Kulkukoira  Proturbo

Muutama kysymys 940:stä.. rohinaa, VESIPUMPPU?!?!, sähkölasit yms..

  • 10 Vastauksia
  • 2695 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Muutama kysymys joista helpommat saa nopsasti hoidettua alta pois.. Tosiaan auto seissyt yli viikon tossa pihamaalla ja pakkasta ollut. Tänään siis saavuin tuolta lapista ja suihkasin vollen tulille (B230FT kone). Laakista lähti ja nätisti kävi. Annoin sen käydä reippaasti tietysti kun on seissyt..

Sitten lähdin koeajolle ja ihmettelin miksi puhaltaa kylmää lämppäristä.. Lämmöt klo 12, nestettä on yms. Letkuja kun koitin niin tyhjille tuntu..?  ??? Olisko termarilla osuutta asiaan? Mut eikös ylävesiletkussa pitäs tuntua vaikka termari oiskin rikki.. Vai oiskohan siellä vaan pirusti ilmaa?

Sitten kun olen tossa M90 vaihteiston vaihtanut + SRE kytkinlevy + asetelma (ostin 4tkm ajettuna tältä foorumilta) sitten SKF painelaakeri mätänetistä tuli ostettua myös. Ongelma on kuitenkin se, että pientä rohinaa kuuluu.. Välillä voimakkaammin ja välillä ei ollenkaan. Hiljaisimmillaan se on kun ei koske kaasuun. En oikeen pysty testaamaan luistaako kytkin näillä keleillä.. Ainakin hyvin se pitää kun paikoillaan on. Kertaalleen oon vaihteiston pudottanu alas ja kaikki näytti olevan kunnossa..

Sitten kun tuli vähän niinkuin kaupan kylkiäisinä edulliseen hintaan nahkapenkeistä etuovet + ovipahvit sähköikkunatoiminnolla + paneelit ja ainakin lämmitettävät peilit (enpäs muista oliko neki sähkösäätöset) tosin valkosena ja mulla on mustat ovet.. Saako näistä sisuskalut + peilit vaihdettua meikäläisen mustiin oviin vai pitäskö maalauttaa noi ovet ( taitaapi tulla kalliiks :/ ) vai mahtaako tuolla olla paikkoja edes noille ovien sisuskaluille ja muille härpäkkeille + onko joku älyboksi jossakin ratin alla tjsp piilossa, mikä liittyy noihin sähkölaseihin vai onko kaikki hallintamekanismit ovipahvien takana. Onko jotain valmista liitintä + sähköjohtoa tossa mun koslassa, missä on veivilasit tällä hetkellä?

Vaikeeta onpi selitellä tota jälkimmäistä, mutta toivottavasti tajusitte.  :hello:
« Viimeksi muokattu: 18.01.2013, 13:21:30 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Oliskohan sulla pamahtanut lämppärin kenno jäähän?  Jos näin, sulaminen ei oikein onnistu muuten kun viemällä auto johonkin lämpimään.

Poissa seiskanelonen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 286
  • www.vrcf.fi
Et kertonut mikä vuosimalli on kyseessä. Vuosimallikohtaisia eroja on ovimoottorien kiinityksissä. Ihan heittämällä ei nuo sähkölasit asetu paikoilleen. Tarvit siis nostovivustot joka oveen+paneelin käyttönäppylät. Sähköt on mielestäni valmiiksi niputettuna ainakin -90 alkaen, mutta en ole varma.  Ellei näin ole niin sitten tarvii auto-sähkötietämystä jonkin verran että homma etenee. Aikaa ja tupakkia kun varaa niin kyllä ne paikkansa löytää, niin ja käy ostamassa valmiiksi kiinikkeitä paneleihin, parhaiten saat siniseltä, jotta homman saa pakettiin.
Tuosta maalaamisesta ei kyllä ole kokemuksia, mutta kysäiseppä foorumin jäseneltä olikohan"Remes" tms ,niin voi jotain selvitä.
sisäänajettuja volvoja
144Gl-74, 244 Dl-79,  244 Dl-83,  244 Gle-84,
740 Gle-90, 940 Ft-94

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Jees ! Eilen otin auton pois seisonnasta ja lämppäri puhalsi lämmintä välillä ja sitten rupes puhaltamaan kylmää. Tämä korjaantui sillä, että teki ripeän kiihdytyksen..?

