KL-varaosista hain orggis holkkisarjan. Oli n. parikymppiä halvempi kuin sinisellä. Vaikein homma on saada se vanha holkki pois vaihdelaatikosta.
Annoin kuumailmapistoolilla kuumia ja laitoin lukkopihdit booreihin kiinni ja sit ISO meisseli väliin ja lekaa. Lähti ihmeen hyvin, mut ilman lämpöä ei kyl puhettakaan. Uusi holkki pitää uunittaa 150-175 asteiseksi, sit nopeeta hakkaamaan se paikoilleen. Piukka oli silti loppupää, kun ehti varmaan holkki jäähtyäkin ja välillä pitää mitata oikea etäisyys lootan runkoon nähden. Olishan tuossa ollut hyvä olla volvon erikoistyökalut, mutta saa sen kotikonsteinkin tehtyä. Tein tuon auto pukeilla, oishan se ollu sata kertaa helpompi nosturilta tehtynä.
Volvon ohjeissa käsketään purkamaan pakoputkee, iskaritolppaa alapallonilveltä ja turbon suojapeltejä veke, sekä vääntämään pohjapanssarin kiinnikepeltiä sivuun, mutta kaikki nuo on ihan turhaa hommaa, ei tarvi, kun muutenkin saa tehtyä.
Koiranluun yläpää auki, iskarin alapään alin pultti löysään ja ylempi irti, näin saa vetoakselin irrotettua navasta. Jakolaatikkoon vaihtuu kätevästi samalla öljyt ja vetarin stefa. Stefankin hain KL:stä, kun siniseltä olis pitänyt tilata. Ei tuo oo kyl mikään aloittelijan homma. Paska homma, mutta tulipa tehtyä. Vielä tarvii haldexin öljyt ja suodatin uusia, samalla putsata pumppu ja vaihtaa peräöljyt. Automaatin öljytkin vaihtui siinä samalla, kun niitä joutui kuitenkin sieltä valuttamaan pois. Aikaa paloi paljon, kun ei päässyt yhtäjaksoisesti tekemään, kun perhe koitti keksiä kokoajan jotain muuta ohjelmaa. Tarvi keräillä työkalutkin pois moneen kertaan...
Sent from my SM-G930F