Race.fi  Puotilan autokorjaamo

B200f ei käynnisty

  • 25 Vastauksia
  • 15771 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2322
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: B200f ei käynnisty
« Vastaus #15 : 01.03.2011, 20:03:03 »
Ajelen koko ajan (jo pidemmän aikaa) ilman lambdaa ko se on paskana (kävi tosi rikkaalla). Hyvin menee ihan lh:n kartoilla ja kuormitustiedoilla. Tulpatkin on semmosset vaaleet "kahvin" väriset (ennen pikimustat lambdan takia :nohnoh) niiku pitääki (vai miten se nyt nykypäivän tulpilla olikaan). Aika turha kapistus tuo lambda loppujen lopuks. Hienosäätöähän se vaan lopulta on. Eihän sitä kilpurissakaan tarvita ku säätöjä ettiessä ja sen jälkeen vaan tarkkailuun :) Tarkotus ois uus semmone kuitenkin joskus ostaa.

Täytyy vaa seurailla tota prkl ykk anturia et jos se rupee kyykkää. Äskön ei ollu taas mitään "ongelmia". Paljonkoha aito boschilainen mahtaa maksaa kun tuntuu noi tarvikkeet olevan vähä mitä on? Veikkaan et toi moottorin taus on vähä turhan kuuma paikka niille. Jonkun sortin magneetti ja kelahan siel kait on kun induktioon perustuu. Severan fysiikkaaki lukenu et teoriassa ainakin se lämpö tai pikemminkin sen muutokset noihinkin voi vaikuttaa.

Onko muuten porukalla kokemuksia noista tulpista et minkä merkkiset ja malliset tuntus kestävän kauimiten? NGK oon aina käyttäny kaikissa vekottimissa mut jotenki tuntuu et näissä kahessa volvossa niitä on paukkunu vähä turhanki tiuhaan tahtiin välillä, tosin monesti ihan syystäkin (väärät seokset). 2-t peleissä tulppien kestoerot huomaa kunnolla.

Kyllähän se niin kauan tuolleen pelittää kunnes joutuu päästölapun hankkia.. Lambda sielä 1.2-1.5 välissä kun max saa olla 1.03.. ::)
Amazon 122Sport 4d '67 2009->
740GL '91 2018->
PV544 Sport  '64 2017->

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B200f ei käynnisty
« Vastaus #16 : 03.03.2011, 12:53:23 »
Kyllähän se niin kauan tuolleen pelittää kunnes joutuu päästölapun hankkia.. Lambda sielä 1.2-1.5 välissä kun max saa olla 1.03.. ::)
Paskanmarjat, ei se noin laihalla jaksais edes käydä, ja kyllä se on äärimmäisen lähellä ellei jopa katastuskelponen vaikka lampaadan piuha on irti(jos siis kone täysin vakio). Kertaalleen jopa yhestä vermeestä mitattiin savut ja oli siinä ja tässä vielä sallituissa savut vaikka lampaadasäätö oli mykkä(anturin lämmitykseltä puuttu virta).
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2322
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: B200f ei käynnisty
« Vastaus #17 : 03.03.2011, 14:12:59 »
Paskanmarjat, ei se noin laihalla jaksais edes käydä, ja kyllä se on äärimmäisen lähellä ellei jopa katastuskelponen vaikka lampaadan piuha on irti(jos siis kone täysin vakio). Kertaalleen jopa yhestä vermeestä mitattiin savut ja oli siinä ja tässä vielä sallituissa savut vaikka lampaadasäätö oli mykkä(anturin lämmitykseltä puuttu virta).

Oho mun pitikin laittaa että tuola 0.7 paikkeella kun sehän alkaa käymään rikkaalla jos ottaa anturin pois käytöstä..  :-[ Kokeilin omsta b200f:stä että otin lambda johdon pois ja sitte päästösondi perään niin näytti semmosta 0.5-0.9.. Seilas aika pahasti..

Mutta kyllä muuten käy vaikka 2.0 lambda-arvolla.. Kokeiltu on.. En volvosta tiiä, mutta eräästä toisesta autosta.. ;)
Amazon 122Sport 4d '67 2009->
740GL '91 2018->
PV544 Sport  '64 2017->

Poissa voimavolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • Kakkosella vinoon ja kolmosella lepikkoon.
Vs: B200f ei käynnisty
« Vastaus #18 : 04.03.2011, 16:14:33 »
Omien kokemusten perusteella vinokone EI tykkää käydä laihalla juurikaan. Soppaa sinne voi sen sijaan kaataa kyllä vaikka ämpäristä ja se viel suostuu käymään.  :2funny:
1,5 kpl baijerin ihmeitä
240 b200f
740 b230ft

Poissa voimavolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • Kakkosella vinoon ja kolmosella lepikkoon.
Vs: B200f ei käynnisty
« Vastaus #19 : 11.04.2011, 17:42:59 »
Hmmh. Nostanpas taas tätä. Käy ja kukkuu kyllä. Vikakoodeja vaan alkanu ilmenemään: 214 RPM signal absent intermittently ja 131 ignition system RPM signal missing on starting. Eilen sain myös 144 No load signal from fuel injection system. Tänää ei näkyny. (lisäksi 212 lambdasta koska sen piuha ei oo kiinni ollenkaan, anturi on paskana)

Tosiaan ykk-anturi on vaihdettu pari kuukautta sitten uuteen tarvikkeeseen, enkä tajua miten ton voi väärinkään asentaa?
Huomen rallia kattomaan. Toivottavasti ei ainakaa sinne leviä.