Voishan tossa joku viikonloppu ottaa ovipahvit irti ja kattoa miltä nuo näyttävät sisältä päin :). Tänään jarruremppaa niin saan auton lämpimään halliin. Nyt ainakin vesi kiertää :)

tosiaan oman auton VM on 93.
« Viimeksi muokattu: 15.01.2013, 09:39:41 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Jees ! Eilen otin auton pois seisonnasta ja lämppäri puhalsi lämmintä välillä ja sitten rupes puhaltamaan kylmää. Tämä korjaantui sillä, että teki ripeän kiihdytyksen..?

Mikä lämppärimalli siinä on?   Onko ilmastointia?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Aivan totta tosiaan.. Ei ole ilmastointia.
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Aivan totta tosiaan.. Ei ole ilmastointia.

Sitten tutkisin sen lämppärin hanalle menevän vaijerin toimintaa, jos olet varma, ettei kennossa ole ilmaa.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Jees ! Eilen otin auton pois seisonnasta ja lämppäri puhalsi lämmintä välillä ja sitten rupes puhaltamaan kylmää. Tämä korjaantui sillä, että teki ripeän kiihdytyksen..?

Voishan tossa joku viikonloppu ottaa ovipahvit irti ja kattoa miltä nuo näyttävät sisältä päin :). Tänään jarruremppaa niin saan auton lämpimään halliin. Nyt ainakin vesi kiertää :)

tosiaan oman auton VM on 93.

Itselläni teki ilmalukon jäähytysjärjestelmään kun oli kansipahvi rikki. Lämpöä ei vaan enää tullut mutta esim kiihytyksen tms jälkeen niin taas tuli lämmintä :)

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
No nyt osu oireet lähelle. Huomenna siis kansipahvi vaihtoon. Luojan kiitos ei oo iso homma noissa vinokoneissa. Siinäpä yksi syy miksi ajan tolla ysisatkulla ;)
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
No nyt osu oireet lähelle. Huomenna siis kansipahvi vaihtoon. Luojan kiitos ei oo iso homma noissa vinokoneissa. Siinäpä yksi syy miksi ajan tolla ysisatkulla ;)

Juu mukavan simppeli homma :) Tietenkin kannattaa katsoa että ylipäätään on nestettä järjestelmässä tarpeeks. Ja tietenkin mulkoilla muita merkkejä jos on kansipahviviasta ennenkuin siihen operaatioon ryhtyy.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Jees no se kansipahvin vaihto meni joka tapauksessa tähän keissiin kun piti se muutenkin vaihtaa.. Keitti auto tossa syksyllä, niin aattelin, että se otti siitä joka tapauksessa itteensä. Parista kohtaa se oli palanut, mutta ei radikaalisti. Saa nähä rupeisko se nyt lämmintä puhaltamaan. Laitoin siihen nyt Victor Reinzin pahvin. Onko kokemuksia?

Vesipumpun vaihdoin motonetin tarvikkeeseen (joku 25e maksava), mutta sekin perkele jotenkin paska ja pudottaa nesteet välistä. Kokeilin pari kertaa  tiivistemassalla yms kikkailuilla, mutta aina vaan pudottaa nestettä välistä. Siitä putken kohilta, mikä menee lohkon vieressä. Olikos se nyt öljynsuodattimen jalan jäähdytys? Tasasta alustaa vasten laitoin pumpun tiivistepinnan ja tuntus että on kierossa ja siinä se yks reikä on tiivistepinnan kanssa samalla korkeudella kun taas alkuperäsessä pumpussa se reikä on alempana kun tiivistepinta. Ja tämä on se reikä mihin edellä mainittu putki tulee, josta menee vesi jäähdyttämään käsittääkseni sitä öljysuodattimen jalkaa. Onkos teillä käsitystä pitäskö jotain pikkukikkaa tehdä kun vaihtaa tarvikempumpun?
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy