Samppasport  Futurez

Dieselin lämmöt

  • 8 Vastauksia
  • 3104 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvosteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
Dieselin lämmöt
« : 01.11.2018, 01:39:29 »
Morjens!

Semmonen mietityttää että minkälaiset on normaalit diesel koneen lämmöt?

Omassa D3 moottorissa obd testerillä luettuna ollut nyt parhaimmillaan sen 72 astetta näillä nolla keleillä. Ainakin omaan mieleen käy melko kylmänä  :idiot2:
̶S̶6̶0̶ ̶D̶3̶ ̶2̶0̶1̶1̶
 ̶V̶6̶0̶ ̶D̶4̶ ̶2̶0̶1̶4̶
XC60 D4 AWD 2015

Poissa suomipioneeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: Dieselin lämmöt
« Vastaus #1 : 01.11.2018, 09:56:40 »
Nykyinen.Volvo XC70 2005 D5 AWD aut.---Ex.Volvo S60 2005 2.5T Aut.---Ex.Volvo V70 2009 2,4D Aut. "Wanha Taxi"---Ex.Volvo S60 2000 2.4i Aut.

Poissa KariL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • Asioilla on taipumus järjestyä.
Vs: Dieselin lämmöt
« Vastaus #2 : 01.11.2018, 14:23:23 »
Morjens!

Semmonen mietityttää että minkälaiset on normaalit diesel koneen lämmöt?

Omassa D3 moottorissa obd testerillä luettuna ollut nyt parhaimmillaan sen 72 astetta näillä nolla keleillä. Ainakin omaan mieleen käy melko kylmänä  :idiot2:

Sama täällä. Termostaatti uusittiin, niin sitten pääsikin jo liki 80C asti +9C ulkolämpötilassa. Termarin uusiminen on kallis operaatio, joten ensin kannattaa alkaa laittamaan keulaa umpeen.  Kunhan nollan kelit palaa, niin laitan keulan kokonaan umpeen.
Nämä koneet eivät paljoa hukkalämpöä kehittele ja siksi pohjolan D3:ssa on tehdasasennetut kaminat, joilla koneen ja cabiinin lämpöä lyhyillä matkoilla pidetään yllä.
V70 D3 2011 180.000 km

Poissa Volvosteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
Vs: Dieselin lämmöt
« Vastaus #3 : 01.11.2018, 17:01:55 »
Sama täällä. Termostaatti uusittiin, niin sitten pääsikin jo liki 80C asti +9C ulkolämpötilassa. Termarin uusiminen on kallis operaatio, joten ensin kannattaa alkaa laittamaan keulaa umpeen.  Kunhan nollan kelit palaa, niin laitan keulan kokonaan umpeen.
Nämä koneet eivät paljoa hukkalämpöä kehittele ja siksi pohjolan D3:ssa on tehdasasennetut kaminat, joilla koneen ja cabiinin lämpöä lyhyillä matkoilla pidetään yllä.

Paljonko sille termarin vaihdolle kertyi hintaa? Että osaa itsekin valmistautua...  :(
̶S̶6̶0̶ ̶D̶3̶ ̶2̶0̶1̶1̶
 ̶V̶6̶0̶ ̶D̶4̶ ̶2̶0̶1̶4̶
XC60 D4 AWD 2015

Poissa KariL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • Asioilla on taipumus järjestyä.
Vs: Dieselin lämmöt
« Vastaus #4 : 01.11.2018, 17:57:02 »
Termarin vaihto kustansi 165€ + tunnin työ. Se on mutkikkaan näköinen mokkula, josta lähteen letkut kaminalle, lämppärille ja syylärille ja on erittäin ikävässä paikassa (ainakin minun autossani) moottorin takana pakosarjan alla. Tietääkseni näitä on eri versioita.

Kokeile ensin keulan tukkimista.

D3:n moottori tuottaa hyvin niukasti hukkalämpöä, koska sen hyötysuhde lienee jo lähellä 50%. Heti kun nostaa jalan kaasulta rullatessa, niin lämpö putoaa paljon ja nopeasti. Kaupunkiajossa voi joutua pitämään talvella kaminan käynnissä, jos haluaa pitää lämmöt yli 60C. Eihän tässä olisi muuten isompaa ongelmaa, mutta kun hiukkaspoltto vaatii 76C toimiakseen. Polton puuttuminen pitkään voi talvella nurkka-ajoissa alkaa tukkimaan dpf pönttöä.
V70 D3 2011 180.000 km

Poissa Volvosteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
Vs: Dieselin lämmöt
« Vastaus #5 : 01.11.2018, 20:13:57 »
Termarin vaihto kustansi 165€ + tunnin työ. Se on mutkikkaan näköinen mokkula, josta lähteen letkut kaminalle, lämppärille ja syylärille ja on erittäin ikävässä paikassa (ainakin minun autossani) moottorin takana pakosarjan alla. Tietääkseni näitä on eri versioita.

Kokeile ensin keulan tukkimista.

D3:n moottori tuottaa hyvin niukasti hukkalämpöä, koska sen hyötysuhde lienee jo lähellä 50%. Heti kun nostaa jalan kaasulta rullatessa, niin lämpö putoaa paljon ja nopeasti. Kaupunkiajossa voi joutua pitämään talvella kaminan käynnissä, jos haluaa pitää lämmöt yli 60C. Eihän tässä olisi muuten isompaa ongelmaa, mutta kun hiukkaspoltto vaatii 76C toimiakseen. Polton puuttuminen pitkään voi talvella nurkka-ajoissa alkaa tukkimaan dpf pönttöä.

Okei. Laitoin juuri keulille maskipeitteet. Ehdin tilata ne jo pari päivää sitten. Saa nähdä mitä sanoo lämmöt nyt. Ja juuri tuon dpf tukkeutumisen pelossa tästä kyselin. Täytyy alkaa tutkimaan josko ne lämmöt nousisi edes sinne 76 asteen tasolle. Kiitoksia  :)
̶S̶6̶0̶ ̶D̶3̶ ̶2̶0̶1̶1̶
 ̶V̶6̶0̶ ̶D̶4̶ ̶2̶0̶1̶4̶
XC60 D4 AWD 2015

Poissa Volvosteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
Vs: Dieselin lämmöt
« Vastaus #6 : 02.11.2018, 00:17:11 »
Noniin heitin lenkin maskipeitteet keulassa ja lämmöt 87 astetta  ::) toimii siis!
̶S̶6̶0̶ ̶D̶3̶ ̶2̶0̶1̶1̶
 ̶V̶6̶0̶ ̶D̶4̶ ̶2̶0̶1̶4̶
XC60 D4 AWD 2015

Poissa belarus

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
  • www.vrcf.fi
Vs: Dieselin lämmöt
« Vastaus #7 : 02.11.2018, 07:31:06 »
Noniin heitin lenkin maskipeitteet keulassa ja lämmöt 87 astetta  ::) toimii siis!
Onko autossa D5244T17 moottori

Poissa Volvosteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
Vs: Dieselin lämmöt
« Vastaus #8 : 02.11.2018, 11:21:11 »
Onko autossa D5244T17 moottori

D5204T2
̶S̶6̶0̶ ̶D̶3̶ ̶2̶0̶1̶1̶
 ̶V̶6̶0̶ ̶D̶4̶ ̶2̶0̶1̶4̶
XC60 D4 AWD 2015

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron