tässä pari kuvaa B230 lohkosta koneistuksn jälkeen. 1. pytyn pakopuolella " liekkirengasuraa" n. 0.65mm syvyydeltä ja vähän reilun 1mm leveydeltä, tämä tosin vain pakopuolella n. 1/3 matkalla sylinterin ulkokehästä.
lisäksi dekkitaso vähän turhan rouhea pinnanlaadultaan, ja pinnan karkeuden vaihtelu aika suuri koko tasoa ajatellen. mls-tiivistettä turha yrittää, etenkin kun hiontasegmentit karkeimillaan liekkirenkaisen kohdalla. massatiivisteellä saattaa menetellä mutta parempikin voisi mielestäni olla.
nyt mäntä tulee 0.25 yli dekistä, periaatteessa korko ihan ok. vaan jos tuo rouhaisu plaanataan pois niin varmaan 0.5mm minimissään pitää ottaa pois kun reuna viistetään. no, silloin mäntä tulee vähän liikaa yli joten siitä pitää sorvata siivu pois, ja varmaan myös venttiilitaskuja pitää vastaava määrä syventää. siinä oma hommansa vaikka sorvi onkin käytössä, luonnollisesti myös palotila aavistuksen pienenee tällä menettelyllä.
päivän mittaan jutusteltu yhden jos toisenkin "virivelhon" kanssa.... mutta onko foorumiraadilla millaisia ohjeita ongelmanratkaisuun? huomenna olen menossa käymään koneistamossa uudelleen jossa suunnitellaan jatkotoimenpiteitä. muuten kyllä oli sylinterit tarkasti mitoissaan sen mukaan mitä pyydettiin.
alemmassa kuvassa ylimääräisessä urassa 1.00mm liuska, mielestäni aika otollinen paikka ei toivotulle palotapahtumalle


