Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

S80 II parantelu tehtaan jäljiltä

  • 21 Vastauksia
  • 7764 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 II parantelu tehtaan jäljiltä
« Vastaus #15 : 07.08.2015, 16:39:38 »
Ovessa kiinni olevat kylkilistat pitäs saada irti.
Listanpohjassahan on reiät, arvelin siellä olevan joku T 20 torxi joka lukitsee listan paikalleen.
Ruuvin irroittaminen jälkeen vedettäisiin listaa eteenpäin...

No ruuvia ei tuntunut kuitenkaan  löytyvän, mikähän jippo irrottaa listan ?

Edit: Aloitin homman ihan tietämättömä. Iloinen yllätys tuli etu-ja takapuskurin kohdalla, ne mustat alaosat lähtee irti "pinnalta" eli puskurin päissä olevat ruuvit irti ja sitten vain kampeamaan kynsiä irti alaspäin. Etupuskurista lipare tiukassa mutta takaa muutako nyki taaksepäin. Helppo homma!

Kynnyslistoista, aloita takapalalla(takarenkaan edessä) minun ei tarvinnut niihin suorakaiteen muotoisiin yläkiinnikkeisiin edes koskea - koko helma irtosi vetämällä sitä reippaasti taaksepäin.  muista kuitenkin ruuvata eturenkaan takaa ne päätyruuvit pois ennen vetoa.
Liekö mahdollista saada maalattu helmamuovi liukumalla takaisin ?

Ovilistojen kanssa aikani pähkäiltyä turvauduin lopuksi raakaan voimaan. Väänsin niin kovaa että joku (kiinnikekorva) rapsahti rikki. Sen jälkeen näin rakenteen ja suosittelen kapeaa talttapäistä ruuvimeisseliä tähän hommaan. Raota alareunaa, ruuvari nastan kohdalle ja kopautat vasaralla sen poikki. Eka listasta sain kolme korvaa poikki, mutta ruuvarin avulla kaikki loput lähti ehjänä  :pomo:

Eikun maalaukseen

Tiedoksi vielä : ovilistoja  EI ole suunniteltu irrotettaviksi vetämällä mihinkään suuntaa!

Puoliksi irronneet kiinnikekorvat liimasin takaisin oikeaan asentoon sikafleksillä. Sinisellä muuten maksaa nämä helmakiinnikkeet järkyttävät 4,5€ kpl! Jos vaan mahdollista, käytä entisiä uudelleen. Muuten menee n 250€ tämmösiin muovonipsuihin  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 20.08.2015, 08:58:10 kirjoittanut JanMac »
S80 Executive D5 AWD

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 II parantelu tehtaan jäljiltä
« Vastaus #16 : 20.08.2015, 09:08:59 »
Cd soitin perkule ei ota/ulosta levyä. Autossa on AUX liitin ja hokasin vanhoista esitteistä että tähän on saanu lisävarusteena USB sovittimen. Semmonenhan olis hyvä eli onkohan siniseltä saatava adapteri ihan yleismallia vai sisältääkö jotain väyläelekroniikkaa yms ?
AUX ainakin näyttää 3.5mm plugilta.

Tähän sen verran että sininen kyllä myy ks. sovitinta mutta kun myyjä alkoi luetella tähän malliin osia ... Johto perussarja,  mallikohtainen asennus sarja , Vida ohjelmointi jne jne hinta oli jo yli 300€ jolloin kiitin ja lähdin kävelemään. Tähän on myös aivan turha lyödä USB tikkua. Ei se sitä osaa lukea.
Vaatii aktiivisen ohjelmalähteen. Kaivoin kaapista 2.5mm stereoplugi johdon ja perään kiinni Xcoverin. Ok kuuluu, saa olla toistaiseksi noin.
« Viimeksi muokattu: 20.08.2015, 09:10:48 kirjoittanut JanMac »
S80 Executive D5 AWD

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 II parantelu tehtaan jäljiltä
« Vastaus #17 : 02.10.2015, 16:11:29 »
Nyt saa kesäLADY luvan toimia ykkösautona läpi vuoden kun XC läks pihasta.
Tästähän puuttuu lohkolämppäri, motonetin listoista ei käy selville minkä tyyppistä lämmitintä tässä käytetään ?

Olisko letkuun tuleva ?
S80 Executive D5 AWD

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
« Viimeksi muokattu: 02.10.2015, 18:16:26 kirjoittanut Arska F »
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 II parantelu tehtaan jäljiltä
« Vastaus #19 : 03.10.2015, 11:09:57 »
 :) apua on kovasti.  Defa ei näköjään tarjoa 2.5t.hen mitään joten Calixin perään lähdetään
S80 Executive D5 AWD

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: S80 II parantelu tehtaan jäljiltä
« Vastaus #20 : 07.10.2015, 18:59:27 »
:) apua on kovasti.  Defa ei näköjään tarjoa 2.5t.hen mitään joten Calixin perään lähdetään

Calixihan näissä näyttää olevan "tehdas"asennuksenakin...
Eikä se välttämättä ole huono juttu, joskus kun vaggineiden kanssa touhusin, keksin syyn, miksi niistä löytyy useimmiten Calix kuin Defa... Tai oikeastaan sata syytä  :2funny:
Vaihtovastuksessa oli 100€ hintaero Calixin hyväksi ja mulla oli Defa  :'(
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 II parantelu tehtaan jäljiltä
« Vastaus #21 : 07.10.2015, 21:19:11 »
Joop näin on, vastus, asennusarja ja kytkentäsarja 130€ . Defalla pelkkä lohkovastus liki tuon. Haarotussarjan haen romuttamolta (30€) en viitsinyt uuden hintaa edes kysellä.
S80 Executive D5 AWD

 

Carcom Oy  Elekma