Termarin vaihto kustansi 165€ + tunnin työ. Se on mutkikkaan näköinen mokkula, josta lähteen letkut kaminalle, lämppärille ja syylärille ja on erittäin ikävässä paikassa (ainakin minun autossani) moottorin takana pakosarjan alla. Tietääkseni näitä on eri versioita.
Kokeile ensin keulan tukkimista.
D3:n moottori tuottaa hyvin niukasti hukkalämpöä, koska sen hyötysuhde lienee jo lähellä 50%. Heti kun nostaa jalan kaasulta rullatessa, niin lämpö putoaa paljon ja nopeasti. Kaupunkiajossa voi joutua pitämään talvella kaminan käynnissä, jos haluaa pitää lämmöt yli 60C. Eihän tässä olisi muuten isompaa ongelmaa, mutta kun hiukkaspoltto vaatii 76C toimiakseen. Polton puuttuminen pitkään voi talvella nurkka-ajoissa alkaa tukkimaan dpf pönttöä.