Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V70 2005 D5 Lämpimänä ei käynnisty

  • 9 Vastauksia
  • 5326 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hannipal

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
V70 2005 D5 Lämpimänä ei käynnisty
« : 23.10.2016, 20:48:06 »
Hyvää iltaa, otsikon mukainen ongelma olisi täällä päässä. Lauantai-illan lueskelin läpi D5 ei käynnisty lankoja mutta täysin ei samanmoista näyttäny olevan.
Autona 2005 vuoden v70 automaatti 258tkm mittarissa

Elikkä alkukesästä alkoi oireilemaan vaatien toisen startin, mutta nyt viimeisen parin viikon aikana kylmänä lähtee palmun alta kun taas kaupan pihasta lähdettäessä ehkä kymmenes kerta tuottaa tulosta kaasua pumpaten.

Parin tunnin tallissa makoilun jälkeen on tarkastettuna tankilta linjastot suuttimille asti, yksi kumiletkun kuristaja puuttui muttei kiristimellä vaikuttanu käynnistykseen. Näkyviä vuotokohtia ei osunut silmään.
Kokeiltu ajaa lämpimäksi, hehkut käytetty irti. Likaiset oli mutta ei märkänä yksikään kuten joissain langoissa kuvailtu. Tankin puolella ovet avatessa pumppu hörähtää normaalisti löpö tilanteesta riippumatta.
Kesän aikana kerran mennyt safemodeen tehot tiputtaen johtuen runsaasta kaupunki-ajosta. Karstoja käyty polttaan, eikä ole uudelleen tullut. Mustat savut on alkanu puskemaan kovemmalla kaasulla kiihdyttäessä starttiongelman kanssa samoihin aikoihin kesän alussa.

Suuttimia en alkanut vielä letkuilla testaamaan ohjeiden sekavuuden takia, eipähän tule enempää tuhoa. Olisko jollain laittaa vaiheittain selkeästi?
Sitten voi viisammat kertoa mistä jatkan seuraavaksi vai menenkö paikalliselle dieselpajalle hampaat irvessä? 

Vikakoodit luettu epäonnistuneen starttirallin jälkeen jotka viittais edes vähän tähän ongelmaan:

Cem 9C03 antenna/lightring Lukkopesä käsittääkseni?
ECM 1300 mass airflow sensor MAF
ECM 1200 injector output stage/IAT sensor
ECM 6805 turbocharger tc control valve
CCM 0040 air quality sensor

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 438
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2005 D5 Lämpimänä ei käynnisty
« Vastaus #1 : 23.10.2016, 21:03:20 »
Voisi viitata maadoitus vikaan kun noin monta vikakoodia tullut, käy kaikki maadoitus pisteet kone huoneesta läpi, muistaakseni molemmilla puolilla lokasuojan päällä ja yksi isompi maadoitus kaapeli vaihteiston etupuolella.

Poissa Öljyharja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2005 D5 Lämpimänä ei käynnisty
« Vastaus #2 : 24.10.2016, 13:51:42 »
Tuosta ilmamassamittarista on yksi vikakoodi näemmä. Olisi varmaan hyvä tarkastaa, että se on kunnossa. Vioittuneena antaa varmaankin vääränlaista signaalia jota käytetään monessa paikassa, jolloin vikakoodeja ilmaantuu muualtakin.

Eräällä ystävällä oli lieviä käynnistysongelmia bensavolkkarilla kone lämpimänä ja syynä oli vioittunut moottorin lämpötila-anturi. Kyse ei aina välttämättä ole polttoainelinjassa olevasta viasta.

