Proturbo  Autodiagnoosi

V70 2.4 140hv 2005 liikkeellelähtö

  • 20 Vastauksia
  • 5166 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jaho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
V70 2.4 140hv 2005 liikkeellelähtö
« : 03.05.2018, 14:55:32 »
Minulla ollut 6 Volvoa. Tämä uusin malli on V70 2.4 bensa 140hv facelift.
Millään muulla mallilla ei ole ollut niin tarkka liikkeellelähtö. Kuvailisin sanalla herkkä, terävä. Pitää oikein keskittyä miten painaa kaasua ja nostaa kytkimen. Saattaa sammua jos ei tarkkana >:(

Mitään oireita ei ole. Hienosti pelaa tyhjäkäynti, ei nykimisiä jne. Ei siis vika.

Onko ominaisuus tämän mallin sähköinen poljin??
« Viimeksi muokattu: 03.05.2018, 14:57:31 kirjoittanut jaho »
Papalla oli Duett

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6450
Vs: V70 2.4 140hv 2005 liikkeellelähtö
« Vastaus #1 : 03.05.2018, 15:17:36 »
Ei kyllä edellisen korimallin sähköisellä kaasuläpällä ollut vaikea lähteä liikkeelle edes ilman kaasua eikä myöskään sitä edellisen mallin(850) mekaanisella kaasuvaijerilla. Tota komboa en ole kyllä kokeillut.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa jaho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: V70 2.4 140hv 2005 liikkeellelähtö
« Vastaus #2 : 03.05.2018, 15:21:02 »
Juu, niin se oli mullakin aikasemmin.
Edellinen oli V70 -99 jossa myös sähköinen. Ja 850 2.5-20V -97 helppo. Puhumattakaan 740, 940 jotka oli aivan sama miten nosti kytkimen :)
Papalla oli Duett

Poissa Kraft

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: V70 2.4 140hv 2005 liikkeellelähtö
« Vastaus #3 : 03.05.2018, 15:40:38 »
Tuttu mekaanikko kuka tuota meidän -06:sen alustaa laittoi kuntoon viime viikolla kertoi, että koelenkillä havaitsi justiin samoja oireita, itehän noihin on jo tottunut.

Mutta kaasuläpän putsauksella on kuulemma saanut noita oireita hieman kuriin, itsellä on jo kaasuläpän tiiviste tilauksessa ja kun saapuu niin koitan tuota temppua, ilmoittelen sitten miten käy.
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa harald

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 466
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4 140hv 2005 liikkeellelähtö
« Vastaus #4 : 03.05.2018, 15:52:27 »
Hei
sama ongelma oli täälläkin,ratkaisin tuon asentamalla vetojousen kaasupolkimeen
se on siellä ollut ja ei haittaa mitenkään,vakkari toimii ym
kuvakin olisi virityksestä mutta kun en tiedä miten sen tänne laittaa.

tässä linkki aiheeseen
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=87882.msg1061207897;topicseen#msg1061207897
S60 v2001 103kw B5244 S2

Poissa jaho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: V70 2.4 140hv 2005 liikkeellelähtö
« Vastaus #5 : 03.05.2018, 16:00:09 »
Tuota linkkiä en huomannut. Luin sen läpi. Eli tutulta näyttää, samoja tuntemuksia...
On siis ominaisuus ennemmin kuin esim vika
Papalla oli Duett

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9577
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: V70 2.4 140hv 2005 liikkeellelähtö
« Vastaus #6 : 03.05.2018, 16:22:50 »
Ykköskoppanen vastaava 2.4 140hv on kyllä täysin kuollut lähdössä, pakko avittaa mummokaasulla ettei sammu. Olematon alavääntö tuossa tinavitosessa.

Oli samanlainen heti uutena vuonna 2000 eikä siitä muuttunut miksikään käytössä.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa jaho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: V70 2.4 140hv 2005 liikkeellelähtö
« Vastaus #7 : 03.05.2018, 16:51:19 »
Taitaa olla legendaa se "oppiva kaasupoljin". Eli että oppisi kuljettajan tapojen mukaan reagoimaan.
Tuosta alaväännöstä, on paljon autoja joissa heikompi alavääntö pienillä koneilla ja silti helppo lähteä ja vaihtaa.
Ne kyllä oli entisajan autoja, joissa 8-venttiili kone ja pitkäiskuinen ja painavat liikkuvat massat...

