siihen ja tekee sopivan bensalastun (tai viina), mulla oli kanavilta kaiveltu kansi omassa vakion k-jetin kanssa ja silläkin sai 60-120 välin ajan alle 11s.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: Kerman 740 GLE
« Vastaus #6 : 17.03.2016, 00:55:59 »
No tossa hieron kauppoja yhestä seiskasta varaosiksi missä aika hyvä 230f mosa vm.90. Pitää suunnitella sitä sitten tarkemmin. Huomenna hakea talliin työpöytään tarvikkeet niin saa nähdä mitä tälle kerkiää puuhata.. ainakin pestä. :)
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: Kerman 740 GLE
« Vastaus #7 : 18.03.2016, 03:42:19 »
Joo tuli ostettua eilen varaosa seiska ja motonettiinkin saapui kirkkaat etuvilkut. :) Huomenna ne laittaa kiinni. Mites, muistelisin että joku olisi maalannut tuosta vilkusta alaosaa korin väriin ja olis ollu paremman näkönen ja kai myös lyhdyn alalista.. muistelenkohan omiani?  ??? Pitää käydä hakemassa autoon oikeenväristä paikkamaalia jossain vaiheessa.



240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: Kerman 740 GLE
« Vastaus #8 : 20.03.2016, 18:43:43 »
No nyt on ollut kaikenlaisia ikävyyksiä matkalla.. Vaihdoin nuo kirkkaat vilkut toissapäivänä ja pesin sitten auton samalla. No sitte piti kotia lähtee niin hörähti kerran eikä edes luvannu käyntiin.. Tietenkin jakaja kastunu ja ilmeisesti hall-anturissa jotain vialla? No putsaus ja kuivaus niin lähti tulille ja samalla totesin että vois niitä sytkäromuja uusia. Kaiken lisäksi unohdin kiristää toisen takimmaisista venakopan muttereista kun käytin maa piuhoja auki, no ihmettelin eilen ku ihme käry välillä niin öljyähän se putkelle pudotti.  :D Hermostuksen piikkiin.  ::)

Siinä uudet osat, hall anturi on tulossa. Johdot ois voinu olla paremmat mutta voittaa vanhat.  :)


Tommonen on uusi look..


Ihmeen hyvin kuitenkin pelas, tätä jo vähän putsasin.


Ei kai ton hallin kuulu roikkua tuolla jakajan alla vapaasti niin että liittimet paistaa??  :o


Vaihdoin nyt sitten venakopan tiivisteenkin ja mittailin venttiili välykset, ehkä pikkusen liikaa kun 0,5 mm lätkä meinas mahtua, en sitten tohtinu tunkea väkisin?Lämpösenä siis mittasin.


Nyt käy kyllä paljon paremmin kuin ennen ja käynnistyy terhakammin. :)
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: Kerman 740 GLE
« Vastaus #9 : 12.04.2016, 07:06:38 »
Joo eipä ole mitään tullut tehtyä,  kaikkea muuta hommaa ollu ja kilsoja on tälle kyllä tullut sen 5t. Sitten viime päivityksen.  :)
Hall-anturi ostettu mutta asentamatta. Sitten tuli ostettua kynälokero ja takavalo paneeli.   8) kiitos näistä Ghostille!


Tähän aattelin vaihtaa ton maton muun sisustan mukaan siniseksi?

Ja katsotaan meneekö tämä kiinni pesun kautta vai sipistelläänkö vielä pikkuvirheitä.
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: Kerman 740 GLE
« Vastaus #10 : 22.04.2016, 13:31:01 »
Joo vähän eilen kerkes touhuta, pitää tutkia mikä tohon iski ku alko taas käymään ihmeellisesti...


Kyllähän se paneeli paranti näköä, liiman jäljet putsailin mutta kai lakkaus ja hionta vois olla myös paikallaan?




Tässä on kätevä luuria pitää, täytyy se "matto" vaihtaa siniseksi, olkoon muuten musta.
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2474
  • Kantti on kaunista.
Vs: Kerman 740 GLE
« Vastaus #11 : 22.04.2016, 14:51:52 »
Mulla toi teline on täynnä kolikoita, puhelin ei mahdu siihen kirveelläkään. :D
Mut siistinnäköinen seiska kyllä. O0

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: Kerman 740 GLE
« Vastaus #12 : 25.04.2016, 06:58:59 »
Kiitoksia vaan.  Pidän itte luuria vaakatasossa niin että nojaa suulakkeisiin. ;)
Tuli perjantaina tehtyä pikkuhuoltoa, bensansuodattimen vaihoin ja puristuspaineet mittailin ja parit liittimet putsasin. Nyt toimii, auto kävi välillä kolmella. Pistän kuvaa myöhemmin.
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: Kerman 740 GLE
« Vastaus #13 : 29.04.2016, 22:53:33 »







Kuvat tuli vinoon mutta tommosta näytti puristusmittaus.

Ihmettelin ku sateella välillä kiukutteli, ni tulipellim yläosasta puuttui tiiviste. Se löytyi itseltä onneksi. Liekö pudottanu jakajalle vettä?


Lisäksi tuli sitten etujousista tänään pätkästyä kierros pois.  Mielestäni paljon parempi ja kohentaa ulkonäkyä.
Takaa uskallan sen kiekan pätkiä myös ku joutaa.

240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: Kerman 740 GLE
« Vastaus #14 : 08.05.2016, 19:22:44 »
Nonii aika kirjotella jotain..
Eli oon ihmetellyt ostosta asti pientä kolinaa etupäässä ja väljää en äkkiseltään löytänyt. Nyt sitten käytii kavereiden kanssa Frisbeegolfia pelaamassa niim mutkassa kauhee kolahdus ja sen jälkeen ratissa ja ajossa huomasin selvän eron.. Pyörät linkkuun ja tutkimaan.. No löytyhän sieltä, reaktiotangon pultti poikki!


Oli pultin jämä jäänyt sisään ni vaihdoin koko tangon, missä olikin parempi hela.. Mutta joo eiköhän ole aika alkaa alustaa uusimaan! Nyt kolina poissa ja auto pelittää.
Otin nyt muutaman kuvanki. 8)







240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

 

RallyBaron  Samppasport