Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Hukkaportin perussäätö

  • 7 Vastauksia
  • 13619 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Harwey

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Hukkaportin perussäätö
« : 30.03.2011, 20:58:20 »
Hommasin b21et koneen kyljessä olevaan garretin t03:een Pro Turbon hukkaportinkellon vakion tilalle. Miten tanko säädetään ns. perus asentoon? Jousia tuli mukaan 2kpl. Toinen taisi olla alla 1bar ja toinen yli 1bar ahdoille.
Volvo V70 2,4 10V "Hirviauto"

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6384
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Hukkaportin perussäätö
« Vastaus #1 : 30.03.2011, 21:02:09 »
Varressa pitää olla esijännitystä noin 5-6mm. Pitää kuitenkin varmistaa, että portti aukeaa tarpeeksi.

Poissa Harwey

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaportin perussäätö
« Vastaus #2 : 31.03.2011, 06:52:49 »
Eli kun portti on kokonaan kiinni niin kello kiinni turboon ja tangosta kiristetään 5-6mm?
Niinku rautalangasta väännettynä :)
« Viimeksi muokattu: 31.03.2011, 08:42:33 kirjoittanut Harwey »
Volvo V70 2,4 10V "Hirviauto"

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7976
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Hukkaportin perussäätö
« Vastaus #3 : 31.03.2011, 10:03:49 »
Eli kun portti on kokonaan kiinni niin kello kiinni turboon ja tangosta kiristetään 5-6mm?
Niinku rautalangasta väännettynä :)
Hieman eri lailla selitetty asia.

Kun portti on kiinni ja laitat sitä tangon reikää siihen portin vipuun, niin sun pitää vetää tankoa 5 - 6 mm jotta se ylettyy ko reikään. Eli teet tangosta vähän lyhyen.


Poissa Harwey

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaportin perussäätö
« Vastaus #4 : 31.03.2011, 10:25:31 »
Tack så bra :)
Volvo V70 2,4 10V "Hirviauto"

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaportin perussäätö
« Vastaus #5 : 10.04.2011, 14:47:01 »
Hommasin b21et koneen kyljessä olevaan garretin t03:een Pro Turbon hukkaportinkellon vakion tilalle. Miten tanko säädetään ns. perus asentoon? Jousia tuli mukaan 2kpl. Toinen taisi olla alla 1bar ja toinen yli 1bar ahdoille.
4min kohtaalla on oikea oppiset ohjeet mitsun turboihin varmaan pätee muihinkin aikapitkälle. http://www.youtube.com/watch?v=ShldMVI2_cI&feature=player_embedded#at=249
S60 T5

Poissa mikkkis-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • Volvo R Owners Finland
Vs: Hukkaportin perussäätö
« Vastaus #6 : 22.09.2016, 09:33:18 »
Tätä aihetta lainaten niin pitääkö toi säätö tehdä videossa näytetyllä tavalla painemittarin kanssa vai onnistuuko myös niin että tangon ottaa irti vivusta ja lyhentää sen verran että reikä sattuu kohilleen kun portti on kiinni?
855 T-5R CREAM YELLOW

EX: 855 2.4 10V -97

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: Hukkaportin perussäätö
« Vastaus #7 : 22.09.2016, 09:38:09 »
Onnistuu niinkuin ylempänä on esitetty;

Varressa pitää olla esijännitystä noin 5-6mm. Pitää kuitenkin varmistaa, että portti aukeaa tarpeeksi.

Ja rautalangasta väännettynä;

Kun portti on kiinni ja laitat sitä tangon reikää siihen portin vipuun, niin sun pitää vetää tankoa 5 - 6 mm jotta se ylettyy ko reikään. Eli teet tangosta vähän lyhyen.


 

Carcom Oy  Elekma