Autoracing  KL-varaosat

V70 2.4 140hv 2005 liikkeellelähtö

  • 20 Vastauksia
  • 5184 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa harald

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 466
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4 140hv 2005 liikkeellelähtö
« Vastaus #15 : 09.05.2018, 20:57:37 »
-01 140hv on myös samanlainen.

Itse kaasupoljin on mun mielestä ihan normaali, eikä mitenkään erityisen lerppa, mutta se miten kone siihen reagoi on ärsyttävä. Vääntö tyhjäkäynnin tuntumassa on heikkoa, ja kaasu ei tarvitse kuin muutaman millin painamista niin kone ryntää jo ihan hemmetisti.

Kun moottori on kylmä ja korotettu tyhjäkäynti on käytössä tuo on paljon helpompi ajaa, olen miettinyt pystyisikö tyhjäkäynnin jotenkin säätämään esim tasan 1000rpm. Nykyisellään se on jokin 800.

Hi
Meikäläisen kärryssä on tyhjäkäynti kuumana n 900rpm ja kylmänä hieman enemmän,riippuu lämpötilasta,,,olen tottunut "vaijerikaasuihin joissa tuntuma on välitön,kompensoin tuon sähköisen kaasupolkimen tunnottomuuden tuolla vastajousikikalla,saa olla aika jäykkä vastus kun jo muutama milli polikimen liikkeesä
vaikuttaa,,,jos tämän jousikikan tekee niin siihin täytyy myös opettaa kaasujalka
sen mukaan!
,,,toi muutama milli on kaasupolkimessa  paljon.
« Viimeksi muokattu: 09.05.2018, 21:12:06 kirjoittanut harald »
S60 v2001 103kw B5244 S2

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1915
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: V70 2.4 140hv 2005 liikkeellelähtö
« Vastaus #16 : 10.05.2018, 15:30:49 »
Varvikello näyttää joo jotain 900rpm, mutta datasta näkee että se on käytännössä 770-830 välillä.

Eihän tuon jousikikan koittaminen tietysti paljoa vaivaa teetä.

Poissa jaho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: V70 2.4 140hv 2005 liikkeellelähtö
« Vastaus #17 : 11.05.2018, 07:16:43 »
Aloin miettiä, että voiko VVT säätö tehdä ominaisuutena tuota.
Haettu taloudellisuutta pienille kierroksille ja yläpäähän parempaa täyttöasetta jos tehoa haluaa. Ettei vain päästöjen ja kulutuksen nimissä ole jotain pois tuosta tyhjäkäynnin tuntumasta. Esim ruuhkassa ajo.

Yksi kaukaa haettu vaihtoehto on että ei toimi oikein VVT säätö eli iän myötä jokin ongelma.

Vanhemmissa 2.5 koneissa ennen 2000 oli kiinteät nokat. Se kuluttaa sen noin litran enempi. Olisko se avainsana miksi kenties nöyrä kone aivan tyhjäkäynniltä.

Tuntuu että ollut muissakin merkeissä samaa hengettömyyttä liikkeellelähdössä vapareissa mitä ajanut jos tuo VVT.
Semmosta liian äkkiä ryntää tuntumaa alkierroksilla. Tosin liikkuvat massat on kans vähentyneet. Esim vauhtipyörä kevyt

Tämä nyt on tämmöstä mietiskelyä....
« Viimeksi muokattu: 11.05.2018, 07:28:17 kirjoittanut jaho »
Papalla oli Duett

Poissa Kraft

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: V70 2.4 140hv 2005 liikkeellelähtö
« Vastaus #18 : 11.05.2018, 21:39:17 »
Tuttu mekaanikko kuka tuota meidän -06:sen alustaa laittoi kuntoon viime viikolla kertoi, että koelenkillä havaitsi justiin samoja oireita, itehän noihin on jo tottunut.

Mutta kaasuläpän putsauksella on kuulemma saanut noita oireita hieman kuriin, itsellä on jo kaasuläpän tiiviste tilauksessa ja kun saapuu niin koitan tuota temppua, ilmoittelen sitten miten käy.
Noniin, nyt on läppäkotelo putsattu, auttoi tähän meidän tapaukseen ainakin, autolla ajettu 165tkm ja liikkeellelähdöt sujui paljon paremmin tänään. Läppä sekä sen ympäristö todella karstainen, puhdistin perusteellisesti koko läpän ja laitoin kiinni ja tämä päivä menny ajellessa ja eron kyllä huomaa.

Halpa ja helppo toteuttaa jossei mitään muuta, uuden kaasuläppäkotelon tiivisteen tarvii, Sinisellä hinta oli 5,90€.
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa jaho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: V70 2.4 140hv 2005 liikkeellelähtö
« Vastaus #19 : 12.05.2018, 16:50:48 »
Hieno homma.
Papalla oli Duett

Poissa jaho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: V70 2.4 140hv 2005 liikkeellelähtö
« Vastaus #20 : 30.11.2018, 06:49:20 »
Ajattelin palata asiaan.
Mulla oli rikki VVT solenoidi. Se sytytti aika ajoin vikakoodin. Välillä sai ajaa jopa 1000km.
Kone kävi koko ajan hienosti. Ei siis mitään kurnutusta. En mitenkään kuvitellut, että tuolla olisi liikkeellelähdön kanssa tekemistä.
Vaihdoin uuden solenoidin Volvolta.
Jossain vaiheessa aloin miettiä, että kuvittelenko, mutta liikkellelähtö ei ole enää kengurubensalla,eli mummokaasulla lähtemistä.
Sitten kun vaimoke vielä sanoi, että hänen mielestä helpompi lähteä liikkeelle, niin asia oli selvä.
Olen kuvitellut että VVT tulee mukaan ylemmillä kierroksilla. Joko on niin, että se auttaa myös alakierroksilla, tai sitten oli jokin tyyliin "Limb me home" toiminto ecussa.

Mutta nykyään siis helpompi lähteä liikkeelle ja vikavalo tietty ei ole syttynyt eli koodi poissa. Ajettu noin 7000km.
« Viimeksi muokattu: 30.11.2018, 09:07:12 kirjoittanut jaho »
Papalla oli Duett

 

Proturbo  Autodiagnoosi