Tunnen tapauksen jossa eri merkkisestä noin 2,3 litrasesta 16v dohc +700hv koneesta penkitettiin noin 90hv katsastusta varten. Ahdot oli joko tässä, tai sitten edellisessä kokoonpanossa 0,1bar.
Tosiaan ahdot alas, esim hukkaportti lukitsemalla johonkin asentoon tai jousi pois, tms, seokset reippaasti rikkaalla (ei niin suurta riskiä särkeä konetta kuin liian laihalla seoksella), sytty myöhäselle ja jos ei vieläkään tule tarpeeksi pieniä tehoja niin kuristus jonkunlaisella laipalla.
Itse laittaisin kuristuksen mieluiten ahtimen ja moottorin välille. Turbon imupuolella kuristus rasittaa ahdinta, eikä ahtopaineita tahdo saada ylös. Pakopuolella taas tekee pakopainetta ja lämpöä, eikä tee hyvää moottorille. Ahtimen ja moottorin välillä ahdin rajoittaa moottoriin menevää ilmaa mutta ahtopainetta voidaan silti pitää "uskottavasti".
Nämä kaikki koska kadullahan ne kuristukset täytyy kuitenkin olla aina paikallaan
