RallyBaron  Samppasport

Volvo 740 87 b200e ei pysy käynnissä

  • 18 Vastauksia
  • 5498 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HarPes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 697
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 87 b200e ei pysy käynnissä
« Vastaus #15 : 31.10.2018, 16:05:33 »
Letku räjähti ihan siis siitä letkun reunasta. kylmäsuutin letku siis. voisko mulla olla toi lautanen liijan syvällä tuolla ettei se aukase yhtään noille suuttimille bensamenoa :o kuhan nyt saan aikaa testata tota lautasen nostoa pulloihin.

Ne oikeanlaiset letkut kestävät ehjinä ja hyvin liitettyinä niihin banjoihin sen paineen mitä se pumppu tuottaa.
Toimintakuntoisena sen lautasen pitää olla ylhäällä. Kun järjestelmässä ei ole painetta niin se saattaa olla ala-asennossa >(mikä on osoitus siitä että siirto/painepumppu ei toimi tai bensalinjassa on tukos.. ja siirtopumpussa tankin sisällä on myös suodatin joka saattaa kaivata huomiota). Jos pa-pumppu tuottaa tarpeeksi painetta niin se lautanen on yläasennossa ja kun sitä käsin painaa alas niin siinä tuntuu selvästi vastetta ja siinä vaiheessa pumpun pitäisi lähteä päälle tuottaakseen lisää painetta kun suuttimista alkaa bensa suihkuamaan ja samalla ne suuttimet pitää sirinää/ininää... Tässä systeemissähän suuttimien bensantulo ei pätki millään tavalla vaan sitä virtaa imusarjaan jatkuvasti niin kauan kun se lautanen vähänkin liikahtaa yläasennosta alaspäin ja mitä syvemmälle sitä painaa niin sitä enemmän pitää tulla bensaa. Eli painamalla sitä lautasta käsin alaspäin demonstroit moottorin pyörimisestä johtuvaa mäntien ja venttiilikoneiston tuottamaa alipainetta (imua)... (ja kun kaikki on kunnossa niin se alipaine liikuttaa sitä lautasta alaspäin)
Kyllähän tähänkin netistä löytyy paljon ohjeita.. itse aikoinaan opettelin kantapään kautta volvon oman vihreäkantisen (på svenska) korjaamokirjan kanssa. Ja esim tuolta löytyy jotain kun viitsii vähän etsiä niin löytyy lisää vaikka hurumykke.
http://www.autotieto.net/polttonestelaitteet/kjetronic_periaate.htm

Mutta ihan ensin varmistat että pumppu toimii ja tuottaa tarpeeksi painetta
Sitten toteat aiemmin kuvailemallani tavalla että sitä bensaa tulee suuttimista jonkinlaisena suihkuna (kun painat sitä määräjakajan levyä)
Jos kipinä on kohallaan (tai edes vähän sinnepäin) niin käännät avaimesta ja auto käy.
(bensa+tuli=kaboom)

Poissa Sleek

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 87 b200e ei pysy käynnissä
« Vastaus #16 : 10.11.2018, 14:40:15 »
Nonih nyt on testattu ja levyä pitää nostaa että bensaa tuli suuttimista ja kaikista näytti tulevan ja vielä sama määrän verran joka pulloon. tosin kahdessa ei nyt niin loistava ollut se sumutus. mutta auto toimi kun nosteltiin tätä levyä ja käännettiin kaasua niin kauvan kun pidettiin levyä vähänkin ylhäällä ni auto tuntui pysyvän päällä. eli onko mulla nyt tämä ilmamäärämittari nyt jotenkin sekasin? keskitin sen levyn ja yritin nostella sitä mut ei apua.

Poissa Sleek

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 87 b200e ei pysy käynnissä
« Vastaus #17 : 10.11.2018, 14:48:12 »
Mulla on viel tässä ilmamäärämittarin edestä oleva ruuvvi poikki joten se ei oo edes kunnolla tasassa ja siinä kumissa on pieni vekki yläkohilla yritin liimailla sitä mut ei tainut auttaa.. jostain tästä se nyt varmaan vetää ilmaa väliin tai jotain muuta.

https://imgur.com/a/hleCDMM
« Viimeksi muokattu: 10.11.2018, 15:01:26 kirjoittanut Sleek »

Poissa HarPes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 697
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 87 b200e ei pysy käynnissä
« Vastaus #18 : 18.11.2018, 22:20:14 »
Itse rälpläsin aikoinaan B27E konetta ja siinä piti painaa levyä mutta tuossa ilma kulkee näköjään alhaalta ylös päin. Sen kumin pitää olla ehjä ja täysin tiivis liitoksistaankin muuten se lautanen ei anna oikeaa signaalia bensamäärän annostelemiseksi. Eli jos imusarjan ja määräjakajan välillä on vuoto niin ei toimi niinkuin pitäisi. Vuodot kuriin.... kaikki ruuvit paikalleen jne.

 

Samppasport  Futurez