Onko porukka huomannut moottorin ominaisuuksissa muutosta 2000 alkaen? Silloin tuli uusi RN-moottori, jossa juuri liikkuvia massoja kevennetty. Meinaan kun tuntuu, että N-sarjan koneet 1991-1999 ainakin oli nöyriä liikkeellelähdössä. Moottoriohjaus toki myös vaikuttaa.
Papalla oli Duett

Poissa harald

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 466
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4 140hv 2005 liikkeellelähtö
« Vastaus #8 : 03.05.2018, 17:22:32 »
Hei
eihän se kaasupolkimen löysyys johdu muusta kuin liian pienestä vastavoimasta.
,,,sähköinen kaasupoljin ainakin näissä vanhemmissa versioissa ei tuota tarpeeksi vastavoimaa.

meikäläisen kulkineen moottorinohjausjärjestelmä on päivitetty viimeisimpään versioon
volvon merkkiliikkeessä ja sekin päivitys paransi tiettyjä asioita,mutta tuon jousivirityksen olen tehnyt sen jälkeen.
,,,tässä masinassa on tuo Mangneti Marellin kaasuläppäkotelo.
S60 v2001 103kw B5244 S2

Poissa jaho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: V70 2.4 140hv 2005 liikkeellelähtö
« Vastaus #9 : 08.05.2018, 12:23:27 »
Ei meinaa tottua tuohon liikkeellelähtöön. Minusta siinä on jokin kummallisuus :o
Kun nostaa kytkintä, niin auto lähtee nätisti pienellä kaasulla, lähes tyhjäkäynnillä. Sitten tulee tyhjä kohta. Jos ei ole tarkkana, auto nyökkää ja sitten taas painat helposti kaasua hieman liikaa ja auto hyökkää.

Voisiko softa päivitys auttaa jotain?? Onko jotain ristiriitaa kaasun asentotunnistimen softassa tms

Tuo jousi-systeemi ei mielestäni poista tuota "kuollutta" aluetta lähdössä.
Itse moottori käy kuin kello tyhjäkäyntiä. Varsinainen ajo on jouhevaa ja kone ei tee mitään nykimisiä jne.
Papalla oli Duett

Poissa M.M.A

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4 140hv 2005 liikkeellelähtö
« Vastaus #10 : 08.05.2018, 14:30:43 »
Mitenkähän käyttäytyisi jos päivittäisi 170hp versioksi? Nuo 140hp ja 170hp koneet kun on täysin samat, eroa vain moottorinohjauksessa.

Poissa jaho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: V70 2.4 140hv 2005 liikkeellelähtö
« Vastaus #11 : 08.05.2018, 15:27:07 »
Jos katsotaan 140hv ja 170hv teho ja vääntökäyriä, niin ne on lähes identtiset n.4500rpm asti.

Paikallinen Volvo tarjosi huoltoa jossa mukana service 2.0 ohjelmistopäivitykset, jos siis on tullut päivityksiä.
Mitä lie parannuksia sisältää.
« Viimeksi muokattu: 08.05.2018, 15:38:56 kirjoittanut jaho »
Papalla oli Duett

Poissa harald

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 466
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4 140hv 2005 liikkeellelähtö
« Vastaus #12 : 09.05.2018, 17:49:36 »
Jos katsotaan 140hv ja 170hv teho ja vääntökäyriä, niin ne on lähes identtiset n.4500rpm asti.

Paikallinen Volvo tarjosi huoltoa jossa mukana service 2.0 ohjelmistopäivitykset, jos siis on tullut päivityksiä.
Mitä lie parannuksia sisältää.

Hi
 Minun värkki on päivitetty volvolla juuri tuolla päivittyksellä
,,,jotain asioita muuttuija masina tuntuu toimivan jotenkin paremmin.
,,,tuon päivityksen hinta taisi olla yli 100€ vuosi sitten.
S60 v2001 103kw B5244 S2

Poissa harald

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 466
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4 140hv 2005 liikkeellelähtö
« Vastaus #13 : 09.05.2018, 20:26:19 »
Hi
 Minun värkki on päivitetty volvolla juuri tuolla päivittyksellä
,,,jotain asioita muuttuija masina tuntuu toimivan jotenkin paremmin.
,,,tuon päivityksen hinta taisi olla yli 100€ vuosi sitten.
korjaus viestiin
masinaa ei ole päivitetty 170 hv versioon vaan ainoastaan volvon moottriohjauksen uusimpaan versioon
S60 v2001 103kw B5244 S2

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1915
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: V70 2.4 140hv 2005 liikkeellelähtö
« Vastaus #14 : 09.05.2018, 20:35:03 »
-01 140hv on myös samanlainen.

Itse kaasupoljin on mun mielestä ihan normaali, eikä mitenkään erityisen lerppa, mutta se miten kone siihen reagoi on ärsyttävä. Vääntö tyhjäkäynnin tuntumassa on heikkoa, ja kaasu ei tarvitse kuin muutaman millin painamista niin kone ryntää jo ihan hemmetisti.

Kun moottori on kylmä ja korotettu tyhjäkäynti on käytössä tuo on paljon helpompi ajaa, olen miettinyt pystyisikö tyhjäkäynnin jotenkin säätämään esim tasan 1000rpm. Nykyisellään se on jokin 800.

 

RallyBaron  Samppasport