RallyBaron  Samppasport

volvo 850 2.0 t5r -95 käynti/tehottomuus

  • 22 Vastauksia
  • 12003 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Meitsi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 850 2.0 t5r -95 käynti/tehottomuus
« Vastaus #15 : 17.07.2011, 08:57:25 »
Ilmamäärämittari ainakin aiheuttaa sitä tehottumuutta ja kulutuksen nousua

Nercs

  • Vieras
Vs: volvo 850 2.0 t5r -95 käynti/tehottomuus
« Vastaus #16 : 17.07.2011, 10:08:16 »
Tuossa on siitä happianturista eli Lambdasta tietoi8sku.Kun se on rikki niin ne pakokaasut on pielessa kone kuluttaa bensaa jopa 30% enenmän sekä tehottomuutta konehuioneessa.
http://www.hessumobiili.fi/tiedostot/Happianturi(lambda).pdf
Kipinä puoli kunnossa kone saa bensaa ja  ilmaakin kone saa sallituissa rajoissa ja pakoputki puoli kunnossa eli kone hengittää hyvin.
2-2-3 sehän on se tyhjäkäyntimoottori eli se sähköien osa siellä kaasuläpän luonnaa joka pitää sen tyhjäkäynnin siinä 850 vaikkaa ulkona oli millaien poakkanen eli syöttää ilmaa sopivasti että kierrokset pysyy vakiona vaikkaa kone käy ryyppyn päällä pakkasella-
1-2-1 Ilmamäärämittari
1-2-2 Imuilman lämpötila (signaali puuttuu/virheellinen
4-4-4 Hydrauliyksikkö (käyttöjännite puuttuu) eli ABS puolella häikkää ilmeisesti ja teillä on virtapuoli kunnossa hyvä akku hyvät akkukaapelit ja laturi antaa tasaista 14.6 voltin jännitettä
« Viimeksi muokattu: 17.07.2011, 10:25:48 kirjoittanut Nercs »

Poissa vellu83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 850 2.0 t5r -95 käynti/tehottomuus
« Vastaus #17 : 19.07.2011, 15:35:17 »
Missäs tuo imuilman lämpö anturi on?Ja tämä koodi luettu a7 paikasta 122 onko oikein?Ku olen nuita koodeja lukennu niin ilmamäärän mittarin koodia ei ole kertaakaan antanu ainoa minkä sai tuosta a2 paikasta niin oli 233 koodi?Mikä voisi selittää nuo koodit?

Nercs

  • Vieras
Vs: volvo 850 2.0 t5r -95 käynti/tehottomuus
« Vastaus #18 : 19.07.2011, 20:03:47 »
Kuules se imuilman lämpöanturi on niissä autoissa joissa ei ole ilmamassamittaria eli 10 ventiilisissä Volvoissa 850 esim ja on siinä ilmaputsarin kannessa kiinni

