Letku räjähti ihan siis siitä letkun reunasta. kylmäsuutin letku siis. voisko mulla olla toi lautanen liijan syvällä tuolla ettei se aukase yhtään noille suuttimille bensamenoa
kuhan nyt saan aikaa testata tota lautasen nostoa pulloihin.
Ne oikeanlaiset letkut kestävät ehjinä ja hyvin liitettyinä niihin banjoihin sen paineen mitä se pumppu tuottaa.
Toimintakuntoisena sen lautasen pitää olla ylhäällä. Kun järjestelmässä ei ole painetta niin se saattaa olla ala-asennossa >(mikä on osoitus siitä että siirto/painepumppu ei toimi tai bensalinjassa on tukos.. ja siirtopumpussa tankin sisällä on myös suodatin joka saattaa kaivata huomiota). Jos pa-pumppu tuottaa tarpeeksi painetta niin se lautanen on yläasennossa ja kun sitä käsin painaa alas niin siinä tuntuu selvästi vastetta ja siinä vaiheessa pumpun pitäisi lähteä päälle tuottaakseen lisää painetta kun suuttimista alkaa bensa suihkuamaan ja samalla ne suuttimet pitää sirinää/ininää... Tässä systeemissähän suuttimien bensantulo ei pätki millään tavalla vaan sitä virtaa imusarjaan jatkuvasti niin kauan kun se lautanen vähänkin liikahtaa yläasennosta alaspäin ja mitä syvemmälle sitä painaa niin sitä enemmän pitää tulla bensaa. Eli painamalla sitä lautasta käsin alaspäin demonstroit moottorin pyörimisestä johtuvaa mäntien ja venttiilikoneiston tuottamaa alipainetta (imua)... (ja kun kaikki on kunnossa niin se alipaine liikuttaa sitä lautasta alaspäin)
Kyllähän tähänkin netistä löytyy paljon ohjeita.. itse aikoinaan opettelin kantapään kautta volvon oman vihreäkantisen (på svenska) korjaamokirjan kanssa. Ja esim tuolta löytyy jotain kun viitsii vähän etsiä niin löytyy lisää vaikka hurumykke.
http://www.autotieto.net/polttonestelaitteet/kjetronic_periaate.htmMutta ihan ensin varmistat että pumppu toimii ja tuottaa tarpeeksi painetta
Sitten toteat aiemmin kuvailemallani tavalla että sitä bensaa tulee suuttimista jonkinlaisena suihkuna (kun painat sitä määräjakajan levyä)
Jos kipinä on kohallaan (tai edes vähän sinnepäin) niin käännät avaimesta ja auto käy.
(bensa+tuli=kaboom)