RallyBaron  Samppasport

S70 1999 ilmastoinnissa hämärää

  • 6 Vastauksia
  • 2037 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janiperta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
S70 1999 ilmastoinnissa hämärää
« : 09.09.2015, 23:16:24 »
Moi. Haku ei tuottanut tulosta, pahoittelut jos kuitenkin aihe on jo käsitelty.

Eli automaattisessa ilmastoinnissa on jotain hämärää. Jos nuppi on automaattiasennossa, puhallus on täysillä ja ikkunat huurtuvat. Jos säädön laittaa manuaalille, huurun saa pois. Lämpötilan säätö on tyhjän veroinen, ensimmäisen 20 km suuttimista tulee kylmää ja sen jälkeen kuumaa, mitään ei ole tehtävissä... Mistähän kannattaisi lähteä purkamaan?

Vaihdoin säätöpaneeliin palaneet lamput, ei kai se ole sekoittanut systeemejä? Jos on, onko kotikonsteja nollaamiseen?

Kiitos jo etukäteen vastauksista!

Poissa janiperta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: S70 1999 ilmastoinnissa hämärää
« Vastaus #1 : 13.09.2015, 00:37:31 »
Eikö tosiaan kellään ole mitään ehdotuksia tarjota?

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1095
  • www.vrcf.fi
Vs: S70 1999 ilmastoinnissa hämärää
« Vastaus #2 : 13.09.2015, 10:37:03 »
Onko kylmäaineiden määrä tarkastettu?

Meinaan jos on sopivasti vajausta niin vetää kennoa jäähän ja se vois huurruttaa lasit kun puskee viileätä sisään ja samalla kenno pukkaa jäähän --> sulamisvedestä tulee kosteutta mukana. AUTO asento painottaa jalkatiloja jolloin laseille ei tule niin voimakasta ilmavirtaa joka estäisi huurtumista. Toi lyhyen ajon jälkeinen hyytyminenkin kielisi vajauksesta järjestelmässä.

Mulla oli viime kesänä toisessa autossa vastaavaa ongelmaa. Aineet vähissä, kylmää tuli mutta niin tuli vettäkin niin paljon että poistoputket ei ehtineet vetämään vaan valui ilmaputkia pitkin jaloille. Ikkunat ei ajossa huurtuneet mutta kun auton jätti hetkeksi parkkiin niin huurussa oli kuin kylmänä aamuna. Kylmän tulokin hiipuili, kunnes sitten loppui kokonaan kun vajaus ylitti järjestelmän sietorajan.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel(eläköityi), RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK, jäi sinne), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 raato, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 637tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu"(myyty), Mitsu Outlander PHEV -19 uusi käyttöWC, Clean car, sick mind.

Poissa janiperta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: S70 1999 ilmastoinnissa hämärää
« Vastaus #3 : 15.09.2015, 07:23:55 »
Aineet ovat ok. Suurin ongelma ei ole huurtuminen, se näköjään oli kelistä kiinni. Lämpimämpi aamu paljasti sen. Suurimmat ongelmat ovat, että ensinnäkin AUT-asennossa puhallus on täysillä koko ajan ja toisekseen, että lämpötilaan ei voi vaikuttaa. Kun ajan taajamanopeuksia, lämmintä ei tule yhtään ja moottoritiellä tulee niin kuumaa, kuin irtoaa. Kun moottoritiepätkän jälkeen tulen taajamaan, lämpö loppuu. Vaikuttaa siis, ettei säädin ole mukana yhtään... Tarkistan vielä liitokset ja kiinnitykset, josko joku olisi mennyt huonosti kiinni lamppujen vaihdon yhteydessä ja toivon, että akun kenkien irroitus "nollaa" vehkeen, jossei jollakin ole esittää parempia ajatuksia. Korjaamo on sitten seuraava osoite, viikonloppuna ilmanvaihdon on toimittava niinkuin pitää... Ei vaan huvittaisi maksaa kovaa hintaa asiasta, minkä voi itse korjata. Olettaen siis, että sellainen vika on päällä.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: S70 1999 ilmastoinnissa hämärää
« Vastaus #4 : 15.09.2015, 08:05:30 »
Vikakoodien poisto, akku irti. Halvin kokeilu? :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa V70TDI-1998

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • www.vrcf.fi
Vs: S70 1999 ilmastoinnissa hämärää
« Vastaus #5 : 17.09.2015, 20:11:34 »
Puhallus menee autom-asennossa täysille (ja sisäkierto päälle ja lasit höyryyn), jos säädin luulee, että sisälämpötila on korkea (kesähelle ja AC ON-asennossa). Puhallin menee täysille myös, jos moottorinohjaimelle tuleva moottorin lämpötilatieto ilmaisee jäähdytysnesteen lämpötila-anturin olevan rikki (vaikka moottori olisi täysin kylmä). Tällöin ei kyllä sisäkierto mene päälle eikä sen takia lasit höyrysty. Lasit höyrystyvät kyllä, jos lämmityskenno vuotaa. Ilmeisesti joko sisälämpöanturi kojelaudan pikkuritilän takana on rikki tai/ja moottorin lämpöanturi on rikki tai johtosarjassa vikaa.  Näistä huolimatta jos lämpötilan säätönuppi on täysillä jommassa kummassa reunassa, pitäisi lämmintä/kylmää tulla sisään, jos säätömoottorit ja säädinpaneeli ovat ehjiä ja moottori lämmin.

(Lisätty 19.9. ) Jos lämpötilan säätöläpän kääntömoottorissa oleva asentoanturipotentiometri pätkii, voi läppä mennä kylmästä lähdettäessä täysin kuumalle eikä reagoi säädinpaneelin lämpötilan toivomusnupin asentoon. Tämä ei kuitenkaan selitä puhalluksen täyttä vauhtia.
« Viimeksi muokattu: 19.09.2015, 15:55:48 kirjoittanut V70TDI-1998 »

Poissa janiperta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: S70 1999 ilmastoinnissa hämärää
« Vastaus #6 : 17.09.2015, 20:22:18 »
Tuota sisäanturia en olekaan tutkinut, täytyy katsoa, ettei olisi joku piuha huonosti kiinni. Kiitos, tämä hieman selvitti toimintaa.

Lämpötila ei tosiaan muutu miksikään, säätää lämpötilasäädintä mihin vain. Pitänee avata säätöpaneeli ja katsoa että kaikki on kiinni, sen jälkeen en enää keksi. Ajan 50km suuntaansa työmatkoja ja moottoritiellä on pakko laittaa puhallus nolliin ja suuntaus alas, ettei täysin läkähdy...

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo