Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

240 -88 2,3 moottorin kannatinkumit

  • 7 Vastauksia
  • 2326 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pyssy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 352
  • :p
    • Oldsmobile Club of Finland ry.
240 -88 2,3 moottorin kannatinkumit
« : 29.08.2016, 04:41:02 »
Moottori heilahtelee startatessa voimakkaasti, varsinkin, jos lähtee aluksi kahdella tai kolmella pytyllä.  Kannatinkumit sökönä.  Pakoputki otti nokkiinsa moisesta, ja katkesi.

Moottorin kannatinkumeja on kuulemma kahta erilaista mallia, kokokumista ja hydraulista.
- Ovatko vaihtokelpoiset keskenään?
- Jos eivät, miten selvitän, kummat autossa on.

Mitenkäs sitten vaihteiston kannatinkumin kanssa? Automaatti kyseessä, tiätysti.
Etuvetoiset ei ole Volvoja
Nelitahtiset ei ole Saabeja
Vesijäähdytteiset ei ole Porscheja
Alle 11-sylinteriset ei ole Ferrareja

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 240 -88 2,3 moottorin kannatinkumit
« Vastaus #1 : 29.08.2016, 06:13:14 »
Eipä ole näissä kuin kokokumisia. Sama juttu laatikon kanssa
No kun halvalla sai.

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: 240 -88 2,3 moottorin kannatinkumit
« Vastaus #2 : 29.08.2016, 10:49:05 »
Noillapa tiedoilla saat Volvolta uudet kumit. Ite vaihdoin just kumit. Ei tarvitse nosturia

Poissa GLT360

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -88 2,3 moottorin kannatinkumit
« Vastaus #3 : 29.08.2016, 13:29:50 »
Mites vaihtuu ilman nosturia, tarkoitan koneen nosturia.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4650
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 240 -88 2,3 moottorin kannatinkumit
« Vastaus #4 : 29.08.2016, 13:35:09 »
Mites vaihtuu ilman nosturia, tarkoitan koneen nosturia.
ei mitenkään eli jekki alle! ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: 240 -88 2,3 moottorin kannatinkumit
« Vastaus #5 : 30.08.2016, 10:14:26 »
Tunkkasin öljypohjasta. Appari puoleisen kumin vaihdoin kuormaliinan avulla. Puun alle vaan.. Helpottaa kun ottaa öljynsuotimen ja laturin pois edestä

Poissa Pyssy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 352
  • :p
    • Oldsmobile Club of Finland ry.
Vs: 240 -88 2,3 moottorin kannatinkumit
« Vastaus #6 : 30.08.2016, 15:32:54 »
Motonetin verkkokuvaston mukaan:
  Vasemmassa kumissa on epäkeskeiset kiinnityspultit, samoin oikeassa v. -76 asti.  Dieselissä on erilainen
  Oikeassa kumissa on kohdakkain olevat pultit, ilmeisesti v. -77 alkaen. Ei selvinnyt, onko dieselissä erilainen
  Vaihteiston kumi on samanlainen kaikissa, paitsi ylivaihteellisessa manuaalissa tai 5-v manuaalissa
(Motonet-varauksin)

Hinnat Motonetissa alle 10€/kpl. Haen Siniseltä, jos eivät tolkutonta hintaa pyydä.  Kaikki kolme kumia vaihtoon.  Yksi muita huonompi pilaa toiset nopeasti. 
Etuvetoiset ei ole Volvoja
Nelitahtiset ei ole Saabeja
Vesijäähdytteiset ei ole Porscheja
Alle 11-sylinteriset ei ole Ferrareja

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: 240 -88 2,3 moottorin kannatinkumit
« Vastaus #7 : 30.08.2016, 21:21:57 »
Dieselin kumit taitaa olla vaan jäykemmät. Samoin automaatti/ylivaihde.
Ite meinasin vaihtaa M46 kumin M47 laatikon perään jos vähän jäykentäs enemmän.

 

RallyBaron  Samppasport