Lohjalla sanos sillonen huoltopäällikkö, että kylmäaineet alkaa olla vähissä kun kompura käy tihiään. Käynnistä senkin huomas. Sanoi myös, että jossain vaiheessa kompuroiden kytkentävastus on niin kova, että kone "niiaa" kohdalla - myöhemmin kuulemma korjaantunut.
En tiedä sitten että olisko kylmäaineet vähissä, lämpötila"vipu" kun on täysin kylmällä niin ei kompura pahemmin taida taukoa pitää.

En tiedä... Noh, kyllä sillä tämän syksyn pärjää. Keväällä sitten ilmastointihuoltoon.
Joissain vehkeissä menee tieto kompuran kytkeytymisestä moottorinohjaukselle, jotta se kompensoi pienellä lisäkaasulla kytkeytymisen.
Ainakin 760 B28E:ssä tämmöinen pitäisi olla. Ihme jos ei 940:ssä? Kuitenkin paljon uudempaa tekniikkaa ja enemmän sähköjä muutenkin.
Vuoden 2000 V70:ssä en ole koskaan juuri huomannut kompuran käyntiä mistään... Vedossa se ei tunnu, eikä sitä kuulu oikein muutenkaan.
Mahtaakohan Vikingin lastu vaikuttaa tähän?

Joutokäynnillä huomaa selkeesti että kompura kyykyttää moottoria kun magneettikytkin vetää. Kierrokset kyllä palaa heti sen jälkeen normaaliin.
Mukava kun on kohtalotovereita eikä tarvi olla yksin tuon ominaisuuden kanssa :hello:
Täällä keskusteltiin mun autosta ja oikeesti luulin et siin on joku vika ja meinasin viedä pajalle mittareihin kiinni mutta kiitos foorumilaisten "vika" kohdistui ilmastointiin. En tiedä vaikuttaisko tuntuvan enemmän automaatissa? Kierroslukukin muuttuu hieman kun lootan "kuminauha" on kytkettynä pienissä nopeuksissa? Onko sun auto millä lootalla?
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7882.0
Korjasin otsikkoa, auto on sama kuin allekirjoituksessa eli M90 on laatikkona.