Oisko pakkasen tekosia vaan vai eikö noi tarvikkeet kestä kauempaa?

Auto toiminu edelleen mutta taas rupesin tylsyyttäni pohtimaan noihin edellisiin vikakoodeihin liittyen et mahtaakohan mulla olla ihan joku johtosarjan vika. 2 ihan random kertaa käyny jo niin, että auto ei starttaa ekalla pyörityksellä, kuitenki uudestaan pyörittäessä aina lähteny heti. Myös joskus semmosta nuhasuutta ehkä ollu havaittavissa. Mulla on kyllä noita kaavioita jossain, mut osaako joku suoraan kertoa mitkä piuhat käyn läpi? Etenki tuohon liittyen:"144 No load signal from fuel injection system"

Ihan ensimmäisenä täytyy tietysti tarkastaa tulipellin läheisyys hinkkautumien varalta. Toisaalta myös toi ezk syttyboksin liitin on "löysempi" (ja painovoima vetää sitä hurjalla voimmalla alaspäin  ::)) kuin lh-jetin, mutta luulis että semmonen vika aiheuttaa jo muutakin ongelmaa?  :o

Vikakoodeista sen verran et ne tulee aina vasta pidemmän ajan kuluessa boksin nollauksen jälkeen. Eikös noissa RPM-vikakoodeissa ole joku aikahommeli, jotta 30 s ajan pitää tulla heikompaa signaalia ennen ku boksi edes ilmottaa.
« Viimeksi muokattu: 11.04.2011, 17:48:35 kirjoittanut voimavolvo »
1,5 kpl baijerin ihmeitä
240 b200f
740 b230ft

Poissa Fida

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: B200f ei käynnisty
« Vastaus #20 : 09.10.2015, 10:24:16 »
Hei,

ostin 240 b200f volvon kesän alussa. Käyny moitteettomasti, mutta jokunen viikko takaperin ei lähtenykkään parkkikselta enää liikkeelle. Monen yrityksen jälkeen starttas ja pääs parkista pihalle ja sammu. Työntämällä lähti käyntiin, mutta ei jaksa pyörittää vaan hiipuu ja sammuu.

Käynnistyy, kun suihkuttaa eetteriä, mutta ei jaksa pitää käynnissä. Releen vaihdoin, eikä ongelma poistunut. Sulakkeet olen tarkastanut, myös konepellin alla olevan. Jossain taitaa olla joku lukitus, ettei polttoaineen syöttö mene päälle?

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2928
  • "Noku mä haluan"
Vs: B200f ei käynnisty
« Vastaus #21 : 09.10.2015, 10:53:53 »
Käynnistyy, kun suihkuttaa eetteriä, mutta ei jaksa pitää käynnissä. Releen vaihdoin, eikä ongelma poistunut. Sulakkeet olen tarkastanut, myös konepellin alla olevan. Jossain taitaa olla joku lukitus, ettei polttoaineen syöttö mene päälle?

Kun käännät avaimen virta-asentoon (ei käyntiin asti) niin kuuluuko pumppujen surinaa? Jos on hiljaista kuin hautausmaalla niin pumppuostoksille mars   *karkuun->

Poissa Fida

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: B200f ei käynnisty
« Vastaus #22 : 10.10.2015, 13:25:04 »
Pumppu pyörii, kun suoraa sähköä antaa. Rele naksahtaa normaalisti. :sundaydriver:

Poissa Fida

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: B200f ei käynnisty
« Vastaus #23 : 10.11.2015, 08:17:59 »
Edelleen taistelen saman ongelman kanssa....
Rele on ehjä, pumput pyörivät releen ohituksessa, auto käynnistyy kun bensaa laittaa tulppien rei'istä pyttyyn, kaasuläpän anturi toimii. Pumput eivät vaan saa normistarttauksessa sähköä.

Poissa kimmoh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Tein itse enkä säästänyt
Vs: B200f ei käynnisty
« Vastaus #24 : 10.11.2015, 10:43:23 »
Eli auto toimii kun laittaa bensapumpun releen tilalle hyppylangan? Silloin puuttuu releen vetokäämiltä joko plussa tai maadotus.. Releen maadotus näyttää tulevan ohjainlaitteelta: http://www.autoelectric.ru/auto/volvo/940/1993/940-93.htm  (kytkis on 940:n mutta luulis että nuo ruiskun rojut on samat..)

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 477
Vs: B200f ei käynnisty
« Vastaus #25 : 12.11.2015, 16:50:32 »
Voi olla ECU:n bensapumpun ohjaus hajalla.
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

 

Carcom Oy  Elekma