Edesmenneestä dieselin voimalla käyneestä peugeotistani katosi kerran tehot äkisti ja moottori meni nilkutustilaan. Vikakoodeja oli sylillinen aina kaasuläpän asentoanturista asti. Syyllinen oli puhjennut kumiletku imusarjasta josta vuoti ahtopaineet pihalle.
« Viimeksi muokattu: 24.10.2016, 13:54:26 kirjoittanut Öljyharja »
Volvo S60 T5 AT -02

Poissa Hannipal

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2005 D5 Lämpimänä ei käynnisty
« Vastaus #3 : 24.10.2016, 22:25:34 »
Päivän tallissa viettäneenä voi sanoa että kyllä palkitsee. Värkkäsin suuttimien testaamiseksi letkut valmiiksi, viimeisenä paluupuolen letku linttaan ja kuinkas muutenkaa T-haara poikki epähuomiossa alempaa. Ei löytynyt paikallisesta volvo varaosaliikkeestä joten motonetistä väliaikainen saabin pissapoikaan tarkoitettu paikalle.
Kaikki valmiina, huuli pyöreenä ihmetteleen kaverin startatessa missä letkussa löpö virtaa muita ylemmäs ja mitä sitä enään toivoisi, startti sano sopimuksen irti tällä kertaa, ei jaksanu puolta kierrosta pidemmälle pyörittää vaikka virtaa akussa oli. Hanskat tiskiin, letkut vekeen ja auto pakettiin. Syönnin päälle maltoin vielä startin irroittaa lähempää tutkimista varten. Omaan silmään ei mitenkään älyttömän kuluneelta vaikuttanut pyöriteltiin akulla vielä ja crc:t väliin.
Paikalleen asennettuna auto lähti normaalisti käyntiin peräjälkeen eikä viasta tietoakaan. Suuttimet täytyy tarkastaa huomenna en jaksa uskoa että pitkään pelaa noin vähäisellä hoidolla.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 2005 D5 Lämpimänä ei käynnisty
« Vastaus #4 : 25.10.2016, 22:50:59 »
Onpa yllättävän pienillä kilometreillä alkanut startti pykimään. Onko autolla ajettu runsaasti lyhyttä ajoa?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6403
Vs: V70 2005 D5 Lämpimänä ei käynnisty
« Vastaus #5 : 27.10.2016, 20:41:40 »
Samoilla kilsoilla sukulaisen D5:stä vaihtui startti, joskin se aloitti epäilyn että mittaria on ruuvattu.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 2005 D5 Lämpimänä ei käynnisty
« Vastaus #6 : 27.10.2016, 21:38:16 »
Samoilla kilsoilla sukulaisen D5:stä vaihtui startti, joskin se aloitti epäilyn että mittaria on ruuvattu.

Mikähän on ns. normaali kilometrimäärä jossa menee vaihtoon? Itellä jotain 305tkm eikä kyllä ole mitään oireillu ei startti eikä laturi, kop kop. Tuota ei kyllä koskaan veivata kylmänkankeana käyntiin. Aina esilämmitys mukavuussyistä. Kenties jatkaa startinkin ikää. Laturin suhteen luulis kyllä olevan päinvastoin
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8035
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: V70 2005 D5 Lämpimänä ei käynnisty
« Vastaus #7 : 27.10.2016, 22:07:08 »
Onpa yllättävän pienillä kilometreillä alkanut startti pykimään. Onko autolla ajettu runsaasti lyhyttä ajoa?
Joutuupa noita vaihtamaan selvästi vähemmän ajettuihinkin. Ei sinällänsä mitään poikkeuksellista.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa saamik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2005 D5 Lämpimänä ei käynnisty
« Vastaus #8 : 27.10.2016, 22:18:44 »
Mulla on 2003 D5 nyt mittarissa 415 000km ja alkuperäisellä startilla ja laiturilla mennään vaan edelleen.

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3367
Vs: V70 2005 D5 Lämpimänä ei käynnisty
« Vastaus #9 : 27.10.2016, 22:46:05 »
Mulla on 2003 D5 nyt mittarissa 415 000km ja alkuperäisellä startilla ja laiturilla mennään vaan edelleen.

Ehkä tässä on siis vielä toivoa ettei itse joudu vielä hetkeen startti- tai laturikaupoille. 2004 2.5T mittarissa nyt 310 000km. Edellinen omistaja on kuulemani mukaan sahannut Orimattila-->Vantaa-->Orimattila väliä, joten uskoni on korkealla startin suhteen ainakin. ;D

 

Carcom Oy  Elekma