A2 otetaan nämä juskat

Pistoke A2/Motronic/Moottori

 Koodi Selitys
 1-1-1 Ei vikaa
 1-1-2 Ohjausyksikkö
 1-1-5 Suihkutuspulssi (suutin nro 1)
 1-2-1 Ilmamäärämittari
 1-2-2 Imuilman lämpötila (signaali puuttuu/virheellinen)
 1-2-3 Moottorin lämpötunnistin
 1-2-5 Suihkutuspulssi (suutin nro 2)
 1-3-1 Kampiakselin asennontunnistin (signaali puuttuu)
 1-3-2 Akkujännite
 1-3-3 Kaasuläpän asennontunnistin (signaali viallinen)
 1-3-5 Suihkutuspulssi (suutin nro 3)
 1-4-2 Ohjausyksikkö
 1-4-3 Etummainen nakutustunnistin
 1-4-4 Kuormitussignaali
 1-4-5 Suihkutuspulssi (suutin nro 4)
 1-5-2 Toisioilmajärjestelmän pumppu
 1-5-3 Lambdatunnistin
 1-5-4 EGR-järjestelmä (vuoto)
 1-5-5 Suihkutuspulssi (suutin nro 5)
 2-1-2 Lambdatunnistin
 2-1-3 Kaasuläpän asennontunnistin (signaali viallinen)
 2-1-4 Kampiakselin asennontunnistin (signaali puuttuu ajoittain)
 2-2-1 Seossuhde (seos laiha)
 2-2-3 Joutokäyntiventtiili
 2-2-4 Moottorin lämpötila-anturi (ECT) signaali puuttuu
 2-2-5 Ilmastoinnin painetunnistin
 2-3-1 Seossuhde (jatkuva, rikas tai laiha)
 2-3-2 Seossuhde (jatkuva, rikas tai laiha)
 2-3-3 Joutokäynnin ilmamäärä
 2-3-4 Kaasuläpän asennontunnistin (signaali puuttuu)
 2-3-5 EGR-alipainesäädin
 2-4-1 EGR-järjestelmä (virtaushäiriö)
 2-4-3 Kaasuläpän asennontunnistin
 2-4-4 Nakutuksenestojärjestelmä
 2-4-5 Joutokäyntiventtiili
 3-1-1 Auton nopeudentunnistin
 3-1-3 EVAP-venttiili
 3-1-4 Nokka-akselin asennontunnistin
 3-1-5 EVAP-järjestelmä
 3-2-2 Ilmamassamittari (signaali alhainen)
 3-2-3 Moottorielektroniikan varoitusvalo
 3-2-4 Nokka-akselin asennontunnistin (signaali puuttuu ajoittain)
 3-2-5 Ohjausyksikkö
 3-3-5 Automaattivaihteiston ohjausyksikön signaali
 3-4-2 Ilmastoinnin rele
 3-4-3 Polttoainepumpun rele
 4-1-1 Kaasuläpän asennontunnistin
 4-1-3 EGR-lämpötunnistin
 4-1-4 Ahtopaine (korkea)
 4-1-6 Ahtopaine (alhainen)
 4-3-2 Ohjausyksikkö (ylikuumeneminen)
 4-3-3 Takimmainen nakutustunnistin
 4-3-5 Lambdatnnistin
 4-4-2 Toisioilmajärjestelmän pumpun rele
 5-1-1 Seossuhde (jatkuva, rikas)
 5-1-2 Seossuhde (hetkellinen, rikas)
 5-1-3 Ohjausyksikkö (ylikuumeneminen)
 5-1-4 Jäähdyttimem tuuletin (ykkösnopeus)
 5-1-5 Jäähdyttimen tuuletin (kakkosnopeus)
 5-2-1 Lambdatunnistin lämmitin
 5-2-3 Ohjausyksikön tuuletin
 5-2-4 Automaattivaihteiston momenttisignaali
 5-3-5 Ahtopaineen säädin
 5-4-1 EVAP-venttiili
« Viimeksi muokattu: 19.07.2011, 20:08:49 kirjoittanut Nercs »

Poissa vellu83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 850 2.0 t5r -95 käynti/tehottomuus
« Vastaus #19 : 19.07.2011, 20:09:36 »
Eli koodit vaan luetaan tuosta a2 nastasta ja sieltä antaa tuon 233 koodin.Mikkäs tuossa italian mallin autossa pitäs vakiona olla ahdot?
« Viimeksi muokattu: 19.07.2011, 20:11:25 kirjoittanut vellu83 »

Nercs

  • Vieras
Vs: volvo 850 2.0 t5r -95 käynti/tehottomuus
« Vastaus #20 : 19.07.2011, 20:31:33 »
Eikös ne ole siinä 0,4-0,5 pintaa jos meinaa koneen kestävän.Mitäs se miittari muuten näyttää ajettaessa??

Poissa vellu83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 850 2.0 t5r -95 käynti/tehottomuus
« Vastaus #21 : 20.07.2011, 01:55:20 »
Jos täyskaasulla vetää niin ahto puolella menee valkoisen loppuun.Eipä tuota ole uskaltanu polkea hirveästi.Potuttaa entisen omistajan virityksiä paikkailla.Rikkinäiset letkukki teipillä korjattu jne.

Poissa vellu83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 850 2.0 t5r -95 käynti/tehottomuus
« Vastaus #22 : 24.07.2011, 21:10:07 »
Elikkä autoa tutkittu lisää.Voiko tehottomuuteen vaikutta jos auto käynnissä ja valot päällä niin mittarilla mitattuna jännitteet 13 volttia eikös nuo jännitteet pitäs olla noin 14.5 eli laturi loppu?Ku tuntus et ilman valoja vetäis paremmin.Näkeekös tuollla volvon softalla auto käynnissä reaali ajassa mitä arvoja?

 

Carcom Oy  Elekma