Samppasport  Futurez

D5 Kansi/kannentiiviste entinen.. vai öljynjäähdytinkö se vain?

  • 28 Vastauksia
  • 12343 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kytkijä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Onko muuten TF-80SC laatikon öljynjäähdytin ilma vaiko nestejäähdytteinen? Siis onko mahdollista että laatikkoöljy sotkeentus nesteeseen..? Näyttäis äkkiä katsottuna että öljyputkia tulee syyläriosastolle. Mutta eikö laatikkoöljy ole punaista? Sinisellä vaihdettu laatikkoöljyt eli pitäis olla oikeaa

Kyllä muistelen lukeneeni ettei ole edes mitenkään ennen kuulumatonta jos laatikkoöljyt sotkeentuu jäähdytysnesteeseen, taisi täällä olla juttua. Muistaakseni siinä kyllä havaittiin heti että neste meni punaruskeaksi tms.
Vida Pohjois-Savossa

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Onko muuten TF-80SC laatikon öljynjäähdytin ilma vaiko nestejäähdytteinen? Siis onko mahdollista että laatikkoöljy sotkeentus nesteeseen..? Näyttäis äkkiä katsottuna että öljyputkia tulee syyläriosastolle. Mutta eikö laatikkoöljy ole punaista? Sinisellä vaihdettu laatikkoöljyt eli pitäis olla oikeaa
Moottori jäähdytysnesteen kanssa samassa jäähdyttimessä kiertää vaihteistoöljykin. ATF on punaista.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Ilmeisesti syyläri harvemmin rikkoontuu noin (öljyt vuotaa nestepuolelle) kuin se moottoriöljyn jäähdytin..? Ainakin googlettelun perusteella aina tulee eteen tuo moottoriöljyn jäähdytin. Luulisi että vaihteistoöljyn paine ei ole niin suuri kuin moottoriöljyn paine notta oisko se syynä(?)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8030
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Yleisesti puhuen useammin jäähdytysnestettä menee laatikkoöljyyn, eikä toisinpäin. Mutta onhan noitakin joissa ovat menneet molemmat sekaisin. TF80SC:ssä pikkuroppu auki laatikon tyhjennysropusta ja katsoo millaista sieltä tulee. Laskee vain sen verran, että saa näytteen otettua jos katsoo kun ei ole käynnissä.
« Viimeksi muokattu: 31.03.2016, 14:15:47 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1107
  • www.vrcf.fi
Mun kaverilla oli ennen XC90 ostoa johtotähti 2003 ja siinä testattiin 50 eurolla aina huollossa laatikkoöljyjen koostumus. Huhujen mukaan laatikosta tulee selvää jälkeä muutaman tuhannen ajokilometrin jälkeen jos jäähdytysnestettä on tarpeeksi öljyjen seassa.

Poissa suden silmät

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 251
  • www.vrcf.fi
Mersuissa on tuo ongelma ainakin alkupään W211 malleissa. Niissä pitää heivata laatikon öljyt syyläristä omaan kennoon mikä asennetaan syylärin viereen. 200 eurolla välttää 4000 euron laatikkorempan.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Eikö Volvollakin ole ihan tehdaslisävarusteena ylimääräinen öljynjäähdytin? Nyt en kyllä muista oliko moottori vai laatikko öljylle..
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8030
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Jäi sanomatta, ettei ole vielä tullut näissä tai vanhemmissa etuvedoissakaan vastaan laatikkoöljyn sekoittumista jäähdytysnesteeseen. Takavedoissa useampia.

mulugren, Joko tarkastit laatikkoöljyn tilanteen?
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Jäi sanomatta, ettei ole vielä tullut näissä tai vanhemmissa etuvedoissakaan vastaan laatikkoöljyn sekoittumista jäähdytysnesteeseen. Takavedoissa useampia.

mulugren, Joko tarkastit laatikkoöljyn tilanteen?

Ei vielä. Tosin luulisi että se punainen väri selvästä erottuisi siinä paisarissa olevassa öljyssä
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Saattoi olla väärä hälytys tämä koko homma. Termari oli sökö mutta nesteet olivat niin puhtaat että ei tullut tehtyä mitään muuta kuin termarin vaihto. Siellä paisarissa jostain syystä oli öljyä ja vieläpä aika puhdasta sellaista :idiot2: Lämmönvaihdin on hyllyssä ja vaihdan öljynvaihdon yhteydessä jos taas alkaa öljyä paisarissa näkymään. Jos ei niin multa voi ostaa brand new Volvo OEM lämmönvaihtimen mukavalla alennuksella
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Jaha, nyt sitten termarin vaihdon jälkeen kuuluu kimeä uikutus moniurahihnaosastolta :facepalm:

Hiljenee kun nostaa kierrokset yli tonnin. Mietin että oisko continental remmi jotenkin syypää kun vähän niinku "kumin vinkumiselle" kuulostaa. Ei tuonne pääse crc:tä ruikkimaan ilman että kopan poistaa niin olkoot. Ei päivää ilman Volvo ähinää..
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Nonniin, suihkuttelemalla ääni hävisi joksikin aikaa. Oisko sinisen jannu laittanu remmin toistepäin kuin oli alunperin? Eikö vanha pitäs aina laittaa samoin kuin se oli aiemmin? Onneksi ei ajossa vingu niin pitää oottaa josko häviäis ja jos ei niin uutta tilalle.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa pepper2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • www.vrcf.fi
Eiköhän tuo hihna kannata vaihtaa, ei ne mitään ikuisia ole ja montaa euroo maksa jotta kannataisi tienpäälle jäädä...

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Noku se on vaihdettu n.8kk sitten.. Tuntus että 8kk ja noin 20tkm ei vielä syö remmiä loppuun

Edit: piti vielä sanomani että tehostimen akselissa oli pieni aksiaalinen klappi. Saako sitä olla yhtään? Radiaalista ei ollu
« Viimeksi muokattu: 10.04.2016, 18:01:52 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Carcom Oy  